Přeposlat Honda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšila

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšila

01.09.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Malá Honda CR-Z se na našem trhu sice již neprodává, avšak na domácím japonském trhu je pořád k dispozici a nyní navíc dostala výrazný facelift. Pro modelový rok 2016 se můžou zájemci o toto hybridní kupé těšit na přepracovaný design, širší rozchod kol a nový interiér.

Honda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšila

Hybridní kupé CR-Z od Hondy se začalo vyrábět v roce 2010 a plánovaný facelift je již druhý v pěti letech, takže příchod úplně nové generace je víceméně již na spadnutí. Ještě předtím by ale Honda tento model ráda trochu oživila a určitě i zvýšila prodeje, které úplně ideální nejsou a nikdy ani nebyly. Právě pro nedostatek zájmu stáhla Honda tento hybridní model v roce 2013 z evropských trhů, nicméně v Japonsku a na několika ostatních trzích je tento automobil stále k dispozici (dá se koupit například v Jižní Africe a Severní Americe). Díky faceliftu nyní působí Honda CR-Z agresivnějším a sportovnějším dojmem, nicméně celkově trochu zvláštní vzezření je tomuto jinak docela originálnímu automobilu pořád vlastní. Nejvíc se facelift dotkl pření části, kde má své místo přepracovaná maska chladiče s kosočtvercovým výpletem a trochu jiné světlomety s LEDkami. Jiný, podstatně výraznější, je také přední nárazník a několika změn se Honda CR-Z dočkala také na zádi. Zde má své místo nový nárazník s výraznější hranou a celkově působí toto malé kupé po faceliftu agresivněji a zároveň také trochu robustněji.

Honda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšilaHonda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšila

Nezůstalo ale pouze u kosmetických úprav, Honda se zaměřila také na konstrukci a rozchod zadních kol narostl o 10 mm. Spolu s přepracovanými tlumiči by to mělo znamenat hlavně lepší stabilitu a agilnější ovladatelnost, což je něco, co u malého a agilního kupé zákazníci určitě očekávají. Brzdná soustava by měla být také výkonnější a průměr předních kotoučů narostl na 381 mm (jsou tedy o 25 mm větší, než u verze před faceliftem). Za zmínku určitě stojí i nová litá kola o průměrech 16 a 17 palců a nový barevný odstín Velvet Purple Pearl. Ani interiér přepracování neutekl a hlavní novinka má své místo na středovém panelu, kdy nyní sedí dotykový displej palubního systému. Ten nahradil klasickou skupinku ovladačů a interiér tak vypadá docela moderně a svěže. Trojramenný sportovní volant je pak stejný a to samé se dá prohlásit také o kompletně digitální palubní desce, která se k celkovému stylu tohoto hybridního sporťáku docela hodí. Volant je obsypaný ovládacími prvky a na první pohled zaujmou také sedačky s výrazným bočním vedením.

Honda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšilaHonda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšila

Další novinkou je elektronická parkovací brzda, takže vedle řidiče je teď místo klasické ruční brzdy loketní opěrka s úložným prostorem, a pokud by vám bylo líto, že zvuk hybridního pohonu je takový nijaký, tak i na to Honda myslela. Součástí výbavy bude nový audio systém se sedmi reproduktory a zesilovačem, díky čemuž si bude řidič moct užít sportovnější zvukový doprovod. Pohonná jednotka bohužel zůstala beze změn, což je trochu škoda, protože decentní posílení v oblasti výkonu by určitě od věci nebylo. Honda CR-Z je sice profilovaná jako sportovní kupé, ale díky hybridnímu pohonu není jeho dynamika nijak zázračná. O pohon se pořád stará atmosféricky plněný čtyřválec 1.5 i-VTEC, který je doplněný elektromotorem a nejvyšší výkon této soustavy je 136 koní a 172 Nm. To není žádná velká sláva a pár koní navíc by určitě ničemu neuškodilo. V oblasti převodovek bude na výběr klasický, šestistupňový manuál a převodovka CVT s možností řazení pádly pod volantem. V domovském Japonsku se modernizovaná Honda CR-Z začne prodávat v říjnu tohoto roku a ostatní trhy se jí dočkají před koncem tohoto roku.

Honda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšilaHonda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšila

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CR-Z dostala facelift: Výkon zůstal stejný, ale stabilita a ovladatelnost se zlepšila


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.