Přeposlat LandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover Evoque

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

LandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover Evoque

28.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

To, že si v Číně s nějakými právy nebo kopírováním hlavu nikdo neláme, ví asi kde kdo, ale občas projde kopie, která skutečně bije do očí. To je případ nového SUV X7 od čínské automobilky LandWind, které velmi okatě kopíruje Range Rover Evoque.

LandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover Evoque

Koncept tohoto automobilu spatřil světlo světa již před rokem, a to na autosalonu v čínském městě Kanton a nutno podotknout, že představitelé klasické britské automobilky Land Rover mále vyskočili z kůže. Není se čemu divit, vždyť X7 je naprostou kopií stylového a velmi populárního modelu Evoque a v automobilce LandWind si v tomto ohledu skutečně servítky nebrali. Kopie bude samozřejmě výrazně levnější, než originál a jeho ceny by měla být až 3x nižší, na což samozřejmě bude slyšet hodně lidí. V Číně nejenom že kopírování neřeší výrobci, ale většinou ho neřeší ani zákazníci a zatímco jezdit s tímto vozem v Evropě by byla tak trošku ostuda, v Říši středu to nikdo s největší pravděpodobností řešit nebude. Zástupci automobilky Land Rover se proti této krádeži docela výrazně ohradili, nicméně nebylo jim to nic platné, protože se zdá, že automobilka LandWind si nechala vzhled X7 v Číně patentovat. Možnost patentovat si ukradený design je opravdu ironické, ale pravděpodobně se tak opravdu stalo a produkční verze modelu X7 je tedy na světě.

LandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover EvoqueLandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover Evoque

Design je opravdu takřka dokonalou kopií modelu Evoque a jediný rozdíl je v karoserii. Zatímco originál se prodává s pěti i třídveřovou karoserií, kopie bude k dispozici pouze s klasickými pěti dveřmi. Maska chladiče je trochu jiná, než u originálu, nicméně na první pohled to moc poznat nejde a na silnici to bude určitě jen velmi těžko rozpoznatelné. Hlavní poznávací znak kopie tak bude jiné logo v masce. Záď je pak také víceméně stejná a hlavní rozdíl je pouze v trochu větších koncových světlech a jiném difuzoru. Interiér už není vyloženou kopií, nicméně je vidět, že výrobce se nechal výrazně inspirovat i zde a jeho dominantu tvoří výrazný středový panel s voličem převodovky a barevným displejem. Multifunkční volant je rozvržením velmi podobný tomu v modelu Evoque a startovací tlačítko je pak na stejném místě, nicméně to není nic hrozného. Palubní deska je osazena dvěma analogovými budíky a malým displejem mezi nimi, takže její rozvržení je víceméně standardní. Dílenské zpracování určitě nebude tak dobré, jako u Land Roveru a neočekáváme ani žádné prémiové materiály.

LandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover EvoqueLandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover Evoque

Na druhou stranu, čínské automobilky se v tomto ohledu docela zlepšily a interiér tak může pouze překvapit. LandWind X7 stojí na zkrácené platformě nesmírně ošklivého modelu X8 a jeho přední kola pohání přeplňovaný benzinový čtyřválec se dvěma litry objemu. Jeho výkony čítají 193 koní a 250 Nm, což není vůbec špatné a po dynamické stránce věci by to nemusel být žádný velký propadák. Dynamické schopnosti tohoto modelu ale výrobce zatím bohužel nezveřejnil. Pohon všech kol se do prodeje nedostane a potencionální zákazníci můžou zapomenout také na naftové verze, takže v oblasti motorů bude nabídka slabá. V základu bude LandWind X7 vybaven klasickým šestistupňovým manuálem, nicméně za příplatek bude k dispozici i docela moderní osmistupňová automatická převodovka. Pokud by vás zajímalo, kolik bude tato sranda v Číně stát, tak vězte, že v přepočtu zhruba 535 000 Kč. Originální Evoque pak v Číně stojí takřka 3x tolik a dá se tedy očekávat, že nějaké ty zákazníky model X7 od Land Roveru odežene.

LandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover EvoqueLandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover Evoque

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku LandWind X7: Čínské kopírování po stopadesáté, tentokrát to odnesl Range Rover Evoque


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.