Přeposlat Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?

23.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda se svým modelem HR-V v roce 1999 víceméně vymyslela kategorii kompaktních rodinných crossoverů a toto léto se začne prodávat zcela nová generace. Největší zájem bude pravděpodobně o moderní motor 1.6 i-DTEC, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.

Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?

Původní Honda HR-V nebylo zrovna nejkrásnější auto pod sluncem a první koncept tohoto rodinného crossoveru byl představený již v roce 1997. Jednalo se vlastně o takového menšího sourozence klasického SUV s označením CR-V, který vznikl ještě o pár let dříve. Honda s tímto modelem cílila hlavně na mladé rodiny s dětmi a v roce 2002 se HR-V dočkalo decentního faceliftu. Nyní přichází řada na novou generaci, která by se měla do prodeje dostat v průběhu léta tohoto roku a Honda si od ní hodně slibuje. Bude to jeden z hlavních konkurentů výstředního a úspěšného modelu Nissan Juke, stejně tak jako neméně populárního Renaultu Captur a dá se očekávat, že této dvojici rodinných crossoverů pořádně zatopí. Už to není to ošklivé káčátko, jako před lety a design nové generace je samozřejmě ve všech ohledech moderní a příslušný současným trendům. Přídi dominuje ostře řezaná maska chladiče, která je doplněná výraznými světlomety a sportovně střiženým nárazníkem s integrovanými mlhovkami. Na zádi pak najdeme opravdu rozměrná koncová světla a výrazný prolis, který je spojuje napříč karoserií. Nechybí ani decentní stříška nad zadním oknem a nejvíc to nové Hondě HR-V sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne vcelku dynamicky střižená karoserie.

Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?

Jedná se o automobil převážně do městského provozu, takže karoserie chráněná plastem po celém obvodu moc smysl nedává, ale jedná se o současný trend a tento prvek mají všichni konkurenti. Kompletní rozměry Hondy HR-V jsou 4294 x 1772 x 1605 mm a hmotnost varianty s naftovým motorem 1.6 i-DTEC se zastavila na hodnotě 1324 kg, což jsou v této třídě vcelku standardní hodnoty. Honda samozřejmě nezapomněla ani na praktickou stránku věci, a protože se jedná o automobil určený hlavně rodinám s dětmi, zavazadlový prostor je vcelku objemný. V základu pojme 453 litrů a po sklopení zadních sedaček je možné dát do kufru až 1026 litrů zavazadel. Hlavní je ale systém Magic Seat původem z malé Hondy Jazz, který umožňuje jednoduchou, rychlou a pohodlnou manipulaci se sedadly a přizpůsobení interiéru tomu, k čemu se zrovna chystáte, je velmi jednoduché. Interiér je vyvedený v současném stylu Hondy, takže je moderní a zároveň velmi dobře zpracovaný. Dominantu interiéru tvoří trojramenný sportovní volat a palubní deska s velkým, ve středu uloženým tachometrem. Středový panel obsahuje řadicí páku, ovládací prvky klimatizace (dotykové) a samozřejmě nesmí chybět ani barevný dotykový displej.

Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?

Interiér je příjemně vzdušný a sedí se vcelku vysoko, takže výhled je velmi dobrý a tuto vlastnost oceníte hlavně ve městě. Nad hlavou ale není místa na rozdávání a vyšší jedinci by mohli mít trochu problémy. Co se týče motorů, tak Honda HR-V se bude prodávat s benzinovým čtyřválcem 1.5 i-VTEC a naftovým čtyřválcem 1.6 i-DTEC o výkonu 120 koní a 300 Nm. Dá se očekávat, že o naftový motor bude větší zájem a není se čemu divit, protože se jedná o velmi povedenou pohonnou jednotku. Není to žádný trhač asfaltu, ale na svižnou jízdu oněch 120 koní bez problémů stačí a zrychlení z 0-100 km/h za 10.2 sekundy je toho důkazem. Motor jde docela lehce do otáček, prodleva turbodmychadla není nijak výrazná a zvukový projev také neobtěžuje, takže se jedná o příjemnou a úspornou pohonnou jednotku. Produkce emisí naftového motoru je pouhých 104 gramů CO2 na 100 km jízdy. U obou motorů bude motor spojený pouze s pohonem předních kol a pohon všech kol v nabídce s největší pravděpodobností ani nebude, což je určitě škoda. Jak jsme se již zmínili, nová Honda HR-V se do prodeje dostane v průběhu léta tohoto roku a vůbec nepochybujeme o tom, že se ihned zařadí na špičku svého segmentu. Výbavu i schopnosti na to určitě má.

Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda HR-V 1.6 i-DTEC: Bude z ní bestseller?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.