Přeposlat Fiat 500 dostal po osmi letech decentní facelift

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fiat 500 dostal po osmi letech decentní facelift

09.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kultovní prcek Fiat 500 je v novodobé reinkarnaci na trhu již osm dlouhých a úspěšných let a po této době se ve Fiatu rozhodli, že by nebyl od věci nějaký ten decentní facelift. Změny na designu jsou ale naštěstí minimální a tento malý, roztomilý Fiat tedy bude pořád bojovat tím, čím to umí nejlíp.

Fiat 500 dostal po osmi letech decentní facelift

Oživit ikonický model 500 byla v roce 2007 od Fiatu naprostá trefa do černého a tento miniaturní retro prcek se dočkal neuvěřitelné popularity. V současné době na modelu 500 a jeho různých derivátech víceméně závisí úspěch Fiatu, protože prodeje jsou skvělé a až doposud si nový Fiat 500 pořídilo přes 1.5 milionu lidí. Osm let na trhu je ale hodně dlouhá doba a po tolika letech dostávají automobily většinou již další generace, ale ve Fiatu zřejmě nechtěli kazit něco, co funguje na jedničku a model 500 tedy nechali tak, jak byl. Plánovaný facelift není nijak rozsáhlý a celkový design se sice změnil, ale pouze minimálně a retro nádech malému Fiatu naštěstí zůstal. V Itálii pravděpodobně nechtěli zabít nebo přizabít slepici snášející zlatá vejce, což by se mohlo s radikálnější změnou designu klidně stát. Podle Fiatu dostala faceliftovaná verze 1800 nových detailů, ale na první pohled to moc poznat nejde a je to samozřejmě jenom dobře. Nejvíc novinek se událo na přídi, kde má své místo lehce přepracovaná maska chladiče a hlavně zcela nový nárazník s docela zajímavou a originální výplní.

Fiat 500 dostal po osmi letech decentní faceliftFiat 500 dostal po osmi letech decentní facelift

Přední světlomety disponují LEDkami pro denní svícení a několik změn se dotklo také zadní části vozu, přičemž tou největší jsou kompletně nová koncová světla. Ta mají novou grafiku a jejich střed tvoří karoserie, takže svítit bude pouze obrys. Nová budou i některá litá kola o průměru 15 nebo 16 palců a Fiat si připravil také několik nových barev karoserie, takže výběr bude v tomto ohledu ještě lepší. Facelift se dotkne všech variant a kromě klasického hatchbacku ho dostane i polo otevřená verze 500C s částečně stahovací střechou. O decentní modernizaci a osvěžení vzhledu nebyl ochuzený ani interiér a největší novinkou zde je multimediální systém Uconnect. Ten je zastoupený 5 palcovým barevným dotykovým displejem na středovém panelu s několika doprovodnými tlačítky po stranách a kromě navigace TomTom, která do něj jde nahrát, zvládá tento systém také komunikaci se smartphonem. Na středovém panelu dále najdeme řadicí páku a nezbytné ovládání klimatizace, přičemž její výdechy jsou vyvedeny v novém designu. Trojramenný multifunkční volant se dočkal lehkého přepracování a u nejvybavenějších verzí bude místo analogové palubní desky nový, digitální přístrojový štít se sedmipalcovým displejem.

Fiat 500 dostal po osmi letech decentní faceliftFiat 500 dostal po osmi letech decentní facelift

Kvalitní dílenské zpracování a materiály pak budou samozřejmostí, stejně tak jako nekonečné možnosti personalizace. Co se týče motorů, tak ty zůstaly úplně stejné a změnila se pouze jejich efektivita, takže se můžeme těšit na nepatrně úspornější provoz. Jako základ opět posloužila atmosféricky plněná dvanáctistovka o výkonu 69 koní (bude i verze spalující LPG), což je motor pro nejméně náročné uživatele a přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir bude pro svižnější jízdu určitě lepší volbou. Tato pohonná jednotka bude k dispozici ve dvou výkonnostních variantách (85 a 105 koní) a její spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.8 litru na 100 km. Nejúspornější ale bude naftová jednotka 1.3 Multijet o výkonu 95 koní, která by si měla vzít pouze 3.3 litru nafty na 100 km. Všechny motory produkují emise pod 100 gramů, a zatímco atmosférická 1.2 vypouští 99 gramů CO2 na 1 km jízdy, přeplňované jednotky TwinAir jsou se svými 90 gramy ještě ekologičtější. Naftový motor 1.3 Multijet pak produkuje pouhých 89 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy. Oficiální ceny zatím zveřejněny nebyly a prodej faceliftované verze Fiatu 500 odstartuje v září tohoto roku.

Fiat 500 dostal po osmi letech decentní faceliftFiat 500 dostal po osmi letech decentní facelift

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fiat 500 dostal po osmi letech decentní facelift


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.