Přeposlat Audi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikou

02.07.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Audi oficiálně představila dlouho očekávanou novou generaci modelu A4. Na první pohled to sice vypadá, že se toho moc nezměnilo, ale nová generace vyrostla do všech směrů a zároveň shodila nějaké to kilo. Pojďme se tedy podívat, co si pro nás Audi přichystalo.

Audi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikou

Sice by se mohlo zdát, že nové Audi A4 je pouhým faceliftem stávající generace, není tomu tak a výrobce ho označuje jako úplně novou generaci. Má k tomu dobré důvody, protože po technické stránce je novinek docela dost, ale začneme jako vždy po stránce designu. Novinka působí o něco dramatičtějším dojmem, než současná verze a je to dáno hlavně ostřeji tvarovanou přední částí. Ta se skládá z atraktivně vyhlížejících světlometů a typické masky chladiče s výraznými lamelami. Sportovně střižený nárazník obsahuje integrované mlhovky a u nového Audi A4 budou k dispozici také Matrix LED světlomety. Na zádi pak mají své místo koncová světla s přepracovanou grafikou, difuzor a dvě koncovky výfuku, které jsou buď u sebe, nebo po stranách difuzoru. Novinka se bude prodávat jako klasický sedan i jako praktičtější kombi, které nese tradiční označení Avant. To vypadá ještě o něco dynamičtěji a je to dáno také decentní stříškou nad zadním sklem. Kompletní rozměry nového Audi A4 jsou 4730 x 1840 x 1430 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2820 mm, což je o 12 mm víc, než u současné generace.

Audi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikouAudi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikou

Novinka je tedy po všech směrech větší a mírně narostl také zavazadlový prostor, a to na 505 litrů (po sklopení zadních sedadel bude k dispozici 1510 litrů). To je o 15 litrů víc, nicméně daleko podstatnější je nižní hmotnost a úspora se má pohybovat až okolo 120 kg, což není vůbec špatné. Další zajímavostí je perfektní součinitel odporu vzduchu čítající 0.23 pro sedan a 0.26 pro kombi, takže v Audi si dali záležet i co se týče aerodynamiky. To bude znamenat hlavně snížení spotřeby a lepší dynamické schopnosti a k tomu pochopitelně také došlo. Interiér je vyvedený v klasickém duchu soudobých Audi a na první pohled zaujme digitální palubní deska s úhlopříčkou obrazu 12.3 palce, která vypadá velmi moderně a kterou najdeme i u nových modelů Audi. Ta ale nebude součástí standardní výbavy a bude k dispozici pouze za příplatek. Na středovém panelu pak sedí barevný displej palubního multimediálního systému s úhlopříčkou 8 palců a ve výbavě nebudou chybět nejmodernější věci, jako například mobilní systémy Apple CarPlay a Android Auto.

Audi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikouAudi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikou

Za zmínku určitě stojí také možnost dopřát si prémiové audio od známé společnosti Bang & Olufsen a majitel nebude ochuzený ani o různé bezpečnostní systémy a elektronické pomocníky. Nyní se přesuneme k motorům, jejichž nabídka bude ze začátku prodeje čítat tři benzinové a čtyři naftové jednotky. Jako benzinový základ bude k dispozici přeplňovaný čtyřválec 1.4 TFSI naladěný na solidních 150 koní a 250 Nm, nicméně o stupeň výš posazený motor 2.0 TFSI o výkonu 190 koní a 320 Nm vypadá o poznání lépe. Další v benzinové řadě je stejný čtyřválcový dvoulitr, avšak naladěný na 252 koní a 370 Nm. Dynamické schopnosti této verze vypadají velmi slušně a sedan s tímto motorem zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5.8 sekundy, což je lepší výsledek, než u kdejakého ostrého hatchbacku. Co se týče naftových motorů, tak k dispozici budou dvě výkonnostní varianty čtyřválce 2.0 TDI a dvě varianty šestiválec 3.0 TDI. Dvoulitry nabídnou výkony 150 / 190 koní a šestiválec pak 218 / 272 koní, přičemž nejvýkonnější naftová varianta se pyšní také mohutným točivým momentem o hodnotě 600 Nm.

Audi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikouAudi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikou

Ta zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5.3 sekundy a bez problémů se rozjet až k hranici 250 km/h, kde ji zastaví omezovač. Až do příchodu ostrých verzí S a RS bude nejvýkonnější naftová verze tím nejrychlejším modelem A4 v nabídce. Kromě těchto konvenčních verzí se dočkáme také varianty spalující CNG, která bude osazena motorem 2.0 TFSI o výkonu 170 koní. Zde bude hrát prim hlavně spotřeba a ta by se měla pohybovat pod hranicí 4 kg CNG na 100 km. Všechny motory jsou spojeny s předním pohonem, vyjma nejsilnějšího naftového šestiválce (ten bude v základu osazený pohonem všech kol) a na výběr bude také v oblasti převodovek. Kromě klasického šestistupňového manuálu bude k dispozici samozřejmě i automat se sedmi stupni (nejsilnější nafťák pak bude mít osmistupňový automat Tiptronic). Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, kde budou k dispozici také informace o ceně, a následný prodej započne na podzim.

Audi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikouAudi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A4 nové generace je venku: Větší, lehčí a s lepší aerodynamikou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.