Přeposlat Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!

30.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Alfa Romeo slaví výročí 105 let od založení a k tomuto významnému milníku si dala ten nejkrásnější dárek. Uhrančivá Giulia je dlouho vzývaný nástupce slavné 159, který by měl Alfě vrátit zašlou slávu a odvrátit nepříznivý stav této tradiční automobilky.

Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!

Co si budeme nalhávat, Alfa Romeo na tom není dlouhodobě vůbec dobře a již dlouho kolují internetem různé scénáře, včetně prodeje koncernu Volkswagen. Nepříznivý stav této tradiční italské automobilky je způsobený hlavně slabou nabídkou, kdy opravdu nemůže žít pouze z malého modelu MiTo a hatchbacku Giulietta, což je víceméně Fiat Bravo s jinou karoserií. Skvělá Alfa 4C je sice ukázkou krásného, puristického sporťáku, avšak ta je drahá a z bídy Alfu určitě nevytrhne. Zda bude nový prémiový sedan Giulia oním spasitelem, se samozřejmě neví, ale každé rozšíření nabídky se počítá a je pro Alfu víceméně existenčně důležité. Sedanů s pohonem zadních kol navíc není nikdy dost a novinka Alfy cílí hlavně do prémiového segmentu, kde by chtěla zatopit zaběhlým stálicím v podobě BMW řady 3, Mercedesu třídy C nebo Audi A4. Pokud bychom soudili pouze prostřednictvím vzhledu, mohli by to němečtí konkurenti hned zabalit, protože po designové stránce se jedná o opravdovou bombu, která pořádně chytne za srdce.

Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!

Ty donekonečna omílané řeči o italské designové škole jsou prostě pravda, a jak jsou většinou zástupci tohoto segmentu usedlí a gentlemanští, Alfa Romeo Giulia je sexy modelka s parádní postavou. Alfa představila rovnou tu nejvýše postavenou variantu s tradičním přídomkem QV (Quadrifoglio Verde), který můžou nosit pouze ty nejrychlejší Alfy. A tou Giulia QV opravdu je a v otázce dynamických schopností deklasuje nejeden supersport, ale o tom až později. Přídi novinky nechybí typická maska chladiče, která je doplněna překvapivě velkými světlomety s LEDkami a sportovně střiženým nárazníkem s výraznými průduchy. Přední nárazník je doplněný splitterem a ten zadní má zase velký difuzor, po jehož stranách mají své místo hned čtyři koncovky výfuku. Celkově velmi agresivní a dynamický styling karoserie hezky doplňuje decentní spoiler na zádi, krásná litá kola vyvedená v tradičním designu Alfy a průduchy na kapotě a za předními koly. Zajímavostí jsou karbon-keramické brzdy, což je v této třídě vozů docela exkluzivní věc a hodně karbonu bylo použito také na karoserii a šasi, protože Giulia by měl být vcelku lehký automobil.

Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!

Oficiální údaj o hmotnosti je sice zatím neznámý, ale žádnou těžkou boubelku neočekáváme. Do interiéru nás Alfa zatím bohužel nahlédnout nenechala, ale hodně se mluví o volantu s množstvím přepínačů, který by mohl být podobný jako volant v nových Ferrari. Nyní se přesuneme k technické stránce věci, která je stejně uhrančivá, jako exteriér. Zadní kola varianty QV bude pohánět dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec původem z Maserati Ghibli, který byl pro novou Alfu naladěný na úctyhodných 510 koní. O naladění tohoto motoru se údajně postaralo Ferrari a je tak jisté, že jízda bude stát za to a bude pořádným zážitkem. Zrychlení z 0-100 km/h proběhne za úžasné 3.9 sekundy a maximální rychlost sice odhalena nebyla, ale bude pravděpodobně elektronicky omezená na 250 km/h. Nová Alfa je v disciplíně 0-100 km/h lepší, než její hlavní konkurenti a v této oblasti se před ní musí sklonit i nejeden supersport. Poháněna budou pouze zadní kola, a to pomocí šestistupňového manuálu nebo zatím nespecifikované automatické převodovky.

Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!

Alfa se u novinky pyšní také perfektním rozložením hmotnosti 50:50 a chytrým zadním diferenciálem, který se postará o dokonalé jízdní vlastnosti. Nebude chybět ani přepínač jízdních módů, u Alfy známý pod zkratkou DNA s jízdními módy Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing. Motor by měl být s největší pravděpodobností vybavený technologií vypínání válců při nízké zátěži, což je u Alfy naprostá novinka. Alfa zatím nezmínila další pohonné jednotky, ale u civilnějších verzí očekáváme naftové i benzinové čtyřválce a zřejmě se dočkáme i naftového šestiválce. Kromě zadního pohonu pak bude k dispozici i pohon všech kol. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, kde by mělo být k dispozici víc informací, včetně zbytku pohonných jednotek a cen. Na novou Giulii se právem těší celý automobilový svět a měla by znamenat restart Alfy Romeo a zároveň také návrat na americký trh. Pro Alfu tak přichází úplně nová kapitola růstu a moc jí přejeme, aby byla právě Giulia oním úspěšným základním stavebním kamenem.

Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Alfa Romeo Giulia je oficiálně venku: Krásný sedan má ve verzi QV 510 koní!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.