Přeposlat Mercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verzi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Mercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verzi

23.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německý Mercedes konečně oficiálně odhalil dlouho očekávaného nástupce modelu GLK, což je SUV střední třídy. Novinka s označením GLC povyrostla takřka ve všech směrech a přichází s kompletně přepracovaným designem, který na předchůdce prakticky vůbec neodkazuje.

Mercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verzi

Původní model GLK, SUV spadající do střední třídy, svým hranatým designem odkazoval na ikonický offroad třídy G a pokud tomuto automobilu šlo něco vytknout, určitě to nemohl být jeho osobitý a vcelku neotřelý styl. Jeho nástupce v podobě modelu s označením GLC tyto hranaté tvary úplně vypustil a vydal se ve stopách současného designového směru automobilky Mercedes. Na jednu stranu je logické, že chtěl Mercedes toto SUV začlenit do svého portfolia ve všech směrech, avšak původní model GLK nám přišel zkrátka mnohem charizmatičtější a originálnější a je možná trochu škoda, že Mercedes od tohoto přísně krabicového stylingu upustil. Design je ale samozřejmě věc čistě subjektivní a ve všech ostatních věcech je před námi podstatně modernější automobil. Novinka je kulatější, zaoblenější a působí mnohem dynamičtějším a samozřejmě i modernějším dojmem. Je také prakticky ve všech směrech větší, než její předchůdce a rozměry karoserie čítají 4656 x 1890 x 1639 mm. Rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2873 mm a narostl i zavazadlový prostor, a to na 580 litrů (verze GLK měla zavazadelník o objemu 450 litrů). Změnila se také hmotnost, a to pochopitelně směrem dole a novinka je až o 80 kg lehčí, než GLK.

Mercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verziMercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verzi

Přídi dominuje mohutná maska chladiče s velkou trojcípou hvězdou a dvěma lamelami, která je doplněna světlomety s LEDkami a sportovně střiženým nárazníkem s výraznými průduchy. Zaujme také zadní část, kde mají své místo dvě koncovky výfuku usazené po stranách difuzoru, výrazná hrana zavazadelníku a nechybí ani decentní stříška nad zadním sklem. Nejvíce to tomuto SUV sluší při pohledu z profilu, kdy vynikne vcelku dynamicky střižená a zároveň svalnatá karoserie. Hlavním prvkem interiéru je široký středový panel s voličem převodovky, několika ovládacími prvky a samozřejmě nesmí chybět ani barevný displej. Ten má úhlopříčku 8.4 palce a slouží k ovládání multimediálního palubního systému a navigaci. Trojramenný volant má lehce zkosenou spodní část, vyznačené úchyty a za ním je usazena palubní deska se dvěma budíky a displeji. Celkově působí interiér vcelku svěžím dojmem, určitě není přehnaně usedlý a vypadá tak, jak se na moderní SUV se sportovním švihem sluší a patří. Nyní se přesuneme k pohonným jednotkám, kde hrají prim naftové varianty a zcela nečekaně se dočkáme také hybridní verze. Začneme ale dieselovými verzemi, které jsou sice dvě, ale naftový motor je pouze jeden a je naladěný na rozdílné parametry.

Mercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verziMercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verzi

Jedná se o čtyřválcovou jednotku o zdvihovém objemu 2.1 litru, která nabídne výkony 170 koní a 400 Nm (verze 220d) a 204 koní a 500 Nm (250d). Po dynamické stránce na tom není tento diesel vůbec špatně a zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 8.3, respektive 7.6 sekundy. O něco zajímavěji pak působí benzinový model s označením 250, který je osazený dvoulitrovým čtyřválcem naladěným na 211 koní a 350 Nm. S tímto motorem se Mercedes GLC zvládne rozjet z 0-100 km/h za 7.3 sekundy a pokračovat až k hranici 223 km/h. Hybridní model se jmenuje 350 e a tato verze v sobě kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec z modelu 250 a elektromotor o výkonu 115 koní. Samozřejmě nebude chybět pohon výhradně na elektřinu (dojezd zhruba 34 km) a nízká spotřeba při kombinovaném provozu. Později by se do prodeje měla dostat také nejvýkonnější verze vyladěná od AMG. Všechny modely mají v základu pohon všech kol 4Matic a kromě hybridní verze také 9 stupňovou automatickou převodovku. Hybrid je spojený se sedmistupňovou převodovkou. Pokud máte o nový Mercedes GLC zájem, tak si ho můžete již objednat a s trochou štěstí k vám novinka dorazí v průběhu podzimu tohoto roku, kdy začnou první dodávky zákazníkům.

Mercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verziMercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verzi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Mercedes GLC oficiálně: Nástupce modelu GLK přišel o krabicovou karoserii a nabídne také hybridní verzi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.