BMW


Přeposlat BMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymožeností

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymožeností

18.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW v poslední době chrlí jednu novinku za druhou a po kompaktním SUV X1 představila tato mnichovská automobilka svůj nejluxusnější a největší model s klasickým označením 7. Bude se samozřejmě jednat o výkladní skříň automobilky plnou té nejmodernější techniky, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.

BMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymožeností

BMW řady 7 je úhlavní nepřítel Mercedesu třídy S, který vždy bodoval hlavně špičkovou technikou a vymoženostmi, na které byl zbytek automobilového světa většinou krátký. To by se mohlo s nejnovější generací řady 7 otočit, protože ta je opravdu nacpaná všemožnými technologickými novinkami k prasknutí a v BMW tak vytvořili nejluxusnější a nejmodernější limuzínu s vrtulí ve znaku všech dob. Proti předchozí generaci se výrobce chlubí nižší hmotností, ze které se povedlo uspořit až 130 kg a za tímto úbytkem stojí hlavně rozsáhlejší použití kompozitních materiálů. Novinka bude k dispozici se standardní karoserií a samozřejmě nebude chybět ani prodloužená verze s tradičním přídomkem L, tedy Long. Už ,,obyčejná“ verze je s rozměry karoserie 5098 x 1902 x 1467 mm pořádný kus auta, no varianta L narostla až na 5238 x 1902 x 1479 mm a bude se tak jednat o opravdovou limuzínu. U prodloužené verze je pak samozřejmě také delší rozvor (3070 vs. 3210 mm), což bude znamenat hlavně více prostoru pro posádku v zadní části vozu.

BMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymoženostíBMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymožeností

Zavazadlový prostor je pak stejný pro obě karosářské verze a čítá 515 litrů. Designu dominuje robustní maska chladiče vyvedená v typickém tvaru ledvinek a přední světlomety jsou vyvedeny v současném stylu BMW, takže jsou protaženy až do masky. Světlomety jsou samozřejmě z LEDek a za příplatek budou k dispozici také laserová světla, která by měla mít podstatně lepší účinnost a větší dosah. Na zádi pak sedí široká koncová světla spojená dekorační chromovanou linkou a mohutné koncovky výfuku. Jako celek působí BMW řady 7 opravdu majestátným dojmem a bez pochyb se bude jednat o nekompromisní silniční koráb. Interiér je samozřejmě plný luxusu a kvalitních materiálů, přičemž jeho dominantu tvoří široký středový panel decentně natočený směrem k řidiči. Povedl se také trojramenný volant a přímočará palubní deska s velkými budíky. Na středovém panelu má své místo ovládání panel audia, klimatizace a samozřejmě nesmí chybět ani barevný displej navigace a palubního systému iDrive.

BMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymoženostíBMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymožeností

Ten půjde ovládat i dotykově a nově zvládne také rozpoznávat gesta. Výrobce věnoval hodně pozornosti také zadním sedadlům, která jsou masážní a celý zadní prostor pro cestující by měl být naprosto luxusní a pohodlný. Samozřejmostí je pak vyčerpávající výbava, jako například audio Bowers & Wilkins, bezdrátové dobíjení telefonu, panoramatická střecha, WiFi připojení a spousta různých kamer a senzorů. Největší novinkou je ale systém dálkově ovládaného parkování Remote Control Parking, kvůli kterému dostane nové BMW řady 7 speciální klíč s displejem. Bude tedy možné auto zaparkovat bez toho, aby někdo seděl za volantem, a tato funkce bude užitečná hlavně v místech, kde jsou úzká parkovací místa a řidič by tak měl po zaparkování problémy vystoupit. Nyní se přesuneme k motorům, kde je vcelku zajímavá nabídka a kromě šestiválců bude k dispozici také osmiválec a později dokonce i dvanáctiválec. Základní naftová i benzinová verze je osazena šestiválci o objemu 3 litry (730d a 740i), a zatímco výkon naftové verze je 265 koní, benzinová varianta disponuje výkonem 326 koní.

BMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymoženostíBMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymožeností

Podstatně zajímavěji pak vypadá benzinová verze 750i s osmiválcem o výkonu 449 koní, což bude do příchodu dvanáctiválcového modelu 760i také nejvýkonnější a nejdynamičtější verze v nabídce. Ochuzeni nebudou ani příznivci hybridů, kterým je určený model 740e s dvoulitrovým čtyřválcem a elektromotorem o kombinovaném výkonu 326 koní. Tato verze zvládne provoz také čistě na elektřinu a v tomto režimu zvládne urazit až 40 km. Kombinovaná spotřeba této verze pak byla spočítání na jen těžko uvěřitelné 2.1 litru paliva na 100 km. Všechny modely jsou osazeny osmistupňovou automatickou převodovkou ZF, verze 750i má v základu poháněna všechna čtyři kola (xDrive) a u varianty 730d půjde pohon všech kol pořídit za příplatek. Jak jsme se již zmínili, později se do prodeje dostane nejvýkonnější model 760i a dočkáme se také rozšíření nabídky naftových motorů, a to o varianty 740d a 750d. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, kde budou k dispozici také informace o cenách a uvedení do prodeje.

BMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymoženostíBMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymožeností

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 7 nové generace: Dálkově ovládané parkování a spousta dalších vymožeností


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.