Přeposlat Nissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbacku

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Nissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbacku

16.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonský Nissan v současné době pracuje na novém modelu Juke-R Nismo, což bude až absurdně výkonný crossover postavený na technice supersportu GT-R. Dnes se ale podíváme na jeho podstatně umírněnějšího sourozence s označením Juke Nismo RS, který obsahuje vcelku konvenční techniku, ale i tak nabízí moře zábavy.

Nissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbacku

Připravovaný Nissan Juke-R Nismo by měl disponovat výkonem až okolo 550 koní, což je samozřejmě absurdní, ale minulá generace tohoto šíleného crossoveru na sebe přitáhla spoustu pozornosti a je jasné, že Nissan, respektive divize Nismo, toho chce využít. Tato verze samozřejmě nebude klasickým automobilem pro obyčejné smrtelníky, ale extrémně drahý výstřelek pro pár vyvolených. Pokud chcete Juke s pořádným výkonem za normální cenu, nemusíte hned házet flintu do žita, ale podívat se po verzi s označením Nismo RS, která je dostupná i na našem trhu. Juke Nismo RS je vlastně takový hothatch s karoserií crossoveru což je sama o sobě zajímavá kombinace, kterou jen tak někdo nenabízí. Po stránce designu vychází tato ostrá verze ze standardního modelu a při koupi jakékoliv varianty modelu Juke budete mít zaručenou pozornost všude, kam se vydáte. I když to není žádná žhavá novinka, vzhled tohoto kompaktního crossoveru je prostě pořád do jisté míry unikátní a ani po těch všech letech nezestárl. Přídi dominují uzoučké světlomety, pod kterými má své místo druhý pár očí a samozřejmě nesmí chybět ani LEDky pro denní svícení.

Nissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbackuNissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbacku

Sportovně střižený nárazník disponuje decentním splitterem a příď trochu oživuje i výrazná dekorační červená linka. Na zádi pak najdeme velký plastový difuzor, výraznou koncovku výfuku a samozřejmě nesmí chybět ani stříška nad zadním sklem. Koncová světla jsou tradičně ve tvaru bumerangu a při koupit tohoto ostrého modelu dostanete už v základu krásná litá kola o průměru 18 palců. Proti předchozí verzi modelu Nismo RS se ta současná pyšní vyšší torzní tuhostí, výkonnějšími brzdami a přepracovaným podvozkem. Interiér je velmi povedený a jeho dominantu tvoří skvělý trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty a sedačky s výrazným bočním vedením. Na středovém panelu mají své místo ovládací prvky klimatizace, audia a samozřejmě nesmí chybět ani barevný displej navigace. Velmi se nám zalíbila přímočará palubní deska se dvěma budíky, mezi kterými je usazený malý displej zobrazující důležité informace o jízdě. Všechny instrumenty jsou přehledné a s čitelností není problém ani na přímém slunečním světle. Po stránce dílenského zpracování si není moc na co stěžovat a interiér působí velmi dospělým, kvalitním a možná až trochu prémiovým dojmem.

Nissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbackuNissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbacku

Co se týče motoru, tak přední kola tohoto crossoveru roztáčí klasický přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T, který byl pro potřeby tohoto modelu naladěný na 218 koní a 280 Nm. Pokud budete chtít variantu s pohonem všech kol, dostanete trochu nižší výkon čítající 214 koní a 250 Nm, ale zase si užijete podstatně lepší trakci a v celkovém součtu i příjemnější soužití. Dynamické schopnosti tohoto extravagantního divocha jsou velmi dobré a z 0-100 km/h se dostanete za rovných 7 sekund, přičemž maximální rychlost se zastaví až okolo 220 km/h. Motor se výrazněji probouzí až ve středních otáčkách, ale jakmile zabere, dočkáte se opravdu výrazného zátahu a bohužel také známého tahání za volant. Přední náprava tento výkon nezvládá úplně dokonale, při opravdu ostré jízdě to jde trochu poznat a občas se budete s volantem prostě trochu prát. Varianta s pohonem všech kol a trochu nižším výkonem bude na řízení určitě příjemnější. Šestistupňová manuální převodovka je velmi přesná a řadí se s ní parádně, přičemž jednotlivé stupně jsou také dobře odstupňované.

Nissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbackuNissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbacku

Nissan Juke Nismo RS je vcelku kontroverzní model, který zaujme svým neotřelým pojetím, originálním designem a v neposlední řadě také vysokým výkonem. Přední náprava se ale s tímto vysokým výkonem pere trochu s obtížemi a na úplně pohodlné ježdění s tím, že v případě potřeby prostě šlápnu na plyn a jednoduše všem ujedu, to moc není. Spíše bychom doporučili variantu s nižším výkonem a pohonem všech kol, se kterou bude soužití zcela jistě příjemnější. Varianta s předním pohonem se na našem trhu prodává od 589 000 Kč, a pokud budete chtít pohon všech kol, připravte si alespoň 668 000 Kč.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Nissan Juke Nismo RS: Extravagantní crossover s geny ostrého hatchbacku


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.