Přeposlat ŠKODA i v květnu udržela růstový kurs

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

ŠKODA i v květnu udržela růstový kurs

12.06.2015 | Tisková zpráva | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

ŠKODA v květnu zvýšila své prodeje o 1,5 procenta na 92 500 vozů, což představuje nejlepší květen ve 120leté historii automobilky.

ŠKODA i v květnu udržela růstový kurs

​ Růstu dosáhla ŠKODA zejména v západní a střední Evropě, Číně a Indii. Srdce zákazníků si získává i nová ŠKODA Fabia, která si v Evropě polepšila o 35,3 procenta. „Nová ŠKODA Fabia předvedla přesvědčivý start a my se těšíme na zahájení prodeje nové generace modelu Superb, které na prvních evropských trzích proběhne v červnu,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Nadále kritická je situace na ruském trhu a v přilehlých oblastech,“ dodává Eichhorn.

V západní Evropě rostla ŠKODA v květnu o 1,9 procenta na 38 600 dodávek vozů zákazníkům (květen 2014: 37 900). V Německu dosáhla značka ŠKODA nárůstu o 0,9 procenta a dodala svým zákazníkům 14 000 vozů (květen 2014: 13 800). ŠKODA tak na svém druhém největším trhu zůstává jasnou jedničkou mezi importéry. Dvouciferný růst automobilka zaznamenala ve Španělsku (2 400 vozů; plus 34,7 procenta), Itálii (1 600 vozů; plus 25,7 procenta), Švédsku (1 500 vozů; plus 28,8 procenta), Irsku (400 vozů; plus 26,0 procenta) nebo v Portugalsku (400 vozů; plus 48,5 procenta).

Ve východní Evropě včetně Ruska prodala ŠKODA v květnu 7 000 vozů (květen 2014: 10 400). I přesto, že jsou podmínky zejména v Rusku a na Ukrajině velice složité, vzrostl podíl značky ŠKODA na východoevropském trhu na 4,6 procenta (květen 2014: 4,5 procent). V Rusku dodala ŠKODA v květnu svým zákazníkům 3 800 vozů (květen 2014: 7 600). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v květnu v Rumunsku (900 vozů; plus 30,8 procenta), Kazachstánu (500 vozů; plus 85,8 procenta) a v Bosně (200 vozů; plus 50,0 procenta).

Ve formě je ŠKODA opět i ve střední Evropě. V květnu zaznamenala značka růst o 13,5 procenta na 15 000 vozů (květen 2014: 13 200). Po pěti měsících činí tržní podíl značky ŠKODA 21,5 procenta, po 20,3 procentech ve srovnatelném období minulého roku. Na domácím českém trhu dosáhla ŠKODA v květnu nárůst prodeje o 24,2 procenta na 7 200 vozů. (květen 2014: 5 800). Dvouciferný růst zaznamenala značka ŠKODA v Polsku (4 400 vozů; plus 11,1 procenta), na Slovensku (1 600 vozů; plus 10,9 procenta) nebo ve Slovinsku (600 vozů; plus 21,5 procenta).

ŠKODA v Číně udržuje růstový kurs. Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v Číně v květnu vzrostly o 1,8 procenta na 23 600 vozů (květen 2014: 23 200). Mezi zákazníky v Říši středu je oblíbený zejména model ŠKODA Octavia: prodeje v květnu vzrostly o 69,4 procenta.

Opětovného růstu dosahuje ŠKODA také v Indii: v květnu dodala značka 1 300 vozů, to je o 46,2 procenta více než v květnu 2014 (900 vozů). Vysokých přírůstků dosáhla ŠKODA v Turecku (2 200 vozů; plus 75,7 procenta), Izraeli (1 900 vozů; plus 38,2 procenta), Egyptě (900 vozů; plus 169,1 procenta) nebo v Austrálii (400 vozů; plus 10,1 procenta).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v květnu 2015
(v ks, po jednotlivých modelech; +/- v % oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (37 500; +14,3 %)
ŠKODA Rapid (17 900; -7,9 %)
ŠKODA Fabia (17 800; +21,2 %)
ŠKODA Yeti (7 800; -19,4 %)
ŠKODA Superb (6 000; -27,1 %)
ŠKODA Roomster (2 300; -8,3 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 300; -15,2 %)

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku ŠKODA i v květnu udržela růstový kurs


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.