Přeposlat Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.

04.06.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Renault Mégane sice již pomalu odchází do automobilového důchodu a netrpělivě se čeká na novou generaci, avšak sportovní modely divize Renaultsport pořád stojí za hřích. Vedle nekompromisního modelu R.S. je v nabídce také levnější a umírněnější varianta s označením GT220 a na tu se dnes trochu podrobněji podíváme.

Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.

U nás se tento model prodává pouze s karoserií kombi, ale ve světě je k dispozici také s třídveřovou  a pětidveřovou karoserií a funguje jako taková levnější a méně výkonná alternativa k vrcholné verzi R.S. Dalo by se říct, že GT220 je pro Renault podobný model, jako Golf GTI pro Volkswagen, který má také ještě ostřejší variantu s označením R. Po stránce designu se model GT220 docela povedl a z dnes již zastaralé generace této řady vymačkává maximum, kterého lze dosáhnout. Přídi dominuje úzká maska chladiče s velkým logem Renaultu, sportovní nárazník a nechybí ani malé logo GT. Na zádi pak najdeme velký difuzor, typická koncová světla a nechybí ani decentní stříška nad zadním sklem. Co ale chybí je nějaká výraznější koncovka výfuku, což u sportovně laděného modelu docela překvapí a určitě by tomuto sportovnímu kupátku nějaký ten výfuk slušel. Povedla se ale 18 palcová litá kola, která jsou opravdu krásná a k celkovému stylu tohoto modelu se dobře hodí. U nás dostupná karoserie kombi se pak pyšní solidním zavazadelníkem a vzhledem k dobré praktičnosti se jedná o příjemně rychlý rodinný vůz. V interiéru žádné terno nečekejte a ten je víceméně stejný, jako u běžných verzí.

Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.

Trochu ho oživuje několik nápisů GT a Renault Sport, stejně tak jako sedačky s výraznějším bočním vedením a pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou. Trojramenný volant má zvýrazněné úchyty a hezké červené prošívání, které dobře ladí se stejným prošíváním na řadicí páce a červenou linkou u spolujezdce. Jinak je ale interiér vcelku nudný, zpracování je standardní a je jasné, že u nové generace bude muset Renault v této oblasti trochu zapracovat. Hlavní rozdíl proti modelu R.S. se ale samozřejmě nachází pod kapotou, kde má své místo dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 220 koní při 4750 ot/min a 340 Nm při 2400 ot/min. Proti vrcholné variantě tedy dostanete o značných 45 koní méně a tento úbytek je samozřejmě znát. Zrychlení z 0-100 km/h za 7.6 sekundy je ale v této třídě standardní a maximální rychlost 238 km/h je také solidní. Motor neztratil výrazný zátah ve středních otáčkách ani chuť po vyšších otáčkách a pocitově působí velmi dobře, i když nekope tak, jako výkonnější varianta v modelu R.S. Skvělá je hlavně minimální prodleva turbodmychadla a pocitově působí tento motor skoro jako klasická atmosféra.

Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.

Pro velmi svižnou jízdu bez větších problémů stačí a jeho výhoda je i v nepatrně nižší spotřebě, přičemž kombinovaná byla vypočítána na 7.3 litru na 100 km. Změny se samozřejmě dotkly i podvozku a opět je to podobné, jako u motoru. Verze GT není ani zdaleka tak ostrá a bezprostřední, jako R.S., ale to je samozřejmě dáno celkovým charakterem. Podvozek je naladěný dobře, není přehnaně tvrdý a posádce zprostředkuje solidní komfort. Při velmi ostré jízdě se ale samozřejmě promítne absence samosvorného diferenciálu a předního zavěšení PerfoHub. Ani brzdy nejsou tak jedovaté a zatímco model R.S. je vybavený vskutku výkonnou soustavou od společnosti Brembo, u varianty GT se budete muset spokojit s konvenčními brzdami. Ty nebrzdí špatně, ale na silné a ostré brzdy u výkonnější verze nemají ani náhodou. Má tedy Renault Mégane GT220 nějaký smysl nebo je lepší připlatit si za výkonnější model R.S.? S karoserií kombi, která je dostupná i na našem trhu, smysl určitě má a je to velmi sympatické rodinné auto, které umí jet opravdu svižně. S karoserií kupé už je to ale horší a v tomto případě bychom doporučili připlatit si za R.S., popřípadě počkat na novou generaci, která je víceméně za rohem.

Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Mégane GT220: Odlehčený sourozenec ostrého R.S.


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.