Přeposlat Škodovky si nejdéle udrží svou cenu na trhu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škodovky si nejdéle udrží svou cenu na trhu

27.05.2015 | Tisková zpráva | Zajímavosti | Komentářů: 0 |

Společnost IBS automotive je předním poskytovatelem dat pro oceňování vozidel v ČR a SR. Od února 2015, kdy se připojila ke společnosti Audatex Systems, je součástí skupiny Solera Holdings, významného hráče na poli IT řešení pro oblast automobilového průmyslu a pojišťovnictví.

Škodovky si nejdéle udrží svou cenu na trhu

IBS provedla v květnu 2015 kvalifikovaný odhad vývoje cen ojetých vozů významných představitelů tří nejoblíbenějších obchodních tříd – mini, malá a nižší střední. Z výsledků těchto prognóz vyplynulo, že ve všech třech obchodních třídách se na čele umístila vozidla značky Škoda, a to modely Citigo, Fabia a Octavia. Majitelé vozů Škoda tak mají jistotu, že jejich vozy, ve srovnání s konkurenty, vykazují na českém trhu nejmenší ztrátu své hodnoty.

Uvažujme roční proběh 20000 km. V případě modelu Škoda Citigo je po prvním roce provozu zůstatková cena vozidla 74 % jeho nákupní ceny. Po druhém roce provozu 65 % a po třech letech 55 %. U modelu Škoda Fabia III bude zůstatková cena vozidla po prvním roce provozu 77 % jeho nákupní ceny, po druhém roce 66 % a po třech letech provozu 55 %. Škoda Octavia III má po prvním roce provozu hodnotu 75 %, po druhém 66 % a po třetím 58 % své nákupní ceny.

„Tento stav je do jisté míry očekávatelný, neboť se jedná o domácí značku s dlouholetou tradicí, kvalitním zpracováním, rozsáhlým servisním zázemím a zákaznickou oblibou,“ komentuje výsledky kvalifikovaného odhadu budoucích cen Ladislav Smrčka, datový analytik ze společnosti IBS automotive.

Příklad výsledků kalkulací u vozidel značky Škoda:

      1 2 3
Škoda CITIGO 1.0 MPI Elegance 74 65 55
Škoda FABIA III 1.0 MPI Active 77 66 55
Škoda OCTAVIA III 1.2 TSI Active 75 66 58

1;2;3 roky provozu

Proběh kilometrů: 20000 km/1rok

% hodnoty jsou zaokrouhlené.

V obchodní třídě mini se na dalších předních místech umístila vozidla Opel Adam a Renault Twingo IV. Ve třídě malá to byly vozy VW Polo, Mazda 2, Hyundai i20, Ford Fiesta a Dacia Sandero. Ve třídě nižší střední se jednalo o vozy VW Golf, Audi A3, Honda Civic, Ford Focus and Hyundai i30.

V každé z uvedených tříd byla vozidla vnitřně rozčleněna do skupin, a to podle typu karosérie, motorizace a rozsahu sériových výbav. Cílem tohoto kroku bylo co nejvíce eliminovat rozdíly mezi vozidly. Hlavními vstupními parametry prognóz byla délka provozu vozidla 3 roky a roční proběh 20.000 km. Výstupem prognóz cen vozidel je kvalifikovaný odhad budoucích cen na trhu v ČR, vyjádřený procentním zůstatkem vstupních cen předmětných vozidel.

Vymezení pojmu prognóza cen vozidel:

  • Prognózy cen vozidel slouží k predikci budoucích cen vozidel za předpokládaných a předem stanovených podmínek. Jedná se o kvalifikovaný odhad budoucí obvyklé ceny vozidla v závislosti na jeho předpokládané době provozu, předpokládaném proběhu kilometrů a ostatních faktorech majících přímý, či nepřímý vliv na tvorbu této ceny.
  • Prognózy cen vozidel jsou kalkulované prostřednictvím multifunkčního systému TAXexpert®, a to na základě komplexní metodiky, zpracované ve společnosti IBS automotive pro tuto oblast.
  • Pro vlastní prognózu se využívají prognostické křivky, které mají ve své výchozí podobě tvar a průběh příslušné časové amortizační křivky vozidla, používané pro aktuální oceňování vozidel.
  • Výchozí prognostické křivky je dále nutné redukovat, a to v závislosti na očekávaných a předpokládaných vlivech, které vstupují do procesu kalkulace ve formě koeficientů.
  • Dále je nutné vzít v úvahu též předpokládaný proběh kilometrů, způsob užívání vozidla a v neposlední řadě i požadavek na definování takové ceny, za kterou bude vozidlo spolehlivě prodejné.
  • Všechny faktory ovlivňující budoucí cenu vozidla jsou vztaženy k situaci na daném trhu.
  • Hlavními faktory ovlivňující prognózované ceny, které vstupují do procesu kalkulací, jsou:

 

Ve vazbě na vozidlo:

    • Obliba značky a modelu na trhu s vozidly;
    • Podíl značky na prodejích nových a ojetých vozidel;
    • Stabilita značky na trhu, četnost generačních obměn, motorizací a faceliftů;
    • Poruchovost a spolehlivost, výsledky crash testů;
    • Užitné vlastnosti a rozměrové parametry;
    • Pohledové vlastnosti exteriéru a interiéru (design);
    • Motorizace a výkonové parametry včetně druhu použitého paliva;
    • Servisní síť, hodinové sazby prací a ceny ND;
    • Výbavy (rozsah a srovnání);

 

Ve vazbě na ekonomiku a právní prostředí:

  • Stav ekonomiky dané národní lokality a předpokládaný vývoj včetně inflace;
  • Právní prostředí – úprava emisních limitů, dovozní limity, atd.

 

Data a kalkulační systémy společnosti IBS využívají zejména pojišťovny, banky a leasingové společnosti v České republice i na Slovensku při oceňování vozidel a stanovování jejich hodnot. Softwarová řešení a služby společnosti Audatex používají výrobci a dovozci automobilů, pojišťovny, servisy, leasingové a finanční společnosti a jejich dodavatelé v průběhu celého životního cyklu motorových vozidel – od „narození“ až po jejich likvidaci. V České republice využívají služeb Audatexu mimo jiné všechny pojišťovny, které nabízejí pojištění motorových vozidel, většina výrobců a dovozců automobilů, většina autorizovaných i neautorizovaných servisů a lakoven. Obě společnosti jsou součástí skupiny Solera Holdings, předního poskytovatele softwaru a služeb v oblasti řízení rizik a majetku pro automobilový a majetkový trh včetně neživotního pojištění.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škodovky si nejdéle udrží svou cenu na trhu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.