BMW


Přeposlat BMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých let

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých let

28.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Německé BMW vyrobilo pro slavnou výstavu Concorso d’Eleganza Villa d’Este nádhernou studii s označením 3.0 CSL Hommage, která vzdává hold legendárnímu závodnímu modelu CLS ze sedmdesátých let. Tato studie se sice do sériové výroby nikdy nedostane, ale i tak určitě stojí za zmínku.

BMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých let

Slavný závodní vůz BMW 3.0 CLS vznikl v sedmdesátých letech, konkrétně v roce 1972 a jako základ tomuto modelu posloužilo kupé s označením E9. Závodní model se od toho sériového samozřejmě ve spoustě věcí lišil a hlavní rozdíl byl v hmotnosti, kdy byla verze CLS lehčí o značných 200 kg. Nižší hmotnosti bylo dosaženo hlavně rozsáhlým použitím hliníku, plastů a vykucháním interiéru, kde bylo pouze to nejnutnější. Pod kapotou měl své místo řadový šestiválec o zdvihovém objemu 3003cc a není žádným tajemstvím, že se tomuto vozu přezdívalo Batmobil, a to hlavně kvůli výrazným spoilerům. Studie s označením 3.0 CSL Hommage tuto legendu oslavuje, a to nejenom svým jménem, ale také pojetím. Opět se jedná o odlehčené kupé, avšak vzhledem k dnešním standardům použil výrobce místo hliníku karbon a stejně jako jeho předchůdce, i novinka zaujme svým výrazným designem hned na první pohled. Je opravdu škoda, že BMW nezveřejnilo prakticky vůbec žádné specifikace a bylo by zajímavé zjistit, kolik v dnešní době takto odlehčené kupé váží.

BMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých letBMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých let

Nejsou známé ani rozměry karoserie, ale BMW 3.0 CSL Hommage působí vcelku svalnatým a zároveň atletickým dojmem. Hlavně při pohledu z profilu to tomuto žlutému kupátku opravdu sluší a na první pohled přitáhnou oči hlavně krásná litá kola o průměru 21 palců. Na nich jsou obuty pneumatiky s nízkým profilem a dobře patrné jsou také mohutné třmeny kotoučových brzd. Na přídi mají své místo dvě typické ledvinky a uzoučké světlomety, které jsou protaženy až do masky. Sportovně střižený nárazník obsahuje integrovaný splitter a zaujme také to, jakým stylem přechází do přední kapoty. Výfuková soustava se přesunula do bočních prahů a zádi tak dominuje vskutku robustní přítlačné křídlo. Koncová světla jsou hezky integrované právě do přítlačného křídla a na zádi má své místo i nezbytný difuzor. Celkově povedený a originální design hezky podtrhují miniaturní zpětná zrcátka (což jsou vlastně kamery) a decentní stříška nad zadním sklem. Interiér je podobně futuristický, jako exteriér a v první řadě zaujme hlavně netradiční volant.

BMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých letBMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých let

Ten vypadá jako z nějakého vesmírného korábu a moderní pojetí interiéru hezky kontrastuje s výraznou dřevěnou plochou, což je tak trochu retro. Uprostřed tohoto dřevěného pole je uložený malý displej a palubní deska za volantem je pak kompletně digitální. Na závodní zaměření této studie odkazuje také hasicí systém ve středovém tunelu, skořepinové sedačky a čtyřbodové bezpečností pásy. V prostoru, kde jsou obvykle zadní sedačky, mají své místo dvě helmy a kryty akumulátorů. Ano, tato studie je zcela nečekaně hybridní, kdy je elektrický pohon zkombinovaný s klasickým přeplňovaným šestiválcem. BMW bohužel nespecifikovalo, jaký že šestiválec se zde nachází, ale dá se očekávat dvakrát přeplňovaný třílitrový TwinPower Turbo. Poháněna budou s největší pravděpodobností pouze zadní kola (i když vzhledem k přítomnosti elektromotoru to můžou být také všechna kola) a převodovka nabídne možnost řazení pod volantem. Výkony této hybridní soustavy jsou bohužel neznámé. Je jasné, že se BMW 3.0 CSL Hommage do sériové výroby nikdy nedostane a tato studie vznikla pouze v jednom kusu, a to pro účel výstavy na akci Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

BMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých letBMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých let

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW 3.0 CSL Hommage: Žlutá pocta legendě ze sedmdesátých let


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.