Přeposlat Renault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do Evropy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do Evropy

26.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Renault představil nový malý crossover s označením Kwid, který cílí hlavně na asijský trh. Není ale vůbec vyloučeno, že se tento model dostane i na evropské trhy, kde by mohl díky plánované nízké ceně bez větších problémů uspět.

Renault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do Evropy

Původně se mluvilo o tom, že do Evropy se Kwid vůbec nedostane, protože by zde mohl kanibalizovat na koncepčně podobném malém modelu Captur. Na druhou stranu, Renault vlastní také automobilku Dacia a víceméně by stačilo vyměnit logo kosočtverce za logo Dacie a problém s Evropou by mohl být částečně vyřešený.  Ono se vlastně stačí na tento nový model podívat trochu podrobněji, protože podobnost s Dacií Duster je hodně patrná a dalo by se říct, že je to moderněji vypadající Duster s logem Renaultu, jenom menší. Když už jsme nakousli ty rozměry, tak karoserie tohoto modelu je dlouhá 3680 mm a široká 1580 mm, takže se jedná o vskutku kompaktní vůz s proporcemi připomínající malinké Twingo. Pro srovnání, novinka je podstatně kratší než Clio a již zmíněný Captur a jediné, v čem tento model narostl, je světlá výška. Ta čítá 180 mm a to by mělo zaručit bezproblémový pohyb i po nezpevněných cestách, takže je hezky patrné, kam Renault s tímto modelem cílí. Vypadá sice jako typický městský crossover, ale měl by být schopný také mimo klasické silnice.

Renault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do EvropyRenault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do Evropy

Design novinky je sice jednoduchý, ale vcelku líbivý a na první pohled zaujme hlavně mohutná maska chladiče s velkými světlomety. Maska je doplněna robustním nárazníkem, ve kterém nechybí integrované mlhovky. Na zádi pak mají své místo jednoduchá koncová světla a nechybí ani decentní stříška nad zadním sklem. Karoserie je po celém obvodu chráněna plastem, což je v této třídě vozů nezbytné a zajímavostí jsou blinkry uložené v plastovém krytu předních blatníků. Nyní se přesuneme do interiéru, který vypadá vcelku moderně a jeho dominantu tvoří středový panel s barevným, sedmipalcovým displejem. Na něm se zobrazuje navigace a displej slouží také jako ovládací panel pro veškerá multimédia. Pod ním pak sedí ovládací panel klimatizace a ještě níž najdeme elektrické ovládání oken. Potěší některé hezké detaily, jako například chromované lemování výdechů klimatizace a interiér na první pohled určitě nedává najevo, že patří do velmi levného vozu. Trojramenný sportovní volant vypadá také dobře a za ním je usazena kompletně digitální palubní deska, na což jsme si u Renaultu už tak nějak zvykli.

Renault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do EvropyRenault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do Evropy

Interiér by měl být dostatečně prostorný a díky vyšší karoserii z něj bude dobrý výhled, což bude v husté městské džungli určitě výhodou. Co se týče techniky, tak o té se zatím bohužel nic moc neví ale fakt, že se bude jednat o velmi levný automobil, se určitě promítne také do pohonných jednotek. V Asii bude tento model s největší pravděpodobností pohánět benzinový tříválec o zdvihovém objemu 0.8 litru, jehož výkon bude na přední kola posílat klasický pětistupňový manuál. Pokud se ale tento model dostane i do Evropy, mohl by obsahovat současnou techniku z Twinga, a to hlavně povedené přeplňované tříválce TCe. Varianta s výkonem 90 koní by byla vzhledem ke kompaktním rozměrům určitě ideální pohonnou jednotkou, která by neměla problém ani se svižnější jízdou. Pohon všech kol pak zůstane tomuto modelu zapovězený a nebude ani za příplatek. Zatím se bohužel o případném prodeji na evropské půdě neví vůbec nic a všechno je tak pouze v oblasti spekulací a dohadů. Velkou neznámou zůstává také cena, nicméně ta by měla být na velmi nízké úrovni a mluví se o základní ceně v přepočtu okolo 115 000 Kč.

Renault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do EvropyRenault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do Evropy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Kwid: Maličký crossover pro Asii, který by mohl dorazit i do Evropy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.