Přeposlat Chevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Chevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválec

21.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Odvěká bitva mezi slavným Mustangem od Fordu a Camarem od Chevroletu nekončí, protože nová generace Camara se dostane do prodeje ještě letos. Pojďme se tedy podívat, na co se můžeme u tohoto slavného muscle caru v blízké budoucnosti těšit.

Chevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválec

Není vůbec pochyb o tom, že Ford Mustang je o něco málo slavnější, než jeho souputník od Chevroletu, ale Camaro se v posledních letech opravdu vyšvihlo a patří mezi nejlepší vozy své kategorie. Nová, již šestá generace, je proti té páté kompletně přepracovaná a není to tak jenom nějaký rozsáhlejší facelift, ale úplně nový vůz. U nových generací bývá většinou běžné, že velikost naroste do všech směrů, ale u Chevroletu na to šli úplně naopak a nové Camaro je ve všech ohledech menší, než pátá generace. Kompletní rozměry jeho šasi jsou 4784 x 1897 x 1348 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2811 mm, přičemž nezůstalo pouze u ořezání rozměrů a změnila se i hmotnost, samozřejmě k lepšímu. Nová generace by měla být až o 90 kg lehčí, než ta předchozí a pyšní se také o 28 % tužší karoserií. V oblasti konstrukce se tedy všechno posunulo k lepšímu a změnil se samozřejmě také design, nicméně to je změna pro někoho dobrá a pro někoho zase špatná. Maska chladiče je užší, stejně tak jako přední světlomety a celkově působí nová generace podstatně agresivnějším a modernějším dojmem, než ta předchozí.

Chevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválecChevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválec

Už v něm sice není ta syrovost, ale jako celek se nám novinka zalíbila o něco víc. Na zádi pak mají své místo dvě nebo čtyři koncovky výfuku (v závislosti na motoru) usazené po stranách difuzoru a koncová světla s novou grafikou. Nejvýkonnější varianta s klasickým označením SS pak má výraznější spoiler a také chladicí otvory na kapotě. Karoserie je samozřejmě náležitě svalnatá, dynamická a nejvíce to tomuto atraktivnímu kupéčku sluší při pohledu z profilu. Ve standardní výbavě je nové Camaro osazeno 18 palcovými koly, nicméně k dispozici budou kola o průměru až 20 palců. Brzdnou soustavu dodala známá společnost Brembo. V interiéru pak nezůstal kámen na kameni a to je jedině dobře, protože právě interiér byl jednou z největších slabin odcházející generace. Ten nový vypadá o parník líp a konečně už nepůsobí dojmem, že sedíte v nějakém levnějším sedanu. Jeho dominantu tvoří robustní trojramenný volant, za kterým má své místo klasická palubní deska se dvěma analogovými budíky a displejem.

Chevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválecChevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválec

Další displej sedí na středovém panelu, kde je umístěna také řadicí páka a ovládání klimatizace. Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením jsou pak samozřejmostí. Nyní se přesuneme k pohonným jednotkám a u té základní verze čeká spoustu fanoušku velkých amerických muscle carů mírný šok. Jako základní pohonná jednotka pro nové Camaro byl totiž zvolený přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, což je u tohoto modelu naprostá novinka. Nová generace Mustangu přijela se základním motorem 2.3 EcoBoost a v Chevroletu si zřejmě řekli, že když může mít přeplňovaný čtyřválec slavný Mustang, může ho dostat i Camaro. Výkon tohoto motoru je 279 koní a 400 Nm, takže je o něco málo slabší, než čtyřválec u konkurence (2.3 EcoBoost má 314 koní a 434 Nm), ale nižší zdvihový objem se zkrátka někde projevit musel. Dynamické schopnosti této verze jsou vcelku solidní a víceméně srovnatelné s konkurencí, kdy zrychlení z 0-96 km/h (0-60 mph) zvládne dvoulitrové Camaro pod 6 sekund. Další a mnohem zajímavější motor má šest válců, zdvihový objem 3.6 litru a výkon čítající hezkých 340 koní a 385 Nm.

Chevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválecChevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválec

Tento vidlicový šestiválec je vybavený technologií vypínání dvou válců Active Fuel Management, přímým vstřikem paliva a jedná se tak o příjemně moderní pohonnou jednotku. Co by to ale bylo za ,,ameriku“ bez pořádného vidlicového osmiválce a ten v novém Camaru samozřejmě nesmí chybět. Nejvýkonnější variantu s označením SS pohání osmiválec původem z poslední Corvetty o zdvihovém objemu 6.2 litru a výkon tohoto motoru je 461 koní a 617 Nm. I tento motor má systém vypínání válců a stejně jako u všech ostatních pohonných jednotek, i zde putuje veškerý výkon na zadní kola. Co se týče převodovek, tak na výběr bude buď šestistupňová, přímo řazená nebo osmistupňová samočinná převodovka Hydra-Matic. Oficiální prodej šesté generace Camara odstartuje ještě letos, nicméně cena je zatím bohužel neznámá. V Evropě se toto svalnaté kupé pravděpodobně vůbec neobjeví, protože Chevrolet se ze starého kontinentu stáhnul a dá se očekávat, že případní zájemci si ho budou muset dovést na vlastní pěst.

Chevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválecChevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválec

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Chevrolet představil šestou generaci Camara: Je lehčí, kompaktnější a má dvoulitrový čtyřválec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.