Přeposlat Volkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebou

19.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sraz fanoušků koncernu Volkswagen u rakouského jezera Wörthersee sice již skončil, ale dnes se k němu ještě na chvíli vrátíme. Psali jsme si o zde představených konceptech od Audi i Škody a nyní přišel čas i na hlavního hráče, automobilku Volkswagen.

Volkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebou

Ta zde představila několik variant na ikonický Golf GTI a nejzajímavější studie byl určitě model s označením Golf GTE Sport. Jedná se o hybridní sporťák s pohonem z modelu Polo R WRC a kromě techniky pohonu zaujme tento koncept také designem a celkovým stylingem. Hlavní hvězdou tohoto konceptu je určitě atraktivní karoserie vyrobená z kompozitu, která vypadá prostě úžasně a je vidět, že design VW není pouze nudný, a když je to nutné, umí se tato německá automobilka vytasit i se vskutku atraktivním a originálním počinem. Přídi dominuje úzká maska chladiče s malinkými světlomety, které jsou doplněny splitterem pro lepší přítlak a chování ve vyšších rychlostech. Zádi pak dominuje široký nárazník s mohutným difuzorem a dvěma obřími koncovkami výfuku. Zadní světlomety jsou, stejně jako přední, velmi úzké a design hezky doplňují obrovská kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Při pohledu zboku vyniknou také uzoučká zpětná zrcátka, výrazná stříška nad zadním sklem a celkově nízký profil.

Volkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebouVolkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebou

Karoserie tohoto hybridního Golfu je mohutná a svalnatá, avšak zároveň velmi dynamicky střižená a působí opravdu sportovním dojmem. Tento koncept je pouze dvoumístný a dveře se vyklápějí směrem nahoru, což je sice nepraktické, ale vypadá to zatraceně dobře. Interiér je ještě víc futuristický, než exteriér a jeho dominantu tvoří naprosto oddělený prostor pro řidiče a spolujezdce. I zde se nachází spousta karbonu a v kokpitu spolujezdce má své místo decentní informační displej. Kokpitu řidiče dominují krásné skořepinové sedačky s výrazným bočním vedením a bezpečnostními pásy, přičemž volant připomíná monoposty Formule 1. Palubní deska je pak kompletně digitální a vedle volantu má své místo samostatné tlačítko startování motoru. Vedle tohoto tlačítka jsou pak usazeny ostatní ovládací prvky například světel nebo systému ABS. Nyní se přesuneme k tomu nejdůležitějšímu, což je samozřejmě motor. Zde přítomná hybridní pohonná jednotka v sobě kombinuje přeplňovaný benzinový motor a dva elektromotory, které jsou umístěny u obou náprav.

Volkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebouVolkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebou

Samotný motor pochází ze závodního modelu Polo R WRC a jedná se o přeplňovanou šestnáctistovku naladěnou na necelých 300 koní a 400 Nm. Každý z elektromotorů pak dává dalších 115 koní a celkový výkon byl spočítaný na 400 koní a 670 Nm, což je vzhledem k tomu, že se jedná o kompaktní hatchback, velmi slušné. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne tento koncept za 4.3 sekundy a rozjede se až na 280 km/h, přičemž samozřejmě nechybí ani schopnost jezdit pouze na elektřinu. V tomto režimu pak zvládne Golf GTE Sport urazit skromných 50 kilometrů. Hybridní automobily jsou synonymem pro nízkou spotřebu a nejinak je tomu i u tohoto modelu, protože jeho kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 2 litrů na 100 km. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky s možností řazení pádly pod volantem. Golf GTE Sport je krásný koncept, který v sobě kombinuje sílu hybridního pohonu a originální, neotřelý design. Do sériové výroby se samozřejmě nikdy nedostane, ale není vyloučené, že se několik řešení do konvenčního vozu časem podívá.

Volkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebouVolkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebou

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Golf GTE Sport: Hybridní Golf s výkonem 400 koní a dvoulitrovou spotřebou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.