BMW


Přeposlat BMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválec!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválec!

12.05.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z pilířů německého BMW, populární řada 3, slaví tento rok již čtyřicet let své existence a mimo to dostala současná řada 3 decentní facelift. Design byl přepracovaný pouze minimálně a mnohem větší změny se udály v oblasti motorů, přičemž některé novinky by se daly označit jako vskutku radikální.

BMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválec!

Současná generace BMW řady 3 je na trhu již od roku 2012 a klasický facelift v polovině životního cyklu tedy byl na spadnutí. Změny v oblasti designu jsou velmi decentní a na první pohled jen opravdu těžko rozpoznatelné, ale jsou zde a například přední světlomety jsou úplně nové (opět zasahují až do masky chladiče). Ty vypadají o něco víc agresivně a nově můžou být kompletně složené z LEDek, nicméně to bude pouze za příplatek a v základu budou světla klasická. Typická maska chladiče se dvěma ledvinkami samozřejmě zůstala a přední nárazník je víceméně stejný. Na zádi si lze všimnout decentně přepracovaných koncových světel a u nejvýkonnější benzinové verze se můžeme těšit také na dvě výrazné koncovky výfuku. Změn tedy opravdu není moc, ale co si budeme povídat, současná řada 3 je vcelku nadčasová a nějaké radikální změny ve vzhledu opravdu nebyly nijak nutné. Jako celek působí facelift o něco málo agresivnějším a sportovnějším dojmem, než současná varianta, ale na silnici budou tyto rozdíly jen velmi obtížně rozpoznatelné. Decentně se změnil také interiér, avšak zde pouze v oblasti použitých materiálů a celkový styling interiéru zůstal víceméně stejný. Opět se tedy můžeme těšit na sportovní nádech a čisté linie, kterým dominuje klasický koncipovaná palubní deska.

BMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválecBMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválec

Volant disponuje vcelku tlustým věncem se zvýrazněnými úchyty a středový panel je vyvedený v klasickém stylu BMW, takže je docela široký a odděluje interiér na dvě jasně definované oblasti pro řidiče a pasažéra. Na středovém panelu najdeme volič převodovky, ovládací prvky klimatizace, audia a samozřejmě nesmí chybět ani barevný displej palubního systému. Nyní se přesuneme k pohonným jednotkám, kde se BMW rozhodlo ke vskutku radikální novince a benzinový motor základní verze 316i je vůbec poprvé v historii této řady přeplňovaný tříválec. Ano, slyšíte správně, pokud si pořídíte základní variantu řady 3 po faceliftu, dostanete tříválcový benzinový motor, a to konkrétně přeplňovanou patnáctistovku. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 136 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 220 Nm, což nejsou úplně špatné hodnoty a dynamika také nevypadá nejhůř (0-100 km/h za 8.9 sekundy a maximální rychlost 210 km/h). Pokud budete chtít válce čtyři, budete muset sáhnout alespoň po verzi 320i s přeplňovaným dvoulitrem o výkonech 184 koní a 290 Nm. Tento model to umí z 0-100 km/h za 7.2 sekundy a zvládne se rozjet až na 235 km/h. Stejný čtyřválec se nachází i pod kapotou varianty 330i, kde je naladěný na 252 koní a 350 Nm, což už slibuje vskutku zajímavé zážitky za volantem (0-100 km/h za 5.9 sekundy, maximální rychlost 250 km/h).

BMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválecBMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválec

Nejvýkonnější standardní model nese označení 340i a zde si na své přijdou milovníci šesti válců, protože přesně tento počet válců se pod kapotou nachází. Tento přeplňovaný třílitrový motor disponuje výkony 326 koní a 450 Nm, přičemž zrychlení z 0-100 km/h zvládnete za 5.2 sekundy (nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h). Na výběr bude samozřejmě také v oblasti naftových motorů a BMW si pro milovníky dieselu připravilo hned sedm variant. Nejslabší verze 316d má výkon 115 koní a 205 Nm a její protipól, nejvýkonnější naftový model 335d, nabídne 313 koní 630 Nm. Kromě nejvýkonnějších variant 330d (258 koní/560 Nm) a 335d se šestiválci jsou všechny ostatní naftové varianty (316d, 318d – 110 koní, 320d – 190 koní, 320d ED – 162 koní a 325d – 218 koní) čtyřválcové a nejúspornější varianta by měla být verze 320d EfficientDynamics (4.1 litru na 100 km). Nejvýkonnější naftová verze bude jako jediná vybavena pohonem všech kol už v základu, bude dostupná pouze s osmistupňovým automatem (u ostatních verzí bude k dispozici také šestistupňový manuál) a se zrychlením z 0-100 km/h za 4.8 sekundy jí patří prim i v oblasti dynamiky. Později se dočkáme také hybridní verze 330e s přeplňovaným dvoulitrovým motorem a elektromotory (252 koní, 420 Nm a spotřeba 2.1 litru na 100 km).

BMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválecBMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválec

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW řady 3 dostalo facelift a základní motor je vůbec poprvé tříválec!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.