Přeposlat Hennessey HPE1000 Twin Turbo: Když už ani 650 koní nestačí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hennessey HPE1000 Twin Turbo: Když už ani 650 koní nestačí

16.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Cadillac CTS-V je opravdu drsný sedan postavený za účelem konkurovat slavnému BMW M5. Někomu by ale mohl jeho výkon připadat jako nedostatečný a právě z toho důvodu vstoupila do hry společnost Hennessey, která tento automobil posune až do kategorie šíleností.

Hennessey HPE1000 Twin Turbo: Když už ani 650 koní nestačí

Samotný Cadillac CTS-V je pořádně výkonný americký supersedan, který se pyšní necelými 650 koňmi a točivým momentem o hodnotě 855 Nm, což už jsou čísla nahánějící hrůzu. Docela dost pochybujeme, že by si někdo řekl, že je tento výkon nedostatečný a určitě bude nezbytně nutné popohnat počet koní k magické tisícovce, ale možné je opravdu všechno. Americká firma Hennessey (nebo také Hennessey Performance Engineering) je známá svými absurdně výkonnými a ještě absurdněji rychlými vozy, které v drtivé většině staví na základě už tak dostatečně rychlých sportovních automobilů. Do stejného soudku patří také nejnovější počin s označením Hennessey HPE1000 Twin Turbo, který vychází z již zmíněného Cadillacu CTS-V. Kromě vyššího výkonu se změnil také design, který je nyní podstatně agresivnější a hned na první pohled je hezky patrné, že upravený model sedí mnohem blíž k silnici. Vzhledem k plánovanému výkonu a dynamickým schopnostem je to určitě jenom a jenom dobře. Přední světlomety a LED pásy zůstaly zachovány, avšak z masky chladiče zmizelo logo výrobce a chromované dekorační prvky byly nahrazeny matnou černí. Na přídi si lze také všimnout výraznějšího a většího splitteru.

Hennessey HPE1000 Twin Turbo: Když už ani 650 koní nestačí

Na zádi pak mají své místo čtyři koncovky výfuku, difuzor a decentní křídlo a na první pohled to vypadá, že zadní část tohoto žihadla se proti svému předobrazu vůbec nezměnila. Tak tomu ale není a výfuková soustava bude kompletně nová a vyrobená přímo firmou Hennessey. Proti sériovému modelu budou blatníky této upravené varianty více vytažené a samozřejmostí pak budou také větší kola a širší pneumatiky. Vyšší výkon si samozřejmě žádá lepší a výkonnější brzdnou soustavu a ta samozřejmě nemůže chybět, přičemž brzdné kotouče budou karbon-keramické. Fotografie interiéru zatím bohužel zveřejněny nebyly, ale dá se očekávat, že si také projde nějakými úpravami a ve finále bude jiný, než u sériového Cadillacu CTS-V. Těch nevětších úprav se ale Hennessey HPE1000 Twin Turbo dočkal pod kapotou, kde si motoráři firmy Hennessey s původním motorem opravdu vyhráli a výsledkem je bestie s výkonem, který zastíní drtivou většinu současných supersportů  i hypersportů. Pokud si myslíte, že ono číselné označení v názvu tohoto bolidu prozrazuje výkon 1000 koní, tak si to myslíte správě a na zadní kola by mělo opravdu proudit 1000 plnokrevníku.

Hennessey HPE1000 Twin Turbo: Když už ani 650 koní nestačí

Ve skutečnosti to bude ještě víc, protože oněch 1000 koní je uváděno v amerických normách a po přepočtu na evropské koně bude ono stádo čítat 1014 plnokrevníků. Ve finále je to ale vlastně úplně jedno, protože výkon je vskutku ohromující v amerických i evropských normách a tento automobil se tak s přehledem vyškrábe na pozici nejrychlejšího čtyřdveřového sedanu na světě. Podle majitele firmy Hennessey by se měl tento sedan zvládnout rozjet až na magických 240 mph, tedy na 386 km/h. Získat jeho skalp v maximální rychlosti tedy bude prakticky nemožné a spotřeba zadních pneumatik bude určitě podobně vysoká, jako spotřeba paliva. Aby bylo dosaženo takto vysokého výkonu, z motoru musel být odstraněný původní kompresor a ten byl nahrazený dvojicí velkých turbodmychadel. To ale samozřejmě není jediná úprava a nové jsou například také písty a hlavy válců. Cenu si zatím výrobce nechává pro sebe, ale nízká určitě nebude a o tom svědčí také fakt, že se bude jednat o vcelku limitovanou záležitost. V roce 2016, kdy se tento automobil začne vyrábět, vznikne pouhých 24 kusů a dá se tedy očekávat, že si za ně v Hennessey nechají pořádně zaplatit.

Hennessey HPE1000 Twin Turbo: Když už ani 650 koní nestačí

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hennessey HPE1000 Twin Turbo: Když už ani 650 koní nestačí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.