BMW


Přeposlat Alpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-Turbo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Alpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-Turbo

09.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Alpina, což je dvorní tuner německého BMW, sfoukla 50 svíček a k tomuto význačnému výročí samozřejmě patří také příslušný dárek. Nové modely B5 a B6 vzniknout v edici čítající pouhých 50 kusů a bude se jednat o nejvýkonnější vozy, které kdy Alpina postavila.

Alpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-Turbo

Alpina dělá již polovinu století vozy BMW ještě rychlejší, a pokud jsou pro vás BMW M5 a M6 nedostatečně výkonné, novinky B5 a B6 Bi-Turbo budou více než důstojnými alternativami. Jak jsme se již zmínili, u obou modelů vznikne 50 kusová edice, ale Alpina udělá 50 kusů od každé karosářské verze, takže ve skutečnosti bude k dispozici hned 250 kusů těchto opravdu rychlých modelů. Varianta B5 bude dostupná v karosářských verzích sedan a kombi a B6 bude zase jako klasické kupé, čtyřdveřové kupé a otevřený kabriolet, takže na své si přijdou opravdu všichni. Bude se jednat o nejvýkonnější a nejrychlejší silniční automobily, které kdy Alpina vytvořila, takže o adrenalinové zážitky za volantem určitě nebude nouze. Tyto upravené modely od standardních verzí poznáte hned na první pohled a hlavní poznávací znamení je nápis Alpina na předním nárazníku a v zadní části. Přídi pak dominuje standardní maska chladiče s typickými ledvinkami a sportovně střižený nárazník s integrovanými mlhovkami. Na zádi pak mají své místo čtyři robustní koncovky výfuku a decentní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku.

Alpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-TurboAlpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-Turbo

Dalším poznávacím znakem této edice jsou krásná kola vyvedená v typickém designu Alpiny, na kterých nechybí nápis Edition 50. Samotná kola mají průměr 20 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin s nízkým profilem. Kromě trochu odlišného kabátku se tyto nové modely pyšní také podstatně nižší hmotností, kdy již zmíněná kola ušetřila 15.6 kg a nový titanový výfuk od společnosti Akrapovič umožnil snížit hmotnost o dalších 17 kg. Standardní brzdná soustava pak půjde za příplatek nahradit výkonnějšími brzdami od firmy Brembo. Úpravou si prošel také interiér, kde hrají prim krásná sedadla s výrazným bočním vedením a čalouněním kůží nappa. Kombinace zelené a černé kůže, která je doplněna kontrastním prošíváním žlutou nití, vypadá opravdu skvěle a samozřejmě nesmí chybět ani různé nápisy značící výroční edici a plakety. Precizní dílenské zpracování pak bude samozřejmostí a každý model je osazený také štítkem s podpisem zakladatele Alpiny (Burkard Bovensiepens). Nyní se konečně přesuneme do motorového prostoru, kde se udály změny největší a pokud vám 560 koní z modelů BMW M5 a M6 nestačí, zde budete na té správné adrese.

Alpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-TurboAlpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-Turbo

Motor zůstal stejný, takže zadní kola roztáčí dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 4.4 litru, ale jeho výkon narostl na rovných 600 koní a 800 Nm. Nejvyššího výkonu motor dosahuje při 6000 ot/min a točivý moment je k dispozici již při 3500 ot/min. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládnou všechny varianty za 4.2 sekundy a maximální rychlost se pak nepatrně liší dle typu karoserie, ale všechny modely bezpečně překročí 320 km/h. Zrychlení z 0-100 km/h je tak stejné, jako u standardních modelů M5 a M6 s paketem Competition, ale pružné zrychlení bude určitě podstatě lepší u těchto výročních modelů. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím automatické osmistupňové převodovky ZF. Přenést co možná nejvíc nabízeného výkonu na silnici pak pomůže samosvorný diferenciál, který je součástí standardní výbavy. Spotřeba by pak měla být podle Alpiny nižší, než u standardních verzí a kombinovaná spotřeba byla spočítána na 9.4 až 9.6 litru na 100 km jízdy v závislosti na typu karoserie. Pokud máte o nové Alpiny zájem, měli byste si pospíšit, protože oněch 250 kusů se určitě rozjede do celého světa během chvilky.

Alpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-TurboAlpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-Turbo

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Alpina slaví půl století existence a připravila nové modely B5 a B6 Bi-Turbo


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.