Přeposlat McLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie „základních“ supersportů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

McLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie „základních“ supersportů

02.04.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britské automobilce McLaren se v poslední době opravdu daří a po nedávno představeném modelu 675 LT se její portfolio opět rozšíří. Novinka nese označení 570S Coupé a i když se může zdát, že to bude pouze chudší příbuzný modelu 650S, opak je pravdou.

McLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie „základních“ supersportů

Tento nový supersport bude prohánět hlavně konkurenční Porsche 911 Turbo, proti kterému je přímo namířený a po stránce techniky by se dalo říct, že je to takový mix modelů 650S a P1. Novinka si ihned po úniku fotografií vysloužila trochu posměšnou přezdívku ,,baby McLaren“, ale moc ,,baby“ tento sporťák určitě není a po stránce výkonu a hmotnosti bude 570S Coupé patřit ve své kategorii mezi špičku. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem, který je opět tak trochu chladný, ale na to jsme si u vozů McLaren už tak nějak zvykli. Vzhled sporťáků této značky sice není tak emotivní a živočišný, jako u konkurenčních italských značek (Ferrari, Lamborghini) a je vyvedený spíše v techno stylu, ale vnímání designu je samozřejmě značně subjektivní a nám se McLareny líbí víc, než většina konkurence. Strohé a čisté linie mají zkrátka pořád něco do sebe. Přídi tohoto modelu dominují výrazné světlomety s LEDkami, které jsou karoserií opticky protaženy až k nárazníku a tomu neschází decentní splitter zlepšující přítlak. Na zádi pak má své místo ohromný difuzor, ze kterého koukají po stranách dvě koncovky výfuku a vcelku agresivní vzezření zadní části hezky podtrhují koncová světla s tenkými liniemi.

McLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie ,,základních" supersportůMcLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie ,,základních" supersportů

Dveře se vyklápějí směrem nahoru, takže exhibice při nastupování a vystupování je zaručená. Skvěle vypadají také kovaná kola o průměrech 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, na kterých jsou obuty pneumatiky Pirelli P Zero Corsa. Zpoza kol pak prosvítají mohutné kotouče brzd s oranžovými třmeny a už v základu budou kotouče karbon-keramické. Kompletní rozměry šasi čítají 4530 x 2095 x 1202 mm a hmotnost se zastavila na skvělé hodnotě 1313 kg, čehož bylo dosaženo hlavně rozsáhlým použitím karbonu a hliníku. Nyní se přesuneme do interiéru, který v sobě kombinuje sportovní nádech s elegantními liniemi a celkově vypadá více než dobře. Středový panel obsahuje barevný displej, palubní deska je kompletně digitální a samozřejmě nesmí chybět ani sportovní sedačky s výrazným bočním vedením. Jistotou pak bude použití kvalitních materiálů a precizní dílenské zpracování. To nejdůležitější je ale pochopitelně v motorovém prostoru a zde se nachází motor, který má svůj původ v hypersportu P1, i když pro potřeby novinky je naladěný trochu jinak. Zadní kola roztáčí dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 3.8 litru, který disponuje nejvyšším výkonem 570 koní při 7400 ot/min a točivým momentem o hodnotě 600 Nm.

McLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie ,,základních" supersportůMcLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie ,,základních" supersportů

Ten je dostupný v rozmezí 5000 – 6500 ot/min. McLaren uvádí, že až 30% dílů je na tomto motoru nových a nejedná se tedy pouze o podladěný motor z výkonnějších sourozenců. Za dynamické schopnosti se nový ,,baby McLaren“ určitě stydět nemusí a z klidu na 100 km/h se tento sporťák rozjede za skvělé 3.2 sekundy. Na 200 km/h se ručička tachometru vyšplhá po 9.5 sekundách a maximální rychlost se může pohybovat až okolo 328 km/h. Jak jsme se již zmínili, poháněna jsou pouze zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové převodovky a rozložení hmotnosti mezi nápravy je 42:58. Ve výbavě pak samozřejmě nesmí chybět ani různá vyspělá elektronika a řidič bude mít na výběr mezi třemi jízdními módy (Normal, Sport a Track). McLaren sice tento model staví na pomyslnou spodní příčku hierarchie svých modelů, ale i tak to vypadá na nekompromisní supersport schopný postavit se čelem prakticky jakémukoliv konkurentovi. Oficiální představní proběhne na autosalonu v New Yorku, který probíhá od včerejšího dne a informace o ceně a datu uvedení do prodeje zatím zůstávají neznámé.

McLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie ,,základních" supersportůMcLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie ,,základních" supersportů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku McLaren 570S Coupé: Novinka z kategorie „základních“ supersportů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.