Přeposlat Jaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-Typu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Jaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-Typu

31.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský Jaguar konečně oficiálně představil dlouho očekávanou novou generaci svého modelu XF. Jak se dalo očekávat, nový Jaguar XF je jeden z nejkrásnějších automobilů ve své třídě a německá trojka to teď určitě nebude mít jednoduché.

Jaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-Typu

Právě německá trojka, tedy D3 (BMW, Mercedes, Audi) jsou hlavními konkurenty aristokratického Jaguaru a tyto britské vozy patřily vždy mezi nejzajímavější alternativy k precizním, avšak chladným německým vozům. Zatímco většina manažerských sedanů vypadá v dnešní době podobně, Jaguar si určitě s ničím nespletete a britský výrobce si drží svůj charakteristický designový směr již opravdu hodně dlouho. Vlastně, nový Jaguar XF si lze poměrně jednoduše splést s již existujícím modelem XE, kterým se Jaguar u novinky opravdu hodně inspiroval. Dalo by se docela dobře říct, že nový XF je vlastně pouze trochu zvětšený model XE, ale tak jednoduché to samozřejmě není a ve skutečnosti jsou to technicky odlišné vozy. Design je tedy známý a pořád extrémně líbivý. Přídi dominuje výrazná maska chladiče s atraktivním výpletem, který se nachází také v nárazníku a protáhlým předním světlometům samozřejmě neschází ani LEDky pro denní svícení. Na zádi pak mají své místo koncová světla s výraznou grafikou, plastový difuzor a po jeho stranách uložené dvě koncovky výfuku. Novinka vypadá náležitě agresivně a nechybí jí sportovní feeling, ale zároveň není přeplácaná a pořád má  v sobě něco z oné typické britské aristokracie.

Jaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-TypuJaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-Typu

Většina výrobců jde u nových generací cestou zvětšování exteriéru i interiéru, ale Jaguar na to šel trochu jinak a rozvor náprav je sice větší, než u předchozí generace XF, ale celková délka karoserie se zmenšila. Novinka je tak o 7 mm kratší, o 3 mm nižší a rozvor náprav se zvětšil o značných 51 mm (na konečných 2960 mm). Díky tomu bude v interiéru více místa pro nohy i kolena a to je samozřejmě pro všechny pasažéry dobrá zpráva. Novinka je také lehčí, než předchozí generace, a to o slušných 190 kg a výrobce se zároveň chlubí vyšší torzní tuhostí a lepší aerodynamikou. Karoserie je tužší o značných 28 % a to by se samozřejmě mělo kladně podepsat hlavně na jízdních vlastnostech. Interiér na první pohled samozřejmě působí prémiový dojmem, avšak zároveň je vcelku přímočarý a nechybí mu ani sportovní feeling. Ten obstarává hlavně trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty a ovládacími prvky. Středový panel obsahuje volič převodovky, ovládání klimatizace a nesmí chybět ani barevný displej navigace a palubního systému. Ten je dotykový a disponuje úhlopříčkou 10.2 palce, přičemž nový Jaguar XF bude dobrým místem také pro milovníky hudby, protože palubní audio systém disponuje 17 reproduktory a dodala ho známá společnost Meridian.

Jaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-TypuJaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-Typu

O kvalitní zvuk a příjemnou atmosféru na palubě by tak neměla být nouze. Co se týče motorů, tak v tomto ohledu bude opravdu z čeho vybírat a na své si přijdou jak milovníci nafty, tak klasiky. Základní naftový motor je dvoulitrový čtyřválec naladěný na 163 koní a 280 Nm, nicméně k dispozici bude také výkonnější verze o výkonu 180 koní a 430 Nm. Naftový vrchol je zastoupený dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 300 koní a 700 Nm, což s tímto hezkým sedanem určitě pořádně zacvičí. Nabídka benzinových motorů je podstatně zajímavější a zahrnuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec (240 koní), přeplňovaný třílitrový šestiválec (340 koní) a vrcholná verze je osazena motorem ze sportovního modelu F-Type. Jedná se opět o přeplňovaný šestiválec, avšak tentokrát je naladěný na hezkých 380 koní. Ve všech případech budou poháněna pouze zadní kola, nicméně k dispozici bude také pohon všech kol. Kromě nejslabšího naftového motoru se šestistupňovým manuálem budou všechny ostatní motorizace spojeny s osmistupňovým automatem. Prodej nového Jaguaru XF by měl začít v průběhu podzimu tohoto roku, ale ceny zatím bohužel zveřejněny nebyly. Ty by ale měly víceméně kopírovat současnou, již odcházející generaci XF.

Jaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-TypuJaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-Typu

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Jaguar představil XF nové generace: Menší, hezčí a s motorem z F-Typu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.