Přeposlat Lotus slaví 20 let modelu Elise

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Lotus slaví 20 let modelu Elise

24.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britský malosériový výrobce Lotus slaví význačné narozeniny svého stěžejního modelu Elise. Je to již takřka 20 let, kdy byl ve Frankfurtu představený tento lehkonohý sportovní roadster a i vzhledem k úspěchům je jasné, že chce Lotus uspořádat svému již dospělému dítku nějakou tu oslavu.

Lotus slaví 20 let modelu Elise

V automobilovém světě znamená oslava jediné, a to představení speciální edice, která je dražší, exkluzivnější a lepší, než standardní model. V tomto duchu se také tato novinka nese a nutno podotknout, že si Elise se svými takřka 32 000 prodanými kusy a dvěma úspěšnými dekádami speciální edici bez pochyb zaslouží. Kompaktních a lehkých roadsterů není na trhu nikdy dost a tato speciální edice se proti standardnímu modelu liší nepatrně sníženou hmotností a lehce navýšeným výkonem, takže bude jízdně dynamičtější a ještě agilnější. Jako základ posloužil této edici model Elise S a několik změn je patrných také na designu. Přídi dominují typické, kapkovité světlomety a sportovně střižený nárazník s integrovanými mlhovkami. Samozřejmě nesmí chybět ani výrazné průduchy na kapotě a další průduchy se pak nacházejí před zadními koly. Na zádi pak má své místo robustní plastový difuzor, v jehož středu je uložena velká koncovka výfuku a klasická koncová světla. Výrobce nezapomněl ani na decentní spoiler a klasicky (pro Elise) ukotvená zpětná zrcátka. Proti modelu Elise S dostane tato limitovaná edice krásná, kovaná kola v černé barvě a v porovnání hmotností je výroční edice o solidních 10 kg lehčí.

Lotus slaví 20 let modelu Elise

Hmotnost pak byla ušetřena například již zmíněnými koly a decentní dietu postihl také interiér. Celková hmotnost se tedy zastavila na parádních 914 kg, takže je jasné, že bude tento maličký roadster obratný jako jen málokterý konkurent. Co se týče interiéru, tak v něm se příliš změn neudálo a hlavní novinkou je středový panel lakovaný ve stejné barvě, v jaké je vyvedený exteriér. Sportovní sedačky s výrazným bočním vedením můžou být čalouněny kůží nebo alcantarou a kontrastní švy budou také ve stejné barvě, jako karoserie. Jinak ale bude interiér klasika a dostaneme trojramenný volant, jednoduchou palubní desku a klasickou řadicí páku s kulovitou hlavicí. Nyní se přesuneme k motoru, který je zastoupený přeplňovaným čtyřválcem o zdvihovém objemu 1.8 litru pocházejícím od japonské Toyoty. Motor je přeplňovaný kompresorem a nabídne hezkých 220 koní při 6800 ot/min a točivý moment o hodnotě 250 Nm, který je dostupný při 4600 ot/min. V dnešní době 300 koňových hothatchů se to sice může zdát jako málo, ale zde se motor pere s váhou, o které se ostrých hatchbackům ani nesní a prakticky ze všech moderních zástupců této kategorie si nový Elise udělá bez jakýchkoliv problémů trhací kalendář.

Lotus slaví 20 let modelu Elise

Z klidu na 100 km/h se zvládne tato kompaktní raketa rozjet za 4.6 sekundy a maximální rychlost se může vyšplhat až na 232 km/h. O perfektní agilitě nemůže být žádných pochyb a je jasné, že prohánět tento sportovní automobil bude zážitek blížící se k jízdě s rychlými motokárami. Kombinace přeplňovaného motoru o malém objemu, nízké hmotnosti a karoserie roadster připomíná nejnovější počin Alfy Romeo, a to model 4C Spider. Ten sice působí jaksi moderněji, ale nám se víc libí Elise, protože je tak nějak tradičnější a více spartánský. Na palubě novinky pak nechybí tlačítko Sport, které aktivuje speciální mód. Ten přiostří reakce plynu a posune práh kontroly trakce tak, že nebude až tak často zasahovat a nechá vás užít si na okruhu i nějakou tu zábavu a ne pouze precizní průjezdy zatáčkami. Ještě bychom měli zmínit kombinovanou spotřebu normovanou na 5.9 litru paliva na 100 km, ale tomuto údaji příliš nevěříme a v reálnu bude spotřeba určitě podstatně vyšší. Tato speciální edice bude k dispozici ve čtyřech pro Lotus typických barvách, a to ve žluté, zelené, modré a stříbrné. Vstup na tuto narozeninovou oslavu ale bude pořádně drahý a případný zájemce musí zaplatit horentních 39 990 liber, což je v přepočtu přes 1.5 milionu korun.

Lotus slaví 20 let modelu Elise

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Lotus slaví 20 let modelu Elise


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.