Přeposlat Hyundai i20 Active: Plastový skaut z Koreje

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai i20 Active: Plastový skaut z Koreje

19.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Korejská automobilka Hyundai představila v Indii další variantu svého menšího hatchbacku i20, a to verzi s označením Active. Jak už pojmenování napovídá, tento model bude určený pro aktivně žijící lidi, kteří se nebojí vydat se i mimo silnice.

Hyundai i20 Active: Plastový skaut z Koreje

Hyundai i20 je jeden z hlavních konkurentů domácí Škody Fabie třetí generace a aby byla korejská automobilka schopná pořádné konkurence, musí samozřejmě přijít s co největším množstvím různých variant, takže případní zákazníci si budou mít z čeho vybrat. Po pěti a třídveřové verzi tedy Hyundai přispěchal s oplastovanou variantou Active, která se pyšní také zvýšeným podvozkem a s tím spojenou schopností vydat se i mimo klasické silnice. Nemůžeme samozřejmě očekávat výkony velkých offroadů, ale světlá výška navýšená o 190 mm by měla stačit na nejednu polní nebo lesní cestu. Kompletní rozměry karoserie tohoto robustního hatchbacku jsou 3995 x 1760 x 1555 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2570 mm. Novinka zaujme na první pohled hlavně výraznými ochrannými plasty, které se táhnout po obvodu celé karoserie a výrobce dopřál ochranu dokonce také podvozku, což se bude na horších cestách určitě hodit. Design samozřejmě vychází ze standardního modelu i20, u kterého Hyundai trochu upustil od svých typických linií a různých prolisů, což vyústilo v přímočarý a nekomplikovaný vzhled.

Hyundai i20 Active: Plastový skaut z KorejeHyundai i20 Active: Plastový skaut z Koreje

To určitě není na škodu a vzhled i20 bude alespoň pomaleji stárnout. Přídi dominují výrazné světlomety, které jsou doplněny vcelku rozměrnou maskou chladiče a nárazníkem s velkými mlhovkami. Na zádi pak má své místo plastový difuzor a atraktivně střižená koncová světla, přičemž na střeše jsou umístěny nosiče, které opticky karoserii ještě trochu zvyšují. Celkově povedený design hezky doplňují stylová litá kola o průměru 16 palců, ale v robustní karoserii jsou trochu utopená a určitě mohla být o palec větší. V interiéru se žádné velké překvapení nekoná a vnitřek vozu vychází ze současného stylu automobilky Hyundai. Interiér je tedy vcelku přímočarý, nekomplikovaný a jeho plastový a černý odér trochu oživují barevné dekorační doplňky na středovém panelu. Ten obsahuje jak ovládání klimatizace, tak audia a standardní palubní deska se dvěma analogovými budíky je doplněna malým displejem palubního počítače. V oblasti dílenského zpracování by mělo být všechno v pořádku a plasty budou svou kvalitou pravděpodobně poplatné pořizovací ceně, takže zázraky čekat nelze, ale kvalita zpracování určitě špatná nabude.

Hyundai i20 Active: Plastový skaut z KorejeHyundai i20 Active: Plastový skaut z Koreje

Výrobce se chlubí vcelku bohatou a moderní výbavou obsahující například bezklíčový vstup, startování tlačítkem nebo klimatizaci regulovatelnou i ze zadních sedadel. Interiér by měl být prostorný, vzdušný a pro zavazadla je připravený prostor o základním objemu 285 litrů. Díky zvýšené karoserii můžeme očekávat také pohodlné nasedání a vysedání. Co se týče motorů, tak k dispozici by měly být dvě pohonné jednotky, jedna benzinová a druhá samozřejmě naftová. Benzinový model bude osazený atmosféricky plněným čtyřválcem o zdvihovém objemu 1.2 litru, který disponuje nejvyšším výkonem 83 koní a točivým momentem o hodnotě 114 Nm. Nepatrně dynamičtější pak bude naftový čtyřválec 1.4 CRDi s 90 koňmi a 220 Nm točivého momentu. Tento motor bude samozřejmě i úspornější a s jeho koupí dostanete také šestistupňovou převodovku. Benzinový motor pak bude spojený výhradně s pětistupňovým manuálem. Obě varianty mají pohon pouze přední nápravy a pohon všech kol k dispozici nebude vůbec. Zatím se bohužel neví, zda se bude Hyundai i20 Active prodávat i na evropských trzích.

Hyundai i20 Active: Plastový skaut z KorejeHyundai i20 Active: Plastový skaut z Koreje

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai i20 Active: Plastový skaut z Koreje


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.