Přeposlat Aston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolených

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolených

10.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Britská automobilka Aston Martin představila svůj nejnovější počin na poli exkluzivních hypersportů, který nemá v historii této značky obdoby. Model s označením Vulcan vznikne v limitované edici čítající pouze 24 kusů a bude tak jenom pro pár vyvolených.

Aston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolených

Nejexkluzivnější produkt automobilky Aston Martin byl až doposud model One-77, nicméně všech 77 kusů tohoto krásného sporťáku již bylo rozprodáno a pokud máte potřebu pořídit si pravdu jedinečný kousek, můžete začít pokukovat po novém Vulcanu. Ten totiž model One-77 částečně nahrazuje a bude se jednat o to nejextrémnější, co bude Aston Martin nabízet. Vulcan ale není žádné uhlazené GT, které tato aristokratická automobilka nejčastěji vyrábí a jedná se o naprosto nekompromisní hypersport, se kterým se projedete pouze na závodním okruhu. Na klasické silnice nemá tento model homologaci a bude tak stát hlavně proti podobně zaměřené konkurenci, jako je například Ferrari LaFerrari FXX K nebo McLaren P1 GTR. A dokonce ani vedle těchto nekompromisních hypersportů se nemusí nový Vulcan v ničem stydět. Co se týče designu, tak hned na první pohled je vidět, že máme co dočinění s opravdovým predátorem a výrobce si se vzhledem skutečně vyhrál. Při letmém pohledu se sice může zdát, že příď přišla o pro Aston Martin typickou masku chladiče, ale to je pouhé zdání a fakt je ten, že zeširoka rozevřená maska připomínající obří tlamu je zakomponovaná do nárazníku a není tedy tak výrazná.

Aston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolenýchAston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolených

Dominantu přídě tvoří malé světlomety, které obsahují LEDky, a i když vypadají trochu disproporční, k celkovému stylu tohoto futuristicky vyhlížejícího sporťáku se výborně hodí. Na kapotě přitáhnou pohled obrovské průduchy a další průduchy se pak nacházejí za předními koly. Záď je opravdu monumentální a zde má své místo ohromné přítlačné křídlo a difuzor, který je všechno možné, jen ne malý a skromný. Zaměření výhradně na okruh tedy z Vulcanu vyloženě čiší. Všechny tyto výrazné doplňky karoserie jsou samozřejmě plně funkční a budou se starat o co nejlepší přilnavost na okruhu a aerodynamiku. Hezkým detailem jsou také výfuky vyvedené po stranách, což je vcelku nekonvenční a velmi zajímavé řešení. Celkový design pak doplňují černá kola o průměru 19 palců, na kterých jsou obuty okruhové pneumatiky od firmy Michelin. O zastavení se pak postarají karbon-keramické kotoučové brzdy Brembo s kotouči o průměru 380 mm palců. Na karoserii je samozřejmě spousta karbonu, a i když výrobce zatím neuvedl celkovou hmotnost, podle prvních informací by měl Vulcan nabídnout lepší poměr výkonu a váhy, než jaký mají ryze závodní speciály kategorie GTE. V rychlosti se podíváme také do interiéru, který je opět velmi futuristický a hned na první pohled zaujme netradičně řešeným volantem.

Aston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolenýchAston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolených

Za ním má své místo digitální palubní deska a dobře vypadá i výrazný středový panel s oranžovou dekorační linkou. I v interiéru pak najdeme karbon a samozřejmě nebude chybět ani alcantara. To nejlepší se ale nachází pod kapotou a zde má své místo dvanáctiválcový motor o zdvihovém objemu 7 litrů, jehož výkon by měl přesáhnout 800 koní. Jedná se o klasickou atmosférickou jednotku, takže pokud se vám už zajídá downsizing a všude přítomná turbodmychadla, zde budete na správné adrese. Poháněna jsou pouze zadní kola, a to prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky. Výrobce zatím bohužel nezveřejnil dynamické parametry, ale je úplně jasné, že budou fantastické. Budoucí majitel tohoto úžasného kousku techniky pak dostane také speciální kurz pod vedením Darrena Turnera, který bude probíhat ve formě postupného zlepšování. Začínat se bude na modelu Vantage V12, potom se přejde na One-77, na závodní Vantage GT4 a až nakonec se majitel dostane do Vulcanu, jehož dokonalé zvládnutí bude největší výzva.  O ceně se zatím oficiálně nemluví, ale proslýchá se, že si Aston Martin řekne za Vulcan o 1.8 milionu liber (v přepočtu něco přes 68 milionů Kč).

Aston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolenýchAston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolených

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aston Martin Vulcan: Nekompromisní okruhový dravec pro pár vyvolených


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.