Přeposlat McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!

05.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ferrari 488 GTB mělo být určitě jednou z největších hvězd autosalonu v Ženevě, nicméně věčný rival této italské automobilky, britský McLaren, se rozhodl, že to tak nenechá. Do Ženevy totiž přivezl nový model s označením 675 LT a bitva supersportů tak může začít.

McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!

Hned na úvod můžeme klidně prohlásit, že nový McLaren 675 LT je v hlavní disciplíně supersportů, což je akcelerace z 0-200 km/h, o (necelou) půl sekundy rychlejší, než Ferrari 488 GTB a tím by mohlo být vymalováno. Tak jednoduché to ale samozřejmě není, a zatímco v něčem exceluje tato britská novinka, v něčem je zase lepší konkurent z Maranella. McLaren 675 LT vychází z již existujícího modelu 650S, proti kterému má ale přepracovanou, delší záď (odtud označení LT, neboli ,,long tail“). Po designové stránce se jedná o typický McLaren, takže vzhled novinky sice na první pohled nijak zvlášť nezaujme, ale je zase plně funkční a podřízený tomu, aby tento nový supersport podával na silnici a okruhu nejlepší možné výsledky. Při postavení vedle Ferrari 488 GTB sice bude 675 LT vypadat tak trochu jako jeho chudý příbuzný, ale po technické stránce jsou to soupeři minimálně rovnocenní. Přídi novinky dominují světlomety ve tvaru bumerangu, které plynule přecházejí do nasávacího otvoru v nárazníku a na přídi samozřejmě nesmí chybět ani výrazný splitter. Na zádi pak má své místo velký difuzor, dvě mohutné koncovky výfuku a výrazné přítlačné křídlo.

McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!

Právě záď novinky se od modelu 650S liší nejvíc a zadní spoiler může zároveň sloužit také jako vzduchová brzda. Jednoduchá koncová světla zůstala a v zadním nárazníku jsou nově dva průduchy. Kompletní rozměry karoserie McLarenu 675 LT jsou 4546 x 2095 x 1188 mm a výrobce se chlubí, že proti modelu 650S je novinka o značných 100 kg lehčí. Toho bylo dosaženo hlavně rozsáhlejším použitím karbonu a ořezáním výbavy, přičemž například těžkou klimatizaci vám výrobce nainstaluje pouze na přání a v základu je automobil bez ní. Nyní se přesuneme do interiéru, který je prakticky stejný, jako u předobrazu v podobě 650S a opět je tedy velmi přímočarý a hlavně funkční. Není přeplácaný ovladači a jeho dominantu tvoří jednoduchý středový panel s několika ovládacími prvky a barevným displejem. Trojramenný sportovní volant pak zůstal stejný a to platí také pro palubní desku s velkým, centrálně uloženým otáčkoměrem. Dostatečnou oporu při ostré jízdě vám zaručí skořepinová sedadla s výrazným bočním vedením a interiér je samozřejmě plný karbonu, alcantary a kůže.

McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!

Co se týče motoru, tak zadní kola McLarenu 675 LT roztáčí dvakrát přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 3.8 litru, který pochází z modelu 650S, ale pro potřeby novinky byl samozřejmě naladěný na vyšší výkon. Nyní tento motor dává 675 koní a točivý moment čítající 700 Nm, což je o 25 koní a 22 Nm víc, než u 650S. Stádo pod kapotou 675 LT je dokonce vyšší, než u Ferrari 488 GTB (to má 670 koní) ale točivý moment se překlopil zase na stranu rivala z Itálie (760 Nm). V oblasti dynamiky je na tom McLaren nepatrně lépe, a zatímco rychlení z 0-100 km/h za 2.9 sekundy je stejné, jako u Ferrari, zrychlení z 0-200 km/h zvládne novinka za 7.9 sekundy, tedy o 0.4 sekundy rychleji. Nejvyšší rychlost 330 km/h je pak pro oba konkurenční supersporty stejná. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. I když je McLaren 675 LT zaměřený spíše na okruhové řádění, je samozřejmě plně homologovaný pro jízdu na klasických silnicích a jedná se o nejrychlejší dostupný ,,normální“ McLaren (hybridní P1 je už kompletně vyprodaný). Oficiální prodej začne v červenci tohoto roku.

McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku McLaren 675 LT: Rival Ferrari 488 GTB je výkonnější i rychlejší!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.