Přeposlat Audi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elektřinu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elektřinu

03.03.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Supersportovní Audi R8 se po osmi letech služby konečně dočkalo nové generace, která byla již na spadnutí. Po designové stránce se jedná spíše o pouhou evoluci a už v základu bude k dispozici atmosférický motor V10 5.2 FSI.

Audi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elektřinu

Audi R8 první generace vletělo do třídy supersportů opravdu s vervou a jednalo se o svěží vítr v kategorii vozů s motorem uprostřed. Bylo to takové trochu umírněné Lamborghini Gallardo v kabátku od Audi a ve své kategorii se jednalo o jeden z nejlepších vozů. Nové Audi R8 bylo již nějakou tu dobu netrpělivě vyhlíženo a stejně jako v případě předchůdce, i novinka by se dala označit jako blízký příbuzný posledního Lamborghini, a to modelu Huracán. Pokud jste se těšili na nějaké výraznější přepracování designu, budete pravděpodobně hodně zklamaní, protože nová R8 je po stránce vzhledu pouhou evolucí té starší. Jestli je to dobře nebo špatně si musí rozhodnout každý sám, ale podle nás se mohlo Audi trochu víc odvázat a ukázat nám opět něco originálního. Novinka je každopádně hranatější a působí podstatně robustnějším dojmem, než vcelku kompaktní první generace. Přídi dominuje ostře řezaná maska chladiče vyvedená v typickém stylu současných Audi, která je doplněna zamračenými světlomety a výraznými průduchy po bocích. Světlomety budou v základní verzi složeny z LEDek a za příplatek budou k dispozici dálková světla s laserovou technologií, která by měla být podstatně výkonnější, než standardní světlomety.

Audi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elekřinuAudi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elekřinu

Za dveřmi si lze všimnout výrazných průduchů a panelu barevně odlišeného od zbytku karoserie, což si novinka vzala od předchozí generace. Na zádi pak mají své místo dvě lichoběžníkovité koncovky výfuku a robustní difuzor. Výkonnější varianta Plus je osazena také relativně decentním spoilerem. Kompletní rozměry karoserie jsou 4420 x 1940 x 1240 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2650 mm. Podstatně větší změnou než exteriér si prošel interiér, který vypadá prostě skvěle a kombinuje v sobě přímočarý vzhled a sportovní feeling. Jeho dominantu tvoří trojramenný volant se spoustou ovládacích prvků, včetně startovacího tlačítka a digitální palubní deska s úhlopříčkou 12.3 palce. Zaujme také docela jednoduchý středový panel s voličem převodovky, několika ovládacími prvky a ovládáním klimatizace. Samozřejmostí pak budou kvalitní materiály, jako kůže nebo karbon a také precizní dílenské zpracování. Nyní se přesuneme do motorového prostoru, kde se událo novinek nejvíc. Nová generace Audi R8 přišla o původní osmiválec 4.2 FSI a už v základu bude k dispozici atmosféricky plněný desetiválec 5.2 FSI. To je určitě krok dobrým směrem, protože letitý osmiválec by nadupané konkurenci stačil jen stěží a úžasný, charakterní motor V10 5.2 FSI je prostě jinde.

Audi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elekřinuAudi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elekřinu

V základní verzi je tento motor naladěný na 540 koní a 540 Nm, přičemž tato varianta se zvládne rozjet na nejvyšší rychlost 323 km/h. Zrychlení z 0-100 km/h je pak dílem 3.5 sekundy. Ve výkonnějším modelu Plus je tento motor naladěný na 610 koní a 560 Nm (stejně jako Lambo Huracán) a dynamika se vylepšila na 3.2 sekundy z 0-100 km/h a maximálku 330 km/h. Zajímavostí pak bude elektrická varianta s označením R8 e-tron, kterou pohánějí dva elektromotory o celkovém výkonu okolo 462 koní. Tento model zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 3.6 sekundy, jeho maximální rychlost je omezena na 210 km/h  a na plné nabití baterií o kapacitě 92 kWh by měl tento elektrický supersport urazit až 450 km, což nevypadá vůbec špatně. Ve všech případech jsou samozřejmě poháněna všechna čtyři kola, stejně jako u předchůdce a varianty s benzinovými motory jsou osazeny sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Jakou bude mít převodovku elektrická verze, se zatím neví. Pouze u motorů V10 a elektromotorů ale s největší pravděpodobností nezůstane a v budoucnosti se můžeme těšit na varianty s šestiválci a mluví se také o hybridu. To jsou ale zatím pouze nepodložené spekulace a na jejich potvrzení si budeme muset ještě chvíli počkat. Oficiální prodej nového Audi R8 začne v průběhu léta tohoto roku.

Audi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elekřinuAudi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elekřinu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi R8 nové generace je zde a umí jezdit i kompletně na elektřinu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.