Přeposlat Škoda Octavia RS 230: Silnější, rychlejší a vůbec poprvé se samosvorem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Škoda Octavia RS 230: Silnější, rychlejší a vůbec poprvé se samosvorem

26.02.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Škoda ušla s ostrou Octavií RS od první do stávající generace opravdu hodně dlouhou cestu, a zatímco první generace se pyšnila 180 koňmi, ta poslední má koní hned 220. Ale ani to není konečná hodnota a na autosalonu v Ženevě se ukáže veřejnosti posílená verze, která navíc dostane samosvor.

Škoda Octavia RS 230: Silnější, rychlejší a vůbec poprvé se samosvorem

O silnější variantě Octavie RS se nějakou tu dobu spekulovalo a některé odhady byly opravdu hodně odvážné. Ti nejzarytější fanoušci doufali, že posílená Octavia RS bude postavena bok po boku se Seatem Leonem Cuprou 280, nebo alespoň se slabší variantou s výkonem 265 koní, ale ani jedno z toho se nestalo. Namísto toho bude výkonnější Octavia RS konkurovat Golfu GTI Performance, ale i tak se bude jednat o nejrychlejší Octavii všech dob. Na jednu stranu je to trochu škoda, protože představa Octavie RS se samosvorem a výkonem okolo 280 koní vypadá velmi zajímavě, ale na druhou stranu je pochopitelné, že Volkswagen chce Cupru udržet jako nejostřejší dostupný hothatch v koncernu. Cupra byla zkrátka vždy výkonnější, než Golf GTI i Octavia RS a postupem času se z toho stal jeden z hlavních poznávacích znaků tohoto ostrého hatchbacku. Vraťme se ale k plánované posílené Octavii RS, která dostane, kromě již zmíněného vyššího výkonu a samosvorného diferenciálu, také trochu pozměněný optický paket karoserie. Na první pohled si lze všimnout hlavně přítlačného křídla vyvedeného v černé barvě a fantasticky vypadajících litých kol, která jsou kompletně nová.

Škoda Octavia RS 230: Silnější, rychlejší a vůbec poprvé se samosvorem

Zpoza nich pak prosvítají standardně červené třmeny kotoučových brzd. Zadní difuzor zůstal zachovaný, stejně tak jako dvě lichoběžníkovité koncovky výfuku a žádné extrémní změny se neudály ani na přídi. Novinky v oblasti designu jsou tedy spíše skromnější, avšak díky černému křídlu určitě nebude problém rozeznat silnější Octavii RS na silnici od té slabší. Ještě bychom měli zmínit, že ona krásná litá kola mají průměr 18 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Dunlop Direzza Sport. V interiéru zdá se žádné zásadní změny nebudou a opět tedy dostaneme dobře vypadající sedačky s výrazným bočním vedením a trojramenný sportovní volant. Pojďme se přesunout do motorového prostoru, kde má své místo přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI naladěný na 230 koní, tedy na stejné stádo, jaké má pod kapotou také výkonnější Golf GTI Performance. Proti standardní variantě Octavie RS je tedy verze 230 o 10 koní výkonnější, a i když se to nezdá jako nějak velký nárůst, na dynamice se to podepsalo. Novinka zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 6.7 sekundy, takže je o jednu desetinku rychlejší, než standardní model a maximální rychlost se posunula k magické hranici 250 km/h.

Škoda Octavia RS 230: Silnější, rychlejší a vůbec poprvé se samosvorem

Při této rychlosti zasáhne elektronický omezovač a Octavia RS 230 se stává nejrychlejší ostrou Octavií všech dob. Nejdynamičtější Škodovka to ale nebude, protože nový Superb s motorem 2.0 TSI naladěným na 280 koní (to je přesně ten motor, který má pod kapotou Leon Cupra 280 a o kterém se spekulovalo i pro ostřejší Octavii) se umí rozjet na 100 km/h za úctyhodných 5.8 sekundy. Daleko zajímavější novinkou je ale přítomnost samosvorného diferenciálu a Octavia RS 230 dostala do vínku, jako první Škodovka v historii, diferenciál VAQ z již několikrát zmíněného Golfu GTI Performance. Přítomnost samosvorného diferenciálu bude znamenat hlavně vylepšení chování v zatáčkách a lehké pošťouchnutí Octavie RS od relativně obyčejného rychlého rodinného vozu směrem k trochu sportovnějšímu nářadí. Více informací bude k dispozici na autosalonu v Ženevě, kde se bude Octavia RS 230 prát spolu s novým Superbem o titul nejvíce obletované Škodovky. Naftová Octavia RS zůstává beze změn a všechny tři ostré Octavie budou koexistovat hezky vedle sebe. Jsme velmi zvědaví na cenu, což bude samozřejmě jeden z hlavních předpokladů případného úspěchu či neúspěchu.

Škoda Octavia RS 230: Silnější, rychlejší a vůbec poprvé se samosvorem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Škoda Octavia RS 230: Silnější, rychlejší a vůbec poprvé se samosvorem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.