Přeposlat Porsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčka

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčka

12.02.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Porsche Cayman je tak trochu nedoceněný automobil, který se nepatrně krčí ve stínu svých slavnějších sourozenců. Porsche ale nyní chystá ostrou verzi GT4, díky které by mohl Cayman konečně trochu vystoupit do popředí.

Porsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčka

Porsche Cayman se nikdy nesetkalo s nějak extra velkým zájmem, ale i tak se jedná o jedno z nejlepších kompaktních kupé na trhu a mezi jeho hlavní přednosti patří hlavně perfektně vybalancované šasi. Jedná se zkrátka o automobil pro řidiče a chystaná verze s označením GT4 půjde ještě mnohem dál. Novinka je úplně prvním spojením řady Cayman s ostrou specifikací GT4 a toto kupé s motorem uprostřed si vypůjčí několik technických prvků jak z klasické 911, tak z hardcore verze GT3. Stejně jako všechny modely s přídomkem GT, i nový Cayman GT4 bude zaměřený hlavně na co nejlepší zážitky na okruhu a proto se dočkal podstatného vylepšení aerodynamiky. Na první pohled praští do očí hlavně ohromné přítlačné křídlo, které bude tlačit zadní nápravu pořádně k silnici a při divoké jízdě na okruhu určitě pomůže také rozměrný difuzor. Záď dále zdobí také dvě středové koncovky výfuku a povedená koncová světla s výraznou grafikou. Na přídi mají své místo klasické světlomety doplněné sportovně střiženým nárazníkem s integrovanými mlhovkami a nízko položeným splitterem.

Porsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčkaPorsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčka

Design nového Caymanu GT4 se nám opravdu líbí a celkově působí toto kupé příjemně svalnatým a odhodlaným dojmem. Povedený vzhled hezky podtrhují atraktivní litá kola, zpoza kterých prosvítají červené třmeny kotoučových brzd. Proti standardní variantě má GT4 o 30 mm snížený podvozek, což se samozřejmě projeví hlavně při ostré jízdě na okruhu. Nyní se přesuneme do interiéru, který vypadá velmi dobře a dominuje mu sportovní trojramenný volant čalouněný alcantarou. Tento materiál najdeme, společně s klasickou kůží, také na sedačkách s výrazným bočním vedením, které by měly podržet tělo i při opravdu sportovní jízdě. Dobře vypadá i palubní deska s velkým, centrálně umístěným otáčkoměrem a středový panel s barevným displejem. To nejdůležitější se ale samozřejmě nachází v motorovém prostoru a nutno podotknout, že po spoustě divokých spekulací to pro Cayman GT4 dopadlo nejlíp, jak to jenom šlo. Spekulovalo se o přeplňovaném motoru, ale z toho naštěstí sešlo a zadní kola bude roztáčet klasický plochý šestiválec o zdvihovém objemu 3.8 litru, který pochází z Carrery S.

Porsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčkaPorsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčka

Tento motor se pyšní nejvyšším výkonem 385 koní, což je, pro toto vcelku kompaktní kupé, tak akorát a díky němu umí Cayman GT4 zrychlit z 0-100 km/h za 4.4 sekundy. Maximální rychlost by se pak měla pohybovat okolo 293 km/h a o dynamické schopnosti novinky se tak nemusíme vůbec bát. Poháněna budou pouze zadní kola, a to prostřednictvím klasického šestistupňového manuálu. Žádné automatické dvouspojky s řazením pod volantem se tedy nekonají a je to jenom dobře, protože nový Cayman bude auto v první řadě zaměřené na co neintenzivnější zážitky za volantem a klasický staromódní manuál tomu určitě pomůže. Kombinovaná spotřeba byla stanovena na 10.3 litru na 100 km, nicméně to není údaj u stroje určeného hlavně na okruh nijak důležitý. Nám se nový Cayman GT4 opravdu líbí a zdá se, že to bude ideální kombinace perfektní ovladatelnosti a adrenalinových zážitků za relativně dostupnou cenu. Oficiální představení veřejnosti proběhne na autosalonu v Ženevě a prodej začne koncem března. Základní cena pro německý trh byla stanovena na 85 779 eur, což je v přepočtu zhruba 2.38 milionu Kč.

Porsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčkaPorsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčka

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Cayman GT4: 911 GT3 dostala menšího bratříčka


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.