Přeposlat Ferrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné Italie

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ferrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné Italie

10.02.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Dlouho očekávaný nástupce legendárního Ferrari 458 Italia je konečně zde a fanoušci italských supersportů z Maranella mají důvod slavit. Nový model 488 GTB je totiž jedno z nejkrásnějších Ferrari všech dob a určitě má na to, aby svého předchůdce dokonale nahradil.

Ferrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné Italie

Ferrari 458 Italia se řadí k nejpovedenějším supersportům všech dob, tento uhrančivý model zaznamenal ohromný úspěch a dostalo se mu zaslouženého obdivu. Nahradit tento dnes již ikonický automobil byla pro Ferrari určitě velká výzva a podle prvních fotografií a informací to vypadá, že to tato italská automobilka opět dokázala. Novinka se pyšní fantastickým designem, vyšším výkonem a také nižší spotřebou, přičemž v sobě má pořád odkaz svého předchůdce. Vzhled Ferrari 488 GTB je opravdu trefou do černého a bez debat se jedná o nejkrásnější Ferrari současnosti, které strčí do kapsy i hybridní LaFerrari a veškerou konkurenci. Přídi dominují protáhlé světlomety, podobné, jako u modelu 458 Italia a robustní nárazník s atraktivním výpletem. Nejvýraznějším prvkem nového Ferrari je určitě záď, kde mají své místo dvě velké koncovky výfuku, rozměrný difuzor a atraktivní koncová světla. Na první pohled zaujmou také výrazné průduchy před zadními koly, které slouží k přívodu vzduchu k masivnímu motoru uloženému vzadu.

Ferrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné ItalieFerrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné Italie

Výrobce se chlubí, že novinka má proti svému předchůdci o 50% vyšší přítlak a zároveň je také o 10 kg lehčí (hmotnost se zastavila na hodnotě 1370 kg). Kompletní rozměry karoserie pak jsou 4568 x 1952 x 1213 mm. Nyní se přesuneme do interiéru, který působí velmi jednoduchým a zároveň moderním dojmem, přičemž mu samozřejmě nechybí ani sportovní nádech. Jeho dominantu tvoří trojramenný volant obsypaný různými ovladači a za ním má své místo jednoduchá a přehledná palubní deska. Středový panel je lehce natočený směrem k řidiči a samozřejmostí pak jsou velmi kvalitní materiály a precizní zpracování. Zalíbily se nám také atraktivní výdechy klimatizace a kontrastní prošívání červenou nití, které interiér trochu oživuje. Největší změny proti modelu 458 Italia se ale udály v motorovém prostoru, kde má své místo dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o zdvihovém objemu 3.9 litru. Předchůdce 488 GTB poháněl atmosféricky plněný osmiválec o objemu 4.5 litru a přeplňování se tak pomalu dostává i do Maranella, nicméně novinka samozřejmě není prvním Ferrari s přeplňovaným motorem.

Ferrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné ItalieFerrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné Italie

V minulosti dostal turbodmychadlo například legendární model F40 a z těch moderních to bylo Ferrari California T, takže v pohledu současných modelů je 488 GTB druhým moderním Ferrari s přeplňovaným motorem.  Nejvyšší výkon tohoto motoru je 670 koní při 8000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 760 Nm. Ten bude k dispozici již při 3000 ot/min, takže se dá očekávat konstantní zátah v celém spektru otáček. Zrychlení z 0-100 km/h je pak dílem rovných 3 sekund, na 200 km/h se 488 GTB dostane za 8.3 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 330 km/h. Jeden z hlavních konkurentů tohoto modelu se zdá být McLaren 650S, nicméně se už jedná o trochu starší a méně výkonný (proti 488 GTB) model a dá se očekávat, že připravovaný McLaren 675 LT bude tím pravým vyzyvatelem novinky z Maranella. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky s technologií Variable Torque Management. Ta se bude starat o plynulou dodávku točivého momentu v celém spektru otáček a měla by tak pomoct lepší trakci. Nové Ferrari 488 GTB se oficiálně představí veřejnosti na autosalonu v Ženevě, kde bude k dispozici také víc informací.

Ferrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné ItalieFerrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné Italie

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ferrari 488 GTB: Více než důstojný následovník slavné Italie


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.