Přeposlat Volkswagen Golf GTD Variant: Naftová Octavia RS Combi dostala silného soka

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Golf GTD Variant: Naftová Octavia RS Combi dostala silného soka

03.02.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Pokud jste chtěli rychlé naftové kombi z koncernu VW, volbou číslo jedna byla většinou Škoda Octavia RS s motorem 2.0 TDI. To už ale v blízké budoucnosti platit nemusí, protože Volkswagen představil Golf Variant ve sportovnější verzi GTD, která bude Octavii RS s naftovým motorem konkurovat.

Volkswagen Golf GTD Variant: Naftová Octavia RS Combi dostala silného soka

A nutno podotknout, že konkurent to bude opravdu silný, protože Golf poslední generace je nesmírně povedený automobil a verze GTD Variant vypadá na první pohled ještě o poznání lépe. Řada GTD s výkonnými naftovými motory má u Volkswagenu vcelku dlouhou tradici a byla jenom otázka času, kdy přijde v této verzi také praktické kombi (hatchback GTD již existuje), pro které je silný a úsporný naftový motor jako stvořený. Je to vůbec poprvé, kdy Volkswagen použil označení GTD pro kombi a tato nová verze samozřejmě vychází z klasického modelu Variant, nicméně karoserie se dočkala několika optických doplňků, které ji od standardní verze odliší. Na první pohled zaujme hlavně výrazná příď, která obsahuje sportovně střižený nárazník s atraktivním výpletem a integrovanými mlhovkami. Maska se stejným výpletem je doplněna rozměrnými světlomety a samozřejmě nesmí chybět ani znak GTD. Na zádi pak má své místo plastový difuzor a dvě chromované koncovky výfuku, přičemž nechybí ani decentní stříška nad zadním oknem.

Volkswagen Golf GTD Variant: Naftová Octavia RS Combi dostala silného soka

Krásná litá kola o průměru 17 palců (k dispozici budou také kola o palec větší) pak tomuto kombi vyloženě sednou a zpoza nich vykukují červené třmeny kotoučových brzd. Všechny praktické výhody karoserie kombi samozřejmě zůstaly zachovány, takže dostaneme základní zavazadlový prostor o objemu 605 litrů, který jde sklopením zadních sedadel rozšířit až na 1620 litrů. To je víc, než nabídne například Ford Focus kombi, ale méně, než již zmíněná Škoda Octavia, takže v ohledu prostoru pro zavazadla je na tom mladoboleslavské kombi pořád lépe. Proti standardnímu Golfu s karoserií kombi se novinka ale neliší pouze optickým paketem a dostala také nižší podvozek, který sedí o 15 mm blíž k silnici. Podvozek by měl být tužší a jeho naladění bude pravděpodobně podstatně sportovnější. V interiéru se s největší pravděpodobností nějakých závratných novinek nedočkáme a můžeme očekávat hlavně sedačky s výrazným bočním vedením ve stylu slavného GTI a několik znáčků GTD. Celkově by měl být interiér vyvedený výrazně ve stylu modelu GTI.

Volkswagen Golf GTD Variant: Naftová Octavia RS Combi dostala silného soka

Nyní se konečně můžeme podívat na motor, který se vyznačuje hlavně vysokým točivým momentem a úsporností. Přední kola tohoto kombi roztáčí klasický naftový čtyřválec 2.0 TDI, který je naladěný na 184 koní a dosahuje točivého momentu až 380 Nm. Točivý moment je dostupný v rozmezí 1750 až 3250 otáček za minutu, takže dostatek síly je k dispozici prakticky od volnoběhu. Golf GTD Variant zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 7.9 sekundy a vzhledem k vyšší hmotnosti karoserie kombi je tato verze nepatrně pomalejší, než hatchback GTD se stejným motorem. Ten se umí rozjet z 0-100 km/h za 7.5 sekundy, nicméně v reálu nebude hrát toto nepatrné zhoršení vůbec žádnou roli. Naftový motor je samozřejmě také úsporný a jeho kombinovaná spotřeba byla vypočítána na 4.4 litru na 100 km jízdy (což je o 0.2 litru víc, než u hatchbacku). Uvedení na trh je naplánované na březen tohoto roku, nicméně cena zatím zůstává neznámá. Golf GTD s karoserií hatchback je na našem trhu k dispozici za 635 900 Kč a varianta s karoserií kombi bude samozřejmě nepatrně dražší.

Volkswagen Golf GTD Variant: Naftová Octavia RS Combi dostala silného soka

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Golf GTD Variant: Naftová Octavia RS Combi dostala silného soka


počet příspěvků: 1

Jirka

08.10.2017 v 11:02

Nové GTD v kombíku jsme teď testovali a auto je to super, ale cena vysoko přes milion je o dost více, než bych byl ochotný dát - https://www.autohled.cz/a/volkswagen/golf-gtd-variant

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.