BMW


Přeposlat BMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválce

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválce

27.01.2015 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejmenší BMW, řada 1, se po vcelku dlouhé době dočkalo výrazného faceliftu, který ho velmi příjemně omladil. Původní, trochu disproporční přední světla zmizela a případní zájemci se můžou těšit také na nové motory.

BMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválce

BMW řady 1 potřebovalo facelift jako sůl, a to hlavně kvůli trochu nepovedené přední části, kde kombinace malých ledvinek na chladiči a malých světlometů prostě nefungovala. Bylo to zkrátka takové ošklivé káčátko, které zaujalo pouze pohonem zadní nápravy, což je v nižší střední třídě pořád unikátní řešení. To už ale neplatí, protože nová řada 1 vypadá konečně náležitě atraktivně a po faceliftu jí to vcelku sluší. Ona malá přední světla jsou pryč a byla nahrazena podstatně většími světlomety s výraznější grafikou. Trochu větší jsou také typické ledvinky, které dostaly atraktivní výplet a přepracování se dočkal i přední nárazník. Ten dostal větší nasávací otvory a celkově působí příď ,,nového“ BMW 1 mnohem moderněji, než kdy dřív. Vzhledem přední části se novinka trochu podobá řadě 2 a velmi se nám líbí, že BMW opět upustilo od spojení světlometů s maskou chladiče, což je věc vyhrazená výhradně výše postaveným modelům. Na malém a kompaktním hatchbacku by to nejspíš vypadalo trochu zvláštně. Zádi dominují nová koncová světla, která jsou vcelku masivní a díky nim působí BMW řady 1 příjemně robustním dojmem. V plastovém nárazníku pak mají své místo koncovky výfuku a na první pohled zaujme také výrazná hrana zavazadelníku.

BMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválceBMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválce

Koncová světla obsahují, stejně jako přední světlomety, LEDky. Interiér vychází ze současné filozofie BMW a jeho devizou je tak hlavně široký středový panel s ovládacími prvky klimatizace a audia. Nad středovým panelem má své místo barevný displej s úhlopříčkou 6.5 palce, který bude možné za příplatek vyměnit za větší. Palubní deska je vyvedena v klasickém stylu a dobře působí také trojramenný sportovní volant se zvýrazněnými úchyty. Samozřejmostí pak bude použití kvalitních materiálů a precizní dílenské zpracování. Interiér novinky není přehnaně přeplácaný a působí vcelku čistým a přímočarým dojmem, takže ho určitě chválíme. Nyní se přesuneme k nabídce motorů a začneme úplným základem, který obstarávají moderní přeplňované motory. Jak benzinová verze 116i, tak naftová 116d mají pod kapotou tříválcové motory o zdvihovém objemu 1.5 litru, které BMW používá například u Mini Cooperu. Naftová varianta disponuje 115 koňmi a točivým momentem o hodnotě 270 Nm, zatímco benzinová verze má 109 koní a 180 Nm. V oblasti naftových motorů dále půjdou do prodeje modely s označením 118d, 120d a 125d. Ve všech případech bude pod kapotou dvoulitrový čtyřválec, avšak naladěný na různé výkony (150, 190 a 224 koní).

BMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválceBMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválce

Nejvýkonnější naftová verze pak zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za 6.3 sekundy a pokračovat až k hranici 240 km/h. Velmi podobná nabídka je také v oblasti benzinových motorů a kromě již zmíněného základu v podobě 116i budou v prodeji ještě varianty 118i (136 koní), 120i (177 koní) a 125i (218 koní), přičemž nebude chybět ani nejostřejší varianta s označením M135i. Ta má pod kapotou přeplňovaný šestiválcový třílitr naladěný na 326 koní a 450 Nm, takže o adrenalinové zážitky na silnici určitě nebude nouze. S příplatkovým pohonem všech kol xDrive a automatickou převodovkou se M135i rozjede z 0-100 km/h za 4.7 sekundy, přičemž maximální rychlost je klasicky omezená na 250 km/h. Nejostřejší verze M135i bude jedinou benzinovou variantou s možností pohonu všech kol a další modely, u kterých půjde xDrive dokoupit, jsou naftové verze 118d a 120d. Zbytek si tak bude muset vystačit s klasickým pohonem zadní nápravy. Na závěr bychom ještě měli zmínit skvělou efektivitu naftové verze 116d, která disponuje kombinovanou spotřebou pouhých 3.6 litru na 100 km (s automatickou převodovkou), což odpovídá produkci emisí 89 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy.

BMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválceBMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválce

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW řady 1 dostalo facelift: Nové světlomety i úsporné tříválce


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.