Přeposlat Cadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/h

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Cadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/h

30.12.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Před nedávnem jsme si představili zajímavý Cadillac ATS-V, což je americká odpověď na slavné BMW M3. Neméně slavný model M5 se také dočká svého soka, opět od Cadillacu, a to v podobě modelu s označením CTS-V.

Cadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/h

Cadillac CTS-V bude konkurencí nejenom pro BMW M5, ale samozřejmě také pro jeho věčného rivala v podobě Mercedesu E63 AMG. Nutno podotknout, že prosadit se v této společnosti nebude vůbec jednoduché a v Americe na to jdou tak nějak po svém. Zatímco evropské ostré sedany se nesou na vlně decentního downsizingu (BMW má motor V8 4.4 litru, Mercedes V8 5.5 litru), Cadillac vsadil na osvědčené železo v podobě ohromného osmiválce o zdvihovém objemu 6.2 litru. Nabídne více výkonu, než konkurence a také lepší dynamické schopnosti, ale na to se podrobněji podíváme až později a začneme jako pokaždé vzhledem. Už příď dává hezky najevo, s čím že máme tu čest a na první pohled zaujme hlavně výrazný nasávací otvor na kapotě a typická boule. Maska chladiče disponuje atraktivním výpletem, který je stejný, jako v nárazníku a ve světlometech samozřejmě nechybí LED pásy pro denní svícení. Ty sahají s malým předělem až do nárazníku a vypadá to opravdu zajímavě. Na zádi pak trůní čtyři mohutné koncovky výfuku uložené po stranách difuzoru, pro Cadillac typická koncová světla a samozřejmě nebudeme ochuzeni ani o decentní spoiler na víku zavazadelníku (ten je součástí balíčku Carbon Fiber Package, stejně jako přední splitter).

Cadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/hCadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/h

Při pohledu z profilu hezky vyniknou protažené přední světlomety a také svalnatá karoserie, která je doplněna atraktivními koly o průměru 19 palců s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Jako celek se nám Cadillac CTS-V opravdu líbí, není přehnaně agresivní a působí takovým nenásilným sportovním dojmem. Karoserie této ostré verze je proti standardní variantě o celých 25% tužší, což se samozřejmě podepíše na jízdních vlastnostech. V rychlosti se podíváme také do interiéru, který je vcelku elegantní a koncepčně vychází ze standardní varianty CTS. Nějak extra sportovním dojmem nepůsobí a je zaměřený spíše na luxus a kvalitní materiály. Na středovém panelu má své místo barevný dotykový displej s úhlopříčkou 12.3 palce, který slouží k ovládání palubního systému a milovníky audia určitě potěší kvalitní ozvučení od slavné firmy Bose. Palubní deska je digitální a samozřejmě můžeme očekávat precizní dílenské zpracování. Interiér je tedy podstatně umírněnější, než exteriér a je zaměřený hlavně na co nejlepší možnou funkčnost v kombinaci s kvalitou.

Cadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/hCadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/h

Nyní se konečně dostáváme k pohonné jednotce, která je ozdobou celého vozu a v Americe jsou na svůj slavný motor V8 6.2 litru také náležitě pyšní. Tento osmiválec je přeplňovaný pomocí kompresoru a pro potřeby Cadillacu CTS-V byl vyladěný na úctyhodných 649 koní a ohromných 855 Nm. Po stránce výkonu je tedy motor opravdu štědrý a v této disciplíně poráží své hlavní konkurenty bez větších problémů. V oblasti dynamiky je na tom podobně a například zrychlení z 0-96 km/h (0-60mph) je dílem pouhých 3.7 sekundy. Maximální rychlost se pak zastavila na magické hranici 200mph, což je v přepočtu necelých 322 km/h. Poháněna jsou pouze zadní kola, a to prostřednictvím osmistupňového automatu a pro zkrocení všeho toho výkonu se na palubě nachází spousta sofistikovaných technologií. Nechybí například magnetické tlumiče, elektronický diferenciál se zvýšenou svorností nebo tři volitelné jízdní módy. Oficiální představení Cadillacu CTS-V veřejnosti proběhne na autosalonu v Detroitu, kde bude k dispozici také více specifikací. Zatím se bohužel neví, zda se tento ostrý sedan podívá také na evropské trhy.

Cadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/hCadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/h

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Cadillac CTS-V: Americké kladivo s 650 koňmi a nejvyšší rychlostí 322 km/h


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.