Přeposlat Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?

27.11.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kategorie rychlý sedanů je velmi populární a každá novinka se chce měřit s ikonou této kategorie, kterou je samozřejmě BMW M3. Americký Cadillac představil novou, pořádně nabroušenou verzi svého sedanu ATS, který by se rád německému konkurentovi postavil čelem.

Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?

Hned ze začátku bychom měli zmínit, že po stránce výkonu je na tom nový Cadillac ATS-V podstatně lépe, než konkurenční M3/M4. Jenom o výkonu to ale samozřejmě není a sedan od BMW boduje také perfektním podvozkem a na to, zda mu dokáže ATS-V konkurovat i v tomto ohledu, si budeme muset počkat až do prvních testů. Řečí hrubých čísel ale vypadá novinka od Cadillacu více než schopně a to samé se dá říct také o vzhledu. Novinka vychází ze standardního modelu ATS a do prodeje půjde jak klasický sedan, tak podstatně dynamičtěji působící kupé. Přídi dominuje ostře řezaná maska chladiče s chromovaným dekorem a stylovým výpletem, který se nachází také ve sportovně střiženém nárazníku. Na první pohled zaujme i velký nasávací otvor na kapotě a úzké přední světlomety. Na zádi pak mají své místo čtyři velké koncovky výfuku, plastový difuzor a nechybí ani decentní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku. Zadní svítilny jsou vcelku minimalistické, ale k celkovému stylu tohoto modelu se dobře hodí. Karoserie působí docela svalnatě a Cadillacu ATS-V určitě nelze upřít to, že umí upoutat pozornost.

Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?

Proti standardní verzi má tato sportovní o čtvrtinu tužší karoserii, posílení se dočkaly také kotoučové brzdy a kvůli lepší stabilitě byl rozšířený rozchod kol vpředu i vzadu. Když už jsme nakousli brzdy, tak ty dodala společnost Brembo a průměry brzdných kotoučů jsou 370 mm vpředu a 339 mm vzadu. Interiér samozřejmě také vychází ze standardní verze, ale na rozdíl od ní bude řidič usedat do krásných sportovních sedaček Recaro s výrazným bočním vedením. V interiéru nechybí kvalitní materiály, jako alcantara, nebo kůže a můžeme očekávat také kvalitní dílenské zpracování, ve kterém udělaly americké vozy v posledních letech pořádný skok vpřed. To nejdůležitější se ale samozřejmě nachází pod kapotou, i když na první pohled může motor působit jako mírné zklamání. U velkého a svalnatého amerického vozu prostě tak nějak automaticky očekáváme charizmatický osmiválec, nicméně ten se v útrobách tohoto modelu nenachází a místo klasiky je zde moderní, dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3.6 litru.

Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?

Ten ale disponuje skvělým výkonem 461 koní při 5750 ot/min a točivým momentem o hodnotě 603 Nm, který je k dispozici již při 3500 ot/min. Tohle divoké stádo dokáže zacvičit i s pořádným automobilem a Cadillac ATS-V by měl zvládnout zrychlit z 0-100 km/h za 3.9 sekundy, což je nepatrně lepší výsledek, než jakého dosahuje BMW M4. Nejvyšší rychlost se pak přiblíží magické hranici 300 km/h, takže ani v tomto ohledu není novinka žádný amatér. Poháněna jsou samozřejmě pouze zadní kola, a to prostřednictvím klasického šestistupňového manuálu nebo automatické převodovky s osmi stupni, která bude za příplatek. Všechen ten výkon pomůže zkrotit elektronický samosvorný diferenciál a stavitelný podvozek s technologií Magnetic Ride Control, který umožňuje volbu jednoho ze třech jízdních módů (Touring, Sport a Track). Perfektní odstartování z místa vám pak zaručí systém Launch Control. Oficiální datum uvedení do prodeje je zatím bohužel neznámé a nic se ještě neví ani o ceně, ale dá se odhadnout, že bude podstatně nižší, než u konkurenčního BMW M3/M4.

Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Cadillac ATS-V: vážná konkurence pro BMW M3?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.