Přeposlat Audi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorů

18.11.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nejmenší automobil se čtyřmi kruhy ve znaku, model Audi A1, se po čtyřech letech existence dočkal decentního faceliftu a modernizace. Kromě mírně přepracovaného vzhledu se tento prémiový prcek dočkal také nových motorů a upraveného podvozku.

Audi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorů

Facelift se týká klasické, třídveřové varianty A1 a samozřejmě také praktičtějšího provedení s označením A1 Sportback. Po vzhledové stránce se A1 velmi povedla a i po letech služby působí docela nadčasově, takže v tomto ohledu se toho příliš nezměnilo. Příď nyní vypadá o trochu agresivněji, za což může hlavně decentně přiostřená maska chladiče a také výraznější světlomety. Lehkou úpravou si prošel také přední nárazník, který dostal menší integrované mlhovky. Zepředu to tedy nové A1 opravdu sluší a působí tak nějak odhodlaněji, než kdy dřív. Na zádi se pak nezměnilo prakticky nic, pouze koncová světla dostala novější, modernější grafiku a nárazník dostal výraznější difuzor. Poznat od sebe starší a novější verzi bude vcelku obtížné, avšak ne nemožné a hlavním indikátorem budou pravděpodobně jiná přední světla. V interiéru je změn snad ještě méně, ale to samozřejmě vůbec nevadí, protože v oblasti vzhledu nebylo nutné měnit prakticky nic. Audi A1 má velmi dospělý interiér, který je kvalitně zpracovaný a po stránce ergonomie je takřka bezchybný.

Audi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorůAudi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorů

Jeho dominantu opět tvoří přímočará palubní deska s malým displejem mezi hlavními budíky a samozřejmě nesmí chybět ani barevný displej navigace a multimediálního systému MMI poslední generace. Na středovém panelu se pak nachází klasické ovládací prvky klimatizace, audia a stylové výdechy ventilátorů. Nyní se přesuneme pod kapotu, kde se změn událo nejvíc a vůbec poprvé v historii Audi jsme se dočkali tříválcových pohonných jednotek. Malý přeplňovaný tříválec 1.0 TFSI si svou premiéru už odbyl, a to u koncernového sourozence Pola z dílen Volkswagenu. Nyní nastal čas, aby se tento malý a efektivní motor podíval také pod kapotu nejmenšího Audi současnosti, a pokud si tuto základní variantu koupíte, dostanete slušných 95 koní, které pro takto malé auto bezpečně stačí. Kombinovaná spotřeba tohoto motoru by se měla pohybovat okolo 3.4 litru paliva na 100 km jízdy, nicméně v reálném světě bude samozřejmě o něco vyšší. V nabídce samozřejmě zůstanou i výkonnější benzinové motory, a když budete chtít opravdu něco pořádného, bude k dispozici také varianta s přeplňovaným čtyřválcem 1.8 TFSI.

Audi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorůAudi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorů

Tato motorizace dosahuje nejvyššího výkonu 192 koní, což už bude s malou A1 pořádně cvičit. Ale ani to není úplný vrchol nabídky a na ten se již tradičně dostala varianta s označením S1. Tato verze disponuje motorem 2.0 TFSI naladěným na 231 koní a 370 Nm, pohonem všech kol a úžasnou dynamikou. Zrychlení z klidu na 100 km/h je dílem 5.9 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 250 km/h. Ochuzeni ale samozřejmě nebudou ani milovníci úsporné jízdy a pro ty je připravený nový tříválec 1.4 TDI o výkonu 90 koní a s kombinovanou spotřebou 3.4 litru na 100 km jízdy. Novinkou je také elektromechanický posilovač řízení s variabilním účinkem a možností nastavení odezvy. U stavitelného podvozku půjde nastavit jeho tuhost a upravit bude možné také odezvu motoru. Kromě ostré varianty S1, která disponuje pohonem všech kol, jsou u ostatních verzí poháněna pouze přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. Za příplatek lze pořídit také automatickou dvouspojkovou převodovku.

Audi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorůAudi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A1 dostalo facelift ve znaku nových tříválcových motorů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.