Přeposlat Porsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantu

13.11.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Porsche představila dva nové zástupce modelové řady Cayenne, a to přepracovaný sportovní model GTS a novou základní variantu. Verze GTS bohužel přišla o atmosférický osmiválec, ale zase nabídne vyšší výkon a nižší provozní náklady.

Porsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantu

Porsche Cayenne patří mezi nejpopulárnější vozy své kategorie a mezi konkurencí má opravdu silné postavení. Sportovnější varianta GTS si prošla decentním faceliftem, dostala nový motor a Porsche představilo také novou základní variantu s atmosférickým šestiválcem. Začneme ale variantou GTS, která je podstatně zajímavější, výkonnější a vypadá opravdu povedeně. Přídi dominuje mohutná maska chladiče s výraznými nasávacími otvory, které jsou doplněny LEDkami pro denní svícení a samozřejmě nechybí ani nárazník s integrovanými mlhovkami. Na zádi pak má své místo nárazník s difuzorem a čtyřmi robustními koncovkami výfuku, které jsou uloženy po dvojicích na obou jeho stranách. Koncová světla jsou zatmavená a nad zadním sklem je pak umístěná stříška, která dodává profilu karoserie příjemně dynamický nádech. Atraktivní vzhled hezky dotvářejí černá litá kola o průměru 20 palců, zpoza kterých vykukují červené třmeny a kotouče masivních brzd. Celkově vypadá nové Porsche GTS trochu jako verze Turbo, které se podobá hlavně přídí s velkými nasávacími otvory.

Porsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantuPorsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantu

Proti standardní verzi je GTS až o 24 mm nižší, takže můžeme očekávat jistější jízdní vlastnosti při sportovní jízdě. V interiéru se toho příliš nového neudálo a zde se můžeme těšit hlavně na sedačky čalouněné alcantarou s krásným, červeným prošíváním a samozřejmě nechybí ani několik nápisů GTS. Největší změna se samozřejmě udála v motorovém prostoru, kterému dal bohužel sbohem charizmatický atmosférický osmiválec a místo něho přišel jeho o dva válce chudší sourozenec. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3.6 litru je ale se svými 440 koňmi proti původnímu osmiválci o 20 koní silnější, takže dynamika jízdy se zlepšila a zároveň trochu klesla spotřeba. Kombinovaná spotřeba byla vypočítána na 9.8 litru paliva na 100 km, což je proti původní variantě docela velký rozdíl, ale hlavní argument ke koupi to zcela jistě nebude. Tím bude pravděpodobně podstatně lepší dynamika a nové Porsche Cayenne GTS zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5.1 sekundy (s paketem Chrono, bez něj za 5.2 sekundy), což je proti starší variantě o 0.6 (0.5) sekundy lepší výsledek.

Porsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantuPorsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantu

Pokračovat lze až na maximální rychlost 262 km/h, která je víceméně shodná s předchozí generací. Motor je výkonnější také po stránce točivého momentu, a zatímco starší osmiválec měl 515 Nm, nový šestiválec nabídne rovných 600 Nm. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola, a to prostřednictvím automatické sedmistupňové převodovky. Nová základní varianta dostala pod kapotu atmosférický šestiválcový motor o zdvihovém objemu 3.6 litru, který disponuje rovnými 300 koňmi. Dynamika jízdy je samozřejmě mnohem horší, než u varianty GTS a zrychlení z 0-100 km/h zvládne základní model za 7.7 sekundy. To znamená, že prakticky jakýkoliv moderní hothatch je v této disciplíně lepší. Maximální rychlost je 230 km/h a pohon na silnici přenáší všechna čtyři kola a osmistupňový automat Tiptronic S. Oficiální představení obou novinek proběhne na autosalonu v Los Angeles a prodej na německém trhu by měl odstartovat v únoru příštího roku. Oficiální ceny pro náš trh jsou zatím bohužel neznámé.

Porsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantuPorsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche představilo Cayenne GTS s motorem V6 a novou základní variantu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.