Přeposlat Hyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDI

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Hyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDI

23.10.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

O nové generaci malého městského vozu Hyundai i20 jsme si v minulosti už psali, nicméně jednalo se pouze o první nákresy a dohady. Nyní jsou k dispozici kompletní specifikace a kromě větších rozměrů proti stávající generaci se dočkáme také nového motoru.

Hyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDI

Hyundai i20 byla taková nenápadná hvězda autosalonu v Paříži, která sice na první pohled nějak moc pozornosti nepřitáhla, ale ve skutečnosti se jedná o velmi povedený vůz. Nová generace tohoto populárního malého vozu byla kompletně navržena a vyvinuta v Evropě a zároveň se jedná o první model od automobilky Hyundai, který dostane nový přeplňovaný motor 1.0 T-GDI. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem a exteriérem. Vzhled novinky je sice docela nenápadný, ale zároveň je také příjemně vyvážený a nepůsobí tak přeplácaným dojmem, jako některé jiné počiny korejských automobilek. Na přídi najdeme rozměrnou masku chladiče, která je doplněná vcelku robustními světlomety a nárazníkem s integrovanými mlhovkami. Na zádi pak mají své místo ostře řezaná koncová světla a docela vysoký nárazník. Původně se spekulovalo o tom, že nová generace bude po stránce rozměrů úplně stejná, jako ta předchozí, ale tento odhad se ve finále nepotvrdil. Novinka je totiž větší ve všech směrech a nejvíce vynikne nárůst délky, která se zastavila na hodnotě 4035 mm.

Hyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDIHyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDI

To je o celých 95 mm víc, než u současné generace a když už se zvětšila délka, musel se prodloužit také rozvor. Ten má nyní 2570 mm a to je o značných 45 mm víc, než v minulosti a bude to znamenat hlavně větší prostor pro pasažéry vzadu. Hyundai se u nové generace i20 pyšní také zavazadelníkem a má proč, jeho objem je totiž výborných 326 litrů. Po sklopení zadních sedaček bude k dispozici 1042 litrů a proti předchozí generaci kufr povyrostl o 31 litrů. V interiéru bude více místa pro posádku prakticky ve všech směrech a podle prvních dojmů se zapracovalo také na kvalitě zpracování. Ta by měla být podstatně lepší, než u odcházející generace a interiér je plný příjemného, měkčeného plastu. Po stránce vzhledu je pak interiér docela jednoduchý a není přeplácaný, což hodnotíme určitě kladně. Jeho dominantu tvoří robustní středový panel s ovládacími prvky klimatizace a audia, který sousedí s klasicky pojatou palubní deskou se dvěma analogovými budíky. Dobře působí také trojramenný volant se zvýrazněnými úchyty a ovládacími prvky. V příplatkové výbavě budou k dispozici i velmi moderní prvky, jako například parkovací kamera nebo velká panoramatická střecha.

Hyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDIHyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDI

Co se týče motorů, tak nejvíc pozornosti na sebe strhává nový, přeplňovaný litrový tříválec 1.0 T-GDI, který disponuje velmi dobře vypadajícím výkonem 120 koní a točivým momentem o hodnotě 173 Nm. Ten určitě nebude mít s rozhýbáním tohoto vozu žádný velký problém a můžeme tak očekávat příjemně dynamické zážitky a svižnou jízdu. Pro tento typ automobilu je to zkrátka motor jako stvořený. Zbytek benzinových motorů má již atmosférické plnění a k dispozici budou dva čtyřválce 1.2 o výkonech 75 nebo 84 koní a klasický čtyřválec 1.4 o výkonu 100 koní. Ochuzeni samozřejmě nebudou ani příznivci nafty, pro které bude k dispozici motor 1.4 CRDi o výkonu 90 koní a pravděpodobně se dočkáme také motoru 1.1 CRDi o výkonu 75 koní. U všech motorizací budou poháněna pouze přední kola, a to prostřednictvím pěti nebo šestistupňového manuálu. Prodej nové generace modelu i20 by měl s největší pravděpodobností začít ještě v tomto roce, přičemž verze s novým motorem 1.0 T-GDI se začne prodávat až počátkem roku 2015.

Hyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDIHyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDI

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Hyundai i20 dostane nový motor 1.0 T-GDI


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.