Přeposlat Volkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem Ducati

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem Ducati

09.10.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Automobilka Volkswagen si přichystala pro autosalon v Paříži jedno velké překvapení, které nikdo nečekal. Supersport s označením XL Sport zaujal širokou veřejnost hlavně svým motorem a neuvěřitelně aerodynamickou karoserií. Pojďme se tedy na tento model podívat trochu podrobněji.

Volkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem Ducati

Pamatujete si na futuristický automobil Volkswagen XL1? S kombinovanou spotřebou 0.9 litru na 100 km jízdy se jedná o nejúspornější vůz na světě a představený koncept s označením XL Sport je vlastně jeho supersportovní bratříček. Tento koncept je unikátní takřka ve všech směrech a nejvíc zaujme pravděpodobně jeho motor, který pochází z motocyklu. Ano, tento agresivně vyhlížející vůz pohání dvouválcový motor z mašiny Ducati 1199 Superleggera a už tento fakt stojí za zvýšenou pozornost. Na techniku se ale podíváme až později a pojďme si raději trochu přiblížit design a rozměry. Hned na první pohled zaujme velmi nízký profil karoserie, který tomuto supersportu zaručuje úžasnou aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu se zastavil na čísle 0.258, což je opravdu fantastická hodnota, protože u většiny současných automobilů se tento koeficient pohybuje okolo čísla 3. Výška karoserie tohoto konceptu činí pouhých 1152 mm, délka se zastavila na hodnotě 4291 mm a šířka pak čítá 1847 mm. Model XL Sport je tedy delší, širší a nepatrně nižší, než jeho předobraz v podobě úsporné verze XL1 a zvýšil se také rozvor náprav, a to z 2224 mm na 2424 mm.

Volkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem DucatiVolkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem Ducati

Výrobce se chlubí i velmi nízkou hmotností pohybující se okolo 890 kg, které bylo dosaženo hlavně použitím karbonových doplňků. Nějaké to kilo určitě ušetřily i karbon-keramické brzdy, které se ukrývají za 18 palcovými kovanými koly z hořčíkové slitiny s pneumatikami o průměrech 205/40 vpředu a 265/35 vzadu. Design částečně vychází z modelu XL1, což platí hlavně pro přední část s úzkými světlomety a výraznými LED pásy. Sportovně střižený nárazník dodává tomuto konceptu pořádně agresivní výraz a můžeme si všimnout také spousty různých průduchů zlepšujících aerodynamiku. Na zádi má své místo ohromný difuzor, v jehož bocích jsou uloženy dvě koncovky výfuku a také výrazná a hodně netradiční koncová světla. Nesmí chybět ani vysouvací přítlačné křídlo, které se postará o lepší přítlak při vyšších rychlostech. Dvoumístný interiér je až překvapivě jednoduchý a spartánský a není zde vůbec nic navíc. Jeho dominantu tvoří volant s plochou spodní částí, za kterým sedí kompletně digitální palubní deska. Středový panel je taktéž nekomplikovaný a obsahuje vlastně pouze volič převodovky a ovládací prvky klimatizace.

Volkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem DucatiVolkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem Ducati

Interiér je plný karbonu a samozřejmě nesmí chybět ani sportovní skořepinové sedačky, které podrží tělo i při ostré jízdě. Nyní se ale konečně dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, což je motor. Zadní kola tohoto unikátního sporťáku pohání již zmíněný dvouválcový motor z motocyklu Ducati 1199 Superleggera, který disponuje zdvihovým objemem 1198cc a kapalinovým chlazením. Motor nabídne nejvyšší výkon 200 koní, točivý moment o hodnotě 135 Nm a hlavně se nechá bez problémů vytočit až k hranici 11500 ot/min. Vzhledem k nízké hmotnosti celého konceptu je jasné, že takový výkon s ním pořádně zacvičí a Volkswagen XL Sport zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5.7 sekundy. Maximální rychlost se pak pohybuje okolo 270 km/h, čemuž hodně napomáhá i perfektní aerodynamika. Přenos výkonu zastřešuje sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG s řazením pádly pod volantem. Jak jsme se již zmínili, Volkswagen XL Sport je pouze koncept, o uvedení do výroby se zatím bohužel nemluví a není tak jasné, zda tento zajímavý automobil někdy spatří světlo světa. Snad se dočkáme alespoň nějaké omezené malosériové výroby, protože potkávat na silnici supersport osazený vysokootáčkovým motorem z motocyklu by byl určitě zážitek.

Volkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem DucatiVolkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem Ducati

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen XL Sport: unikátní supersport poháněný dvouválcem Ducati


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.