Přeposlat Renaultsport R.S. 01: francouzský závoďák se srdcem z Nissanu GT-R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renaultsport R.S. 01: francouzský závoďák se srdcem z Nissanu GT-R

04.09.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 2 |

Automobil na okolních obrázcích sice vypadá jako koncept nějakého supersportu, avšak jedná se o reálný závodní vůz z produkce sportovní divize automobilky Renault. Závoďák s jednoduchým označením R.S. 01 dostal motor z Nissanu GT-R a vypadá opravdu fantasticky.

Renaultsport R.S. 01: francouzský závoďák se srdcem z Nissanu GT-R

Pokud jste měli obavy, že sportovní divize Renaultu ztratila s posledním a ne úplně kladně přijatým Cliem RS své kouzlo a um, měli byste se podívat na okolní obrázky a je jasné, že všechny obavy se rozplynou. Nový závodní speciál R.S. 01 vypadá vskutku uhrančivě, trochu připomíná Audi R8 a vzhledem k technice z Nissanu GT-R se dá také očekávat, že bude brousit okruhy jako namydlený blesk. Tento počin se Renaultu opravdu povedl a R.S. 01 nahradí model Mégane Trophy II v seriálu závodů Renaultsport Trophy. Pokud tedy máte zájem zúčastnit se tohoto seriálu závodů, můžete si R.S. 01 koupit a jak se dá očekávat, cena za tento unikát je opravdu vysoká. Na to se ale podíváme až v závěru a ze startu se zaměříme jako vždy na design. Jak jsme se již zmínili, tento model trochu připomíná Audi R8, avšak pouze svou siluetou a v celkovém zúčtování působí R.S. 01 vedle R8 podstatně živočišněji. Přídi dominují úzké světlomety s tenkou diodovou linkou pro denní svícení, která se táhne podél průduchů pro přívod vzduchu k předním brzdám.

Renaultsport R.S. 01Renaultsport R.S. 01

Nárazník samozřejmě obsahuje splitter položený velmi nízko nad zemí a dalších průduchů si lze všimnout také na kapotě, na předních náraznících a před zadními koly. Na zádi nejvíce přitahuje pohled opravdu rozměrný difuzor, který je doplněný dvěma koncovkami výfuku a majestátním přítlačným křídlem, jehož účel je u vozu určeného na závodní okruh jasný. Koncová světla jsou velmi jednoduchá a táhnou se prakticky až k uprostřed uloženému logu Renaultu. Celkový design hezky dotvářejí atraktivní litá kola o průměru 18 palců, na kterých jsou obuty závodní pneumatiky od firmy Michelin. Rozměry tohoto krásného speciálu jsou 4710 x 2000 x 1166 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2744 mm. U závodního vozu je ale samozřejmě nejdůležitější hmotnost a ta se pohybuje pod hranící 1100 kg, což je výborná hodnota a vzhledem k výkonu motoru můžeme očekávat naprosto úžasné dynamické schopnosti. Takto nízké hmotnosti se povedlo dosáhnout hlavně použitím karbonových doplňků, což je vidět na karoserii hned na první pohled.

Renaultsport R.S. 01Renaultsport R.S. 01

Z tohoto odolného a lehkého materiálu je dále vyrobeno také celé šasi a to postavila firma Dallara. O zastavení se pak postarají karbon-keramické kotoučové brzdy s kotouči o průměru 380 mm. Do interiéru nás Renault zatím nahlédnout nenechal, ale vězte, že se zde nachází ocelová ochranná klec, což je pro závodní vůz věc samozřejmě naprosto nezbytná. Poháněna jsou pouze zadní kola, a to pomocí dvakrát přeplňovaného šestiválce 3.8 litru z již zmíněného Nissanu GT-R. Ten by měl dávat výkon přesahující 500 koní a hodnota točivého momentu se zastavila na 660 Nm, přičemž omezovač otáček zasáhne při 6800 ot/min. Zkrotit všechen ten výkon a udržet vůz na dráze vám pomůže, kromě vlastního umu samozřejmě, samosvorný diferenciál, nastavitelné tlumiče od firmy Öhlins a dvojité lichoběžníkovité zavěšení kol. Nechybí ani kontrola trakce a i když jsou zatím dynamické schopnosti tohoto modelu neznámé, maximální rychlost přesáhne 300 km/h. Cenovka tohoto krásného závodního vozu by se měla pohybovat okolo 280 000 liber, což je v přepočtu zhruba 9.8 mil Kč.

Renaultsport R.S. 01Renaultsport R.S. 01

Zdroj: YouTube

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renaultsport R.S. 01: francouzský závoďák se srdcem z Nissanu GT-R


počet příspěvků: 2

Luboš Černý

04.09.2014 v 10:17

Silně mi to připomíná Audi R8

Odpovědět

Finfulín

25.05.2015 v 12:33

Nepovídej ?

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.