Přeposlat Subaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trh

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Subaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trh

28.08.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská automobilka Subaru je u nás známá hlavně kvůli ostrému sedanu Impreza, který se později změnil na hatchback a v současnosti nese tato ikona rally sportu označení WRX. Varianta STI ale může být pro někoho až příliš obhroublá a nekompromisní, a proto Subaru představilo umírněnější verzi s označením S4.

Subaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trh

Subaru WRX STI je bezesporu fantastické auto, které na silnici působí jako zjevení a za tímto rychlým, sportovním sedanem se otočí snad každý. Jedná se ale vskutku o nekompromisní automobil, který nemusí vyhovovat každému a právě z toho důvodu představila automobilka Subaru trochu civilnější verzi s označením S4. Tři ikonická písmena STI tedy zmizela, stejně tak jako několik dobře zažitých prvků designu, avšak to hlavní, což je pohon všech kol a přeplňovaný motor typu boxer, zůstalo hezky na svém místě. Na přídi novinky se proti variantě STI nezměnilo prakticky nic, pořád dostanete velký nasávací otvor na kapotě, sportovně střižený nárazník s integrovanými mlhovkami a ostře řezané světlomety doplněné LEDkami. Jedna z největších změn se udála na zádi, kde chybí ono mohutné přítlačné křídlo, jeden z hlavních poznávacích znaků modelů STI. Místo něj je zde pouze decentní spoiler integrovaný do víka zavazadelníku a WRX S4 tak vypadá mnohem civilněji, což byl ostatně také účel.

Subaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trhSubaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trh

Difuzor v zadním nárazníku ale zůstal, stejně tak jako čtyři výrazné koncovky výfuku, takže o své dravé já tato umírněná verze úplně nepřišla. Na karoserii samozřejmě nejsou ani žádné znaky STI a označení S4 v kombinaci s obyčejnou barvou karoserie a docela nezáživnými koly působí tak, že na silnici tento sedan bez problémů přehlédnete. To by ale určitě byla chyba, protože i když navenek působí WRX S4 jako trochu nudný sedan, pořád má pod kapotou hromadu koní a bez problémů zatočí s drtivou většinou účastníků silničního provozu. Všechna kola totiž pohání přeplňovaný čtyřválcový motor typu boxer, který disponuje objemem dva litry a nabídne nejvyšší výkony 300 koní a 400 Nm, což je určitě úctyhodné. Celé toto stádo koní je k dispozici při 5600 ot/min a točivý moment je v plné hodnotě dostupný v rozmezí od 2000 do 4800 ot/min. V oblasti motoru se tedy proti ostré verzi STI nic nezměnilo a to, co bude dělat verzi S4 příjemnější pro každodenní používání, bude bezstupňová převodovka CVT, která nahradila klasický šestistupňový manuál.

Subaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trhSubaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trh

Výkon samozřejmě poteče na všechna čtyři kola a v tomto ohledu se vůbec nic nezměnilo. Kromě pohodlné převodovky CVT dostane varianta S4 také elektronickou parkovací brzdu, takže na blbnutí s klasickou ručkou můžete zapomenout a novinkou je i elektromechanický posilovač řízení. O dynamických schopnostech této verze se zatím bohužel nic neví, nicméně se dá očekávat, že bude nepatrně pomalejší, než STI s manuální převodovkou (0-100 km/h za 5.2 sekundy). Rozdíl to ale určitě nebude nikterak dramatický. Interiér je pak klasický a dominuje mu sportovní trojramenný volant s plochou spodní částí a zvýrazněnými úchyty. Velmi dobře působí hlavně kontrastní prošívání červenou nití a výrobce do této verze integroval spoustu různých bezpečnostních prvků, jako je například systém EyeSight. Tento systém využívá kamery a zvládne například hlídat jízdní pruh, mrtvý úhel nebo automaticky brzdit. Nám se Subaru WRX S4 opravdu líbí a jako takový nenápadný, rodinný sedan s ohromným potenciálem bude určitě fungovat na jedničku. Bohužel to ale vypadá, že se bude prodávat pouze na japonském trhu.

Subaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trhSubaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trh

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Subaru WRX S4: civilnější STI míří na japonský trh


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.