Přeposlat Porsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motor

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Porsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motor

31.07.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Populární SUV Porsche Cayenne, které je v současné době na trhu již ve své druhé generaci, se dočkalo výrazného faceliftu. Ten se zaměřil jak na vzhled, tak na techniku a do nabídky se dostal také jeden nový motor.

Porsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motor

Porsche Cayenne se hřeje na výsluní popularity a toto mohutné SUV vytáhlo svou mateřskou automobilku z problémů, takže se Porsche snaží, aby Cayenne pořád držel krok s dobou. Aktuální, druhá generace je na trhu již čtyři roky a tak nastal čas na facelift. Ten je vcelku rozsáhlý a kromě přepracovaného vzhledu nabídne také novou techniku a jeden úplně nový motor. Začneme ale jako vždy designem, jehož úprava se dotkla hlavně přední části. Maska chladiče s nárazníkem jsou úplně nové, nasávací otvory jsou větší a celkově vypadá omlazený Cayenne podstatně agresivněji, než současná varianta. V nárazníku pak najdeme dva pásy s LEDkami a tyto diody jsou také v předních světlometech (u verze Turbo). Několik novinek se událo také na zádi, kde mají své místo přepracovaná koncová světla a trochu jiný je i nárazník s integrovanými koncovkami výfuku. V celkovém vyznění je facelift opravdu povedený a Cayenne nyní působí mnohem modernějším dojmem, než doposud. Úpravy se dotkly také interiéru, kde je největší změnou hlavně nový trojramenný volant s ovládacími tlačítky. Jinak je ale rozvržení klasické, za volantem se nachází palubní deska s pěticí budíků a středový panel je pořád doslova obsypaný různými tlačítky.

Porsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motorPorsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motor

Vnitřní prostor zůstane stejný a opět se tedy jedná o pětimístný vůz, nicméně výrobce uvádí, že zadní sedadla budou o něco komfortnější. Nyní se přesuneme k technice a motorům, kde se událo změn nejvíc. Porsche Cayenne půjde do prodeje v pěti verzích s označením Diesel, S Diesel, S, Turbo a S E-Hybrid. Začneme základním modelem, což je verze Diesel. Tato varianta bude osazena naftovým šestiválcem o objemu 3 litry, který nabídne nejvyšší výkony 262 koní a 580 Nm. Z celé nabídky se bude samozřejmě jednat o nejpomalejší variantu a zrychlení z 0-100 km/h zvládne tento model za 7.3 sekundy. Daleko lépe na tom s dynamikou bude výkonnější verze s označením S Diesel, která je osazena vidlicovým osmiválcem o výkonech 385 koní a 850 Nm. S tímto motorem je zrychlení z 0-100 km/h dílem 5.4 sekundy a maximální rychlost se zastaví až na 252 km/h, a to všechno za průměrných 8 litrů nafty na 100 km. Největší novinkou v nabídce bude varianta s označením S, která dostala nový, dvakrát přeplňovaný šestiválec o zdvihovém objemu 3.6 litru. Ten nahradil původní, atmosférický osmiválec 4.8 litru a proti němu nabídne vyšší výkon, vyšší točivý moment a zároveň nižší spotřebu.

Porsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motorPorsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motor

Výkony tohoto motoru jsou 420 koní, 550 Nm (proti osmiválci je to o 20 koní a 50 Nm víc) a zrychlení z 0-100 km/h je dílem 5.5 sekundy. Nejvýkonnější variantou v nabídce bude model s tradičním označením Turbo, který má pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec 4.8 litru o výkonech 520 koní a 750 Nm. Dynamické schopnosti této verze jsou vskutku výborné a Turbo umí zrychlit z 0-100 km/h za 4.5 sekundy. Výkon bude u všech verzí samozřejmě proudit na všechna čtyři kola a všechny varianty půjdou vybavit také paketem Sport Chrono, který zlepšuje zrychlení z 0-100 km/h o jednu desetinku. Nakonec jsme si nechali hybridní variantu Cayenne S E-Hybrid, která kombinuje kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec a elektromotor. Celkový výkon této soustavy je hezkých 416 koní a 590 Nm a výrobce se samozřejmě chlubí hlavně kombinovanou spotřebou 3.4 litru na 100 km jízdy. Tato verze umí jezdit také čistě na elektřinu, nicméně dojezd bude malý a maximální rychlost nízká. Při kombinovaném pohonu je ale tato hybridní verze vcelku rychlá a zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5.9 sekundy (maximální rychlost je pak 243 km/h). Prodej modernizovaného Porsche Cayenne by měl odstartovat na podzim a ceny s největší pravděpodobností zůstanou na stejné úrovni, jako u současné verze.

Porsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motorPorsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motor

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Porsche Cayenne: facelift pro modelový rok 2015 přinese nový vzhled i motor


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.