Přeposlat Odvážná technická výzva vozu Peugeot 2008 DKR

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Odvážná technická výzva vozu Peugeot 2008 DKR

14.07.2014 | Tisková zpráva | Tiskové zprávy | Komentářů: 0 |

Tým Peugeot‑Total nejprve upoutal ohromující novinkou 2008 DKR a nyní konečně poodhaluje, co se skrývá uvnitř této závodní šelmy, která se se svým pohonem jen jedné nápravy postaví na příštím Dakaru čtyřkolkám.

Odvážná technická výzva vozu Peugeot 2008 DKR

Duny, hory, vyschlá koryta řek, výheň, slané pouště, hrbolaté nebezpečné terény, jemný písek fesh–fesh,…  to jsou jen některé z nástrah, které čekají na Peugeot 2008 DKR během příští dakarské rallye. Tým Peugeot‑Total se při reakci na tuto obrovskou výzvu vydal na velmi odvážnou technickou cestu: „Podobně jako když jsme pro závod 24 hodin Le Mans zvolili uzavřený vůz, i tentokrát jsme se rozhodli pro inovativní koncept,“ shrnul ředitel týmu Peugeot Sport Bruno Famin. „V případě velkých terénních závodů je důležité rozhodnout se mezi pohonem čtyř a dvou kol. Po zvážení jsme se nakonec rozhodli optimalizovat koncepci dvoukolky, která představuje velmi zajímavé výhody.“ Jde o odvážný a pozoruhodný krok, neboť tým se pokusí dosáhnout prvního vítězství dvojkolky s dieselovým motorem na Dakaru.

Odvážná technická výzva vozu Peugeot 2008 DKR

Za účelem vyrovnání šancí totiž pravidla kompenzují přirozené výhody vozů 4×4 tím, že poskytují dvojkolkám několik cenných výhod. Jean‑Christophe Pallier, který je odpovědný za technické otázky dakarského projektu, tyto výhody shrnul: „V automobilovém sportu je nepřítelem výkonnosti hmotnost. V cross‑country rallye je však dvojkolkám povolena mnohem nižší hmotnost než vozům s pohonem všech 4 kol. Mohou být také opatřeny většími koly, což jim poskytuje určitou výhodu při zvládání nástrah terénu. Navíc bylo možné zkrátit přední převis, vůz 2008 DKR je tak schopný téměř vyšplhat po svislých stěnách! A to není všechno: vůz je díky prodloužení zdvihu odpružení – 460 mm namísto 250 mm – lépe schopen překonávat překážky, což je na závodě jako Dakar zásadní věc!“ Další obrovskou výhodou je možnost dohustit pneumatiky na dálku z kabiny, jakmile vůz vjede do duny. Tím lze ušetřit vzácné minuty oproti týmům vozů 4×4.

Odvážná technická výzva vozu Peugeot 2008 DKR

Aby bylo možné těchto výhod naplno využít, zapojili inženýři Peugeot Sport svoji kreativitu a přišli s extrémně kompaktním vozem. Peugeot 2008 DKR s dieselovým motorem V6 twin‑turbo uloženým vzadu uprostřed vypadá jako svalnatá šelma připravená ke skoku a k překonávání překážek. „Uložení všech důležitých součástí do tak malého prostoru byl docela hlavolam,“ přiznal Jean‑Christophe Pallier. „Vzhledem k tomu, že malé auto má tendenci cítit se lépe na klikatých rychlostních zkouškách typu WRC, zvyšuje toto uspořádání potenciál dvojkolky v situacích, kdy mají obvykle výhodu čtyřkolky.“

Kromě toho, co Red Bull ukázal již před dvěma lety, tedy že „dvojkolka“ nabízí působivé výhody, kterých lze maximálně využít, a to i v nehostinném terénu, je toto technické řešení pro francouzskou automobilku smysluplné, jak vysvětlil Bruno Famin: „Vzhledem k tomu, že sériový vůz 2008 je crossover s pohonem jedné nápravy vybavený technologií Grip Control, díky níž projede takřka všude, má smysl ukázat, že 2008 DKR zvládne obtíže Dakaru jen s pohonem 2 kol.“

Stačí jen šelmu vypustit na trať!

Technické údaje ‑ 2008 DKR:

MOTOR

Typ V6 twin turbo Diesel
Objem válců 2993 cm3
Počet ventilů 24
Umístění Uprostřed vzadu
Počet válců 6 ve V ‑ 60°
Výkon 340 k
Točivý moment 800 Nm
Maximální otáčky 5000 ot/min
Maximální rychlost 200 km/h
Mazivo  TOTAL QUARTZ 10 W 50

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Způsob Pohon 2 kol
Převodovka Podélně montovaná šestistupňová s ručním sekvenčním ovládáním
Mazivo TOTAL 755 HPX 80 W 140

PODVOZEK

Struktura Trubková ocelová
Karoserie Karbonová

ODPRUŽENÍ / BRZDY / ŘÍZENÍ

Odpružení Se dvěma trojúhelníkovými rameny
Pružiny Šroubovité (2 na kolo)
Tlumiče Nastavitelné (2 na kolo)
Zdvih 460 mm celkem
Torzní stabilizátor přední a zadní
Řízení brzd Přímé s hydraulickým posilovačem
Kotouče Dvojitý hydraulický okruh, jednodílné třmeny  z lehké slitiny 4 písty/třmen
Kovové  větrané vpředu i vzadu
Přední kotouče : 355 mm
Zadní kotouče : 355 mm
Ráfky Dvoudílné hliníkové  17 x 8,5
Pneumatiky Michelin 37/12,5/17

ROZMĚRY

Délka 4.099 mm
Celková šířka 2.033 mm
Výška 1.912 mm
Přední převis 641 mm
Zadní převis 658 mm
Rozvor 2.800 mm
Kapacita palivové nádrže 400 l
Váha 1.280 kg

 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Odvážná technická výzva vozu Peugeot 2008 DKR


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.