Přeposlat Volkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernější

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Volkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernější

08.07.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nový Volkswagen Passat je konečně zde. Osmá generace tohoto populárního a velmi úspěšného vozu střední třídy se dočkala oficiálního představení, tak se pojďme podívat, co se proti stávající generaci změnilo.

Volkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernější

Volkswagen Passat patří ve střední třídě mezi nejpopulárnější modely a vždy fungoval jako takové měřítko pro ostatní vozy. To by chtěl Volkswagen s novou generací samozřejmě zachovat a hned na první pohled je vidět, že se Passat posunul směrem ke svým více prémiovým konkurentům. Po stránce designu ale nečekejte proti současné verzi žádné výraznější změny, na revoluci ve vzhledu se skutečně nehrálo a Passat vypadá přesně tak, jak všichni očekávali. Žádné obliny, vlnky a podobné věci, Passat osmé generace je velmi přímočarý a střízlivý automobil vyvedený v současném designovém stylu Volkswagenu, který sice možná není na první pohled tak líbivý, jako u některých konkurentů, ale na druhou stranu máte záruku, že tento design jen tak nezestárne. Přídi dominuje široká maska chladiče, která plynule přechází do světlometů a v podobném designovém stylu je vyvedený také nárazník. Na zádi pak najdeme ostře řezaná světla, výraznou hranu zavazadelníku a dvě koncovky výfuku integrované v nárazníku.

Volkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernějšíVolkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernější

Novinka je samozřejmě postavena na modulární platformě MQB a Volkswagen se chlubí, že proti současné generaci bude ta nová až o 85 kg lehčí, což je vcelku slušný úbytek. Co se týče velikosti, tak nový Passat je překvapivě trochu kratší, než současná verze a jeho délka se zastavila na hodnotě 4767 mm (o 2 mm méně, než u současné verze). Rozvor náprav ale i přes kratší karoserii narostl o 79 mm (2791 mm) a zvětšila se také šířka, a to o 12 mm na konečných 1832 mm. Výška pak klesla o značných 14 mm a nový Passat tak bude vysoký 1456 mm. Interiér by měl být prostornější a víc místa bude také v zavazadelníku. Standardní sedan zvládne pojmout 586 litrů a praktičtější varianta kombi až 650 litrů, přičemž po sklopení zadních sedadel bude pro zavazadla k dispozici až 1780 litrů. Nový je samozřejmě také interiér a největší změny se dočkala palubní deska. Ta už není klasicky analogová, nýbrž kompletně digitální a nutno podotknout, že vypadá skutečně povedeně.

Volkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernějšíVolkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernější

Palubní deska je vlastně barevný displej s úhlopříčkou 12.3 palce a určitě nebude problém nastavit si její uspořádání a co všechno vlastně bude zobrazovat. Další displej se nachází klasicky na středovém panelu a celkově působí interiér nového Passatu podstatně prémiovějším a modernějším dojmem, než u současné verze. Nebude samozřejmě chybět ani multimediální systém se všemi nezbytnými funkcemi (například spojení se smartphonem) a různí pomocníci, ať už parkovací, nebo bezpečnostní. Vůbec poprvé se do Passatu dostal také head-up displej, který bude promítat důležité informace na přední sklo a tato technologie bude k dispozici za příplatek. Stejně jako současná verze, i ta nová se bude prodávat se třemi stupni výbavy (Trendline, Comfortline a Highline). Nyní se podíváme na pohonné jednotky, kterých bude rovných 10 a jejich společným jmenovatelem je přeplňování. Všechny motory tedy budou přeplňované turbodmychadlem, což znamená, že skvěle znějící šestiválec 3.6 FSI z ostré verze R je pryč.

Volkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernějšíVolkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernější

Základním benzinovým motorem bude čtyřválec 1.4 TSI naladěný na 125 koní, o stupínek výš pak bude stát jeho varianta naladěná na 150 koní a dalším benzinovým motorem v řadě bude 1.8 TSI o výkonu 180 koní. Na vrcholu benzinové nabídky bude stát čtyřválec 2.0 TSI naladěný na 220 nebo 280 koní. Nabídka naftových motorů zahrnuje čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 120 koní a klasický 2.0 TDI, který bude k dispozici ve verzích s výkony 150 nebo 190 koní. Vrchol naftové nabídky bude vyhrazený dvakrát přeplňovanému čtyřválci 2.0 TDI, který nabídne 240 koní a hlavně mohutný točivý moment o hodnotě 500 Nm (ten bude k dispozici již od 1750 ot/min). Samostatnou kapitolou pak bude hybridní varianta s motorem 1.4 TSI a elektromotorem, přičemž celkový výkon této soustavy by měl být 211 koní. Co se týče převodovek, tak kromě klasického šestistupňového manuálu můžeme počítat také s dvouspojkovou převodovkou DSG a k dispozici budou také varianty s pohonem všech kol. Oficiální představení nové generace Volkswagenu Passat proběhne na autosalonu v Paříži a prodej by měl začít ještě v průběhu podzimu.

Volkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernějšíVolkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernější

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Volkswagen Passat osmé generace: lehčí, úspornější a modernější


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.