Přeposlat Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!

03.07.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z nejlepších ostrých hatchbacků současnosti, Ford Focus ST, dostal decentní facelift a jednu výraznou novinku, která opět trochu rozvířila diskuze nad naftovými motory u sportovněji zaměřených hatchbacků. Správně, Ford Focus ST bude nově dostupný také s naftovým motorem.

Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!

Opravdu je nutné, aby Ford spojoval svou ostrou verzi Focusu, tradičně označovanou ST, s naftovým motorem? Osobně bychom dali určitě přednost klasické benzinové variantě, nicméně Ford to má určitě dobře spočítané a označení ST pravděpodobně táhne, tak proč k němu nenaroubovat diesel. Ostatně, na poli ostrých hatchbacků to není žádná převratná novinka a naftu dává do svých sportovnějších modelů také Volkswagen (Golf GTD) nebo Škoda (Octavia RS TDI). Silná nafta v rodinném voze má určitě smysl a nijak se jí nebráníme, ale podle nás by bylo lepší, kdyby Ford v tomto případě od označení ST upustil a nechal tuto značku pouze pro klasickou benzinovou verzi. Dost ale bylo polemizování nad dieselem v ostrém hatchbacku, pojďme se trochu podrobněji podívat na již zmíněný facelift. Ten se docela povedl a modernizovaný Focus ST vypadá podstatně agresivněji, než stávající verze. Přední maska chladiče opět evokuje vozy Aston Martin a společnost jí dělá sportovně střižený nárazník a ostře řezané světlomety.

Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!

Samozřejmě nesmí chybět ani červený nápis ST v masce. Na zádi má své místo dvojitá koncovka výfuku umístěná ve středu nárazníku a výrazná stříška nad zadním sklem. Zadní světla, jeden z nejvíce kritizovaných prvků nového Focusu, zůstala bohužel takřka stejná a vypadá to, že jsou pouze trochu menší. Ve výsledku ale facelift chválíme a mohutnější maska chladiče celkovému výrazu Focusu ST opravdu pomohla. K dispozici bude nově také šedý lak, který vypadá skvěle a nová budou i litá kola o průměru 18 nebo 19 palců. Několik změn se událo také v interiéru, který nyní působí mnohem vzdušnějším a méně přeplácaným dojmem, než u verze před faceliftem. Na středovém panelu je nyní méně ovládacích prvků, takže je přehlednější a novinkou je také velký barevný displej s úhlopříčkou 8 palců, který se nachází na jeho vrcholu. Trojramenný volant má nově zploštělou spodní část, což je v dnešním světě rychlých hatchbacků docela běžné. Sedadla od firmy Recaro mají výrazné boční vedení, takže podrží tělo i při ostřejší jízdě a určitě potěší také fakt, že malá kaplička s trojicí budíků, která sedí nad středovým panelem, zůstala zachována.

Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!

Klasický přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 EcoBoost s výkonem 250 koní a 360 Nm samozřejmě zůstal zachovaný a nově mu bude dělat společnost již zmíněný naftový motor. Čtyřválec 2.0 TDCi disponuje nejvyšším výkonem 185 koní při 3500 ot/min a nabídne točivý moment o hodnotě 400 Nm, který bude k dispozici v rozmezí 2000 – 2750 ot/min. Na ostrý hatchback to sice nejsou kdovíjak oslnivé hodnoty, ale konkurence je na tom se svými naftovými verzemi velmi podobně. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne naftový Focus ST za 8.1 sekundy a v kombinovaném cyklu by si měl vystačit se 4.4 litry nafty na 100 km. Dynamické schopnosti jsou sice na hony vzdálené benzinové verzi (ta to umí z 0-100 km/h za 6.5 sekundy), nicméně spotřeba je samozřejmě na straně naftové varianty. Poháněna budou pouze přední kola, a to pomocí šestistupňové manuální převodovky. Decentní úpravou si prošel také podvozek, který by měl být osazený novými tlumiči. Oficiální ceny zatím zveřejněny bohužel nebyly a prodej by měl podle prvních informací odstartovat koncem tohoto roku.

Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ford Focus ST dostal facelift a nově bude dostupný také s naftovým motorem!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.