Přeposlat Audi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbem

03.06.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pokud se nějaká automobilka výrazněji zasadila o používání naftových motorů i v závodním segmentu, bylo to určitě německé Audi. Pořekadlo, že nafta patří do kamen, už nějaký ten pátek neplatí a Audi se nebojí používat vznětové motory ani u svých ostrých verzí.

Audi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbem

Audi osadilo naftový motor již do svého rychlého modelu s označením SQ5, což je pro tento typ automobilu (SUV) docela pochopitelná volba, nicméně pro ostré kupé RS5 to už tak typická pohonná jednotka není. Automobil na okolních obrázcích se jmenuje RS5 TDI a jedná se pouze o koncept a důkaz, že naftový motor může být i pod kapotou ryze sportovního kupé. Tento koncept byl vytvořen k příležitosti oslav 25 let motorů TDI a jeho sériová výroba se sice neplánuje, ale několik jeho technických prvků by se mělo časem dostat do ostatních automobilů Audi. Jako základ tomuto konceptu posloužila standardní verze RS5 s osmiválcovým benzinovým motorem a po stránce designu jsou si oba modely docela podobné. Přední části dominuje typická maska chladiče s výrazným výpletem, která je doplněna ostře řezanými světlomety s LEDkami a nárazníkem s velkými průduchy a předním splitterem. Na zádi mají své místo dvě velké koncovky výfuku, difuzor a decentní přítlačné křídlo starající se o lepší přítlak ve vyšších rychlostech.

Audi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbemAudi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbem

Celkový design hezky podtrhuje bílé zabarvení, které je doplněno červenými dekoračními doplňky a nechybí ani rychlé pruhy na kapotě a spoustu nápisů napovídajících s čím že máme tu čest. Dobře působí také černá litá kola, zpoza kterých prosvítají mohutné kotouče odvětrávaných kotoučových brzd. Kromě nápisů TDI si lze všimnout také nálepky upozorňující na přítomnost elektricky poháněného turbodmychadla, což je také hlavní technická vymoženost tohoto konceptu. Problém s většinou naftových motorů je ten, že velmi často disponují vcelku znatelnou prodlevou turbodmychadla, a i když se to v posledních několika letech docela zlepšilo, prodleva je pořád v určité míře přítomná. A právě to by mělo vyřešit elektricky poháněné turbodmychadlo, které je přítomné v tomto konceptu. Výrobce ho narouboval na naftový šestiválec 3.0 TDI, který je vybavený dvojitým přeplňováním a jak jsme se již zmínili, toto elektricky poháněné turbodmychadlo by mělo eliminovat prodlevu hlavního turbodmychadla.

Audi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbemAudi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbem

Bude tedy pracovat hlavně v nižších a středních otáčkách do doby, než se hlavní turbodmychadla dostatečně roztočí a převezmou zbytek práce. Audi v souvislosti s tímto turbodmychadlem dále uvádí, že by mělo pomoct i při průjezdu zatáček a to tak, že bude udržovat dostatečný tlak a umožní vyjetí ze zatáčky co možná nejrychleji. Výkon naftového šestiválce s doprovodným, elektřinou roztáčeným turbodmychadlem je velmi hezkých 385 koní a toto stádo je doplněno točivým momentem 750 Nm. Ten je k dispozici již při 1250 ot/min a tato ohromná síla tak bude dostupná prakticky od volnoběhu. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne RS5 TDI za rovné 4 sekundy, takže je rychlejší, než klasická verze s benzinovým osmiválcem (ta dosáhne mety 100 km/h za 4.6 sekundy). Výkon proudí na všechna čtyři kola a maximální rychlost čitá až 280 km/h. Jak jsme se již zmínili, tento koncept se do sériové výroby nedostane, avšak technické řešení v podobě elektricky poháněného turbodmychadla by se do připravovaných naftových motorů s největší pravděpodobností dostat mělo.

Audi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbemAudi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi RS5 TDI: koncept naftového kupé s elektricky poháněným turbem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.