Přeposlat Audi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračuje

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračuje

22.05.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Audi vypustilo další pozdrav do bitvy o co nejvyšší výkon v co nejkompaktnějším balení a na přehlídce u jezera Wörthersee ukáže koncept s označením A3 Clubsport Quattro. Tento ostrý sedan vychází z klasického modelu A3 a pyšní se motorem z kupé TT RS, který mu dodává skutečně impozantní dynamiku.

Audi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračuje

Audi A3 se konečně dočkalo varianty sedan, která je velmi povedená a ostrá varianta tak byla jenom otázkou času. Nejostřejší řady u Audi mají tradiční označení RS, nicméně tento koncept jde ještě mnohem dál a výkonnostně spadá do kategorie supersportů. Na techniku se ale podíváme až později a začneme jako vždy designem. Ten staví na výrazné modré barvě Magnetic Blue a už na první pohled je jasné, že tohle není obyčejný rychlý sedan. Přídi dominuje mohutná maska chladiče s velkým nápisem quattro, která je doplněna sportovním nárazníkem s integrovaným splitterem. Maska má velmi zajímavý výplet a ostře řezané světlomety jsou typu Matrix LED. Na zádi pak nejdeme dva ohromné kanóny v podobě koncovek výfuku, výrazný difuzor a spoiler integrovaný do víka zavazadelníku. Aerodynamické prvky jsou vyrobeny z karbonu a i díky tomu tato nekompromisní verze proti standardnímu sedanu A3 nijak moc nepřibrala. Hmotnost tohoto konceptu je 1527 kg, což se sice může zdát jako hodně, ale vzhledem k pohonu všech kol a upravenému motoru i podvozku je to vcelku slušné číslo.

Audi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračujeAudi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračuje

Kompletní rozměry karoserie jsou 4490 x 1856 x 1382 mm a proti standardnímu modelu je tento koncept posazený o 10 mm blíže k silnici. Celkový agresivní design hezky podtrhují 21 palcová kola, zpoza kterých prosvítají třmeny karbon-keramických kotoučových brzd. Pro tento koncept bylo použito zkrátka to nejlepší. Interiér je vyvedený v klasickém duchu Audi, avšak i zde je patrné, že se nejedná o úplně obyčejné auto. Dominantu interiéru budou určitě tvořit skořepinové sedačky s výrazným bočním vedením, které disponují čtyřbodovými bezpečnostními pásy, a velmi dobře vypadá také volant. Ten je čalouněný alcantarou a nechybí mu spousta tlačítek včetně toho startovacího. Středový panel je pak vcelku jednoduchý a obsahuje ovládání klimatizace, výdechy a displej systému MMI s úhlopříčkou 7 palců. Sportovní feeling interiéru doplňují pedály s protiskluzovou povrchovou úpravou. To nejdůležitější se ale samozřejmě nachází pod kapotou a zde má své místo opravdové monstrum.

Audi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračujeAudi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračuje

Pětiválcový motor 2.5 TFSI byl totiž pro potřeby tohoto konceptu vyladěný na ohromujících 525 koní. Toho bylo dosaženo hlavně použitím většího turbodmychadla, které umí pracovat s plnícím tlakem až 1.5 baru. Kromě toho produkuje tento motor také točivý moment o hodnotě 600 Nm, který je k dispozici v rozmezí 2300 – 6000 ot/min. Dynamické schopnosti tohoto konceptu jsou vskutku úžasné a zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 3.6 sekundy, přičemž maximální rychlost se zastaví až na 310 km/h. Zkrotit takový výkon ale není jen tak a právě z toho důvodu se o přenesení všech těch koní na silnici stará pohon všech kol ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Řadit je možné také pádly pod volantem nebo přímo voličem převodovky na středové konzole. Tento koncept se s největší pravděpodobností nebude nikdy vyrábět, ale jedná se o velmi hezkou demonstraci toho, co všechno lze vymáčknout z motoru 2.5 TFSI.

Audi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračujeAudi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračuje

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi A3 Clubsport Quattro: bitva o výkon pokračuje


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.