Přeposlat Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!

20.05.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V kategorii hothachů je v poslední době hodně opravdu schopných modelů a měřítkem rychlosti tohoto typu vozů se bohužel stává Severní smyčka okruhu Nürburgring. Donedávna vládnoucí Renault Mégane RS byl sesazen z trůnu konkurenčním vozem Seat Leon Cupra 280 a francouzská automobilka chce prvenství zpátky.

Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!

Zdá se, že představení nové, posílené verze ostrého Méganu se událo v první řadě kvůli tomu, aby si Renault opět připsal prvenství mezi produkčními předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu. Klasický Mégane RS patří pořád mezi nejlepší hothatche současnosti a až donedávna na Nürburgringu vládnul, nicméně Seat Leon Cupra 280 mu toto prvenství odebral a zdá se, že ve Francii se s tím nedokázali smířit. Nová varianta s označením Mégane RS 275 Trophy byla představena jak kvůli navrácení se na trůn, tak kvůli faktu, že o prvenství na Ringu bude usilovat také nová Honda Civic Type-R, která se netají tím, že zde chce být mezi předokolkami úplně nejlepší. Jako základ tomuto modelu posloužil standardní Mégane RS, nicméně novinka dostala trochu přepracovaný vzhled a samozřejmě se dočkala také posílení motoru a nových technických řešení. Přední části vozu dominuje maska chladiče s výrazným logem Renaultu, ostře řezané světlomety s LED pásy a nechybí ani sportovní nárazník se splitterem.

Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!

V nárazníku si lze všimnout nápisu Trophy a stejný nápis najdeme také na boční grafice. Na zádi je nejvýraznějším prvkem rozměrný difuzor s velkou koncovkou výfuku uloženou v jeho středu. Samozřejmě nechybí ani stříška nad zadním oknem a karoserie je osazena karbonovými doplňky. Na první pohled zaujmou také krásná litá kola Speedline Turini o průměru 19 palců, kterými bývají standardně osazeny závodní varianty Méganů. Zpoza nich pak prosvítají červené třmeny kotoučových brzd. Nová kola nejsou jedinou změnou a novinkou je například také možnost objednat si pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, což jsou semi-slicky ideální na okruh. Další změna se nachází na zádi a jedná se o karbonovou koncovku výfuku s nápisem Akrapovič. Tato slovinská firma dodala Méganu RS novou, titanovou výfukovou soustavu a můžeme tedy očekávat ještě agresivnější zvukový projev než doposud. Úpravou si prošel také podvozek Cup, který může být za příplatek osazený stavitelnými tlumiči od firmy Öhlins a udržet všechen ten výkon na silnici vám pomůže přední diferenciál s omezenou svorností.

Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!

V interiéru k nějakým velkým změnám nedošlo, nicméně sportovní sedadla Recaro čalouněné kůží a alcantarou vypadají naprosto fantasticky. Kromě kůže a alcantary najdeme v interiéru také karbon a kontrastní prošívání červenou nití. V prahu dveří si lze všimnout plakety s pořadovým číslem, které značí, kolikátý vůz ze série vlastníte. Správně, Mégane RS 275 Trophy nebude klasickým modelem v nabídce, ale limitovanou edicí, která vznikne pouze v určitém počtu. Označení 275 v názvu neznamená nic jiného, než počet koní a přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec se tak dočkal proti standardní variantě posílení o 10 koní. Točivý moment pak vrcholí hodnotou 360 Nm v rozmezí 3000 – 5000 ot/min a kombinovaná spotřeba paliva zůstala stejná, jako u standardní verze (7.5 litru na 100 km). Oficiální cena pro český trh zatím stanovena nebyla, avšak v domácí Francii se tato limitovaná edice prodává od 38 tisíc eur. To je v přepočtu něco málo přes milion korun, což opravdu není málo a příplatek proti standardnímu Méganu RS je tak docela vysoký a je otázkou, jestli za to bude titul nejrychlejší předokolky na Ringu stát.

Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Renault Mégane RS 275 Trophy: zpátky na Nürburgring!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.