Přeposlat Honda Pilot: obývací pokoj na kolech

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Pilot: obývací pokoj na kolech

08.05.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Pilot je středně velké SUV, které je určené primárně pro americký trh a jedná se o největší vůz tohoto typu, který Honda vyrábí. Za velkou louží se tento model těší vysoké oblibě, tak se pojďme podívat, proč tomu tak je.

Honda Pilot: obývací pokoj na kolech

Na první pohled vyvolá Honda Pilot úsměv na tváři, nebo možná spíš úšklebek, a to kvůli designu. Jedná se o velkou krabici na kolech, která moc krásy nepobrala a na amerických cestách se toto SUV bez problémů ztratí mezi tuctem dalších, stejně vypadajících aut. Honda Pilot ale samozřejmě hraje hlavně na praktickou stránku věci, takže design není nijak důležitý a to podstatné se u tohoto automobilu ukrývá spíše uvnitř. Do interiéru se ale podíváme až později a ještě chvíli zůstaneme u exteriéru. Přední části vozu dominuje velká maska chladiče s bohatým chromovaným dekorem, která je doplněna rozměrnými světlomety. V nárazníku pak najdeme integrované mlhovky a celkově vypadá příď opravdu mohutně a robustně. Na zádi mají své místo dvě koncovky výfuku, výrazná hrana zavazadelníku, která je uložená vcelku nízko, což usnadní nakládání zavazadel a decentní, podlouhlá světla.

Honda Pilot: obývací pokoj na kolech

Páté dveře se otevírají do velkého úhlu a nechybí ani možnost přístupu přes vyklápěcí zadní sklo. To se bude hodit v případě, když budete chtít do zavazadelníku uložit pouze pár drobností. Pokud holdujete objemnému zavazadelníku, bude pro vás toto SUV jako stvořené. Jeho standardní kapacita je 509 litrů, po sklopení poslední řady sedadel dostanete 1350 litrů, a pokud sklopíte i druhou řadu, k dispozici budete mít 2463 litrů pro zavazadla, takže přestěhujete opravdu všechno. Kompletní rozměry karoserie pak jsou 4861 x 1993 x 1795 mm a rozvor náprav se zastavil na hodnotě 2773 mm. Základní varianta s označením LX disponuje z výroby 17 palcovými ocelovými koly, zatímco vyšší stupně výbav vyjíždějí na litých kolech o průměru 18 palců. Interiér je alfa a omega tohoto SUV a vše je zaměřeno na co nejvyšší pohodlí i na dlouhých cestách. Uvnitř vozu najdeme osm míst v rozložení 2+3+3, přičemž obě zadní řady sedadel jdou sklopit do roviny a vytvoří tak, jak jsme se již zmínili výše, vskutku štědrý prostor pro zavazadla.

Honda Pilot: obývací pokoj na kolech

Interiéru dominuje rozměrný středový panel, který obsahuje ovládání klimatizace, audia, volič převodovky a nechybí ani barevný displej navigace. Zorientovat se v té změti ovladačů není vždy jednoduché, nicméně po chvilce cviku vám rozložení prvků určitě přejde do krve. Před řidičem se nachází povedený volant, který padne skvěle do ruky a příjemně přehledná palubní deska skládající se ze třech budíků a jednoho malého displeje. Dílenské zpracování interiéru není špatné, avšak některé plasty působí poněkud levnějším dojem a v tomto ohledu je tedy co zlepšovat. Celkově je ale interiér vzdušný, dostatečně prostorný a všechna sedadla jsou velmi pohodlná. Honda nabízí toto SUV pouze s jedním motorem a tím je povedený šestiválec o zdvihovém objemu 3.5 litru. Tato pohonná jednotka disponuje 250 koňmi a točivým momentem čítajícím 344 Nm, což je tak nějak adekvátní výkon odpovídající celkovému charakteru vozu.

Honda Pilot: obývací pokoj na kolech

Není to sice žádný trhač asfaltu, ale motor běží velmi klidně, má dostatek síly už v nižších otáčkách, a když ho nebudete nějak zbytečně přepínat, odmění se vám relativně slušnou spotřebou. Trochu horší je to s pětistupňovou automatickou převodovkou, která moc chytrosti nepobrala a občas jí chvilku trvá, než se rozhodne pro přeřazení nahoru nebo dolů a motor by si určitě zasloužil něco lepšího. K dispozici je verze s pohonem přední nápravy i všech kol a pohon všech kol funguje naprosto bez problémů. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, jízda je příjemně komfortní a karoserie se překvapivě příliš nenaklání. Trochu nás zklamaly brzdy, které nejsou zrovna suverénní, a chvíli jim trvá, než zaberou. Při intenzivním používání pak mají tendenci vadnout a s tím budete muset počítat.

Honda Pilot: obývací pokoj na kolech

Honda Pilot je opravdu povedené SUV, které zaujme hlavně prostorným a komfortním interiérem, velmi dobře řešenými sedadly a dobrými jízdními vlastnostmi. Některé plasty působí trochu levnějším dojmem, ale to je směrem k interiéru jediná výtka. Motor je povedený, běží velmi jemně a jeho výkon je dostatečný a dobře dostupný. Jenom by si zasloužil lepší a rychlejší převodovku a celý automobil by si zasloužil výkonnější brzdnou soustavu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Pilot: obývací pokoj na kolech


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.