BMW


Přeposlat BMW i8

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW i8

28.04.2014 | Tisková zpráva | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW i8 je novou generací sportovních automobilů, které se zaměřují nejen na prvotřídní dynamiku a radost z jízdy, ale jsou schopné také jízdy s minimální spotřebou a produkcí emisí. Koncepce BMW i8 je promyšlená do nejmenšího detailu a vyznačuje se bezprecedentní komplexností. Kromě automobilu samotného je totiž připraven i rozsáhlý balíček služeb zvyšujících komfort, bezpečnost i potěšení z užívání. BMW tento přístup označuje spojením 360° ELECTRIC.

BMW i8

Plug-in hybridní BMW i8 se vyznačuje skořepinou pro posádku vyrobenou z uhlíkových kompozitů. V přední a zadní části jsou k tomuto nosnému celku připevněné hliníkové moduly nesoucí podvozek a hnací soustavu. Do středového tunelu struktury z uhlíkových kompozitů je integrován lithiumiontový akumulátor, který je tak dokonale chráněn pro případ nehody a současně přispívá i k nízkému těžišti. Použitá architektura se označuje LifeDrive a její předností je značná flexibilita, která je zřejmá z obou modelů značky BMW i. Použití uhlíkových kompozitů v takové míře u sériově vyráběného automobilu v dané cenové kategorii je, podobně jako je tomu v případě elektrického BMW i3, v celosvětovém měřítku zcela výjimečné a jde o výsledek dlouhodobého vlastního vývoje společnosti BMW Group.

BMW i8

BMW i8


Architektura LifeDrive se promítá také do originálního designu BMW i8, který vychází z nového designérského stylu BMW i a ve značné míře aplikuje přístup takzvaného vrstvení. Karoserie s výrazně sportovním profilem byla intenzivně laděna v aerodynamickém tunelu. Aerodynamická účinnost BMW i8 se projevuje v jeho designu například částečně zakrytou maskou chladiče, vzduchovými clonami v předním nárazníku, řešením prahů, zadních C sloupků, stejně tak jako velkými koly a difuzorem integrovaným do zadního nárazníku. Specifický designérský styl podtrhuje i barevné provedení.

BMW i8


BMW i8 disponuje plug-in hybridním hnacím ústrojím, jež je tvořeno přeplňovaným zážehovým tříválcem 1,5 l BMW TwinPower Turbo, který pohání zadní kola, a elektromotorem zajišťujícím pohon předních kol. Dokonalá součinnost obou hnacích jednotek se vyznačuje nejen příkladnou účinností, ale zajišťuje také aktivně řízený pohon všech kol. Jízdní vlastnosti jsou proto na všech typech vozovek na mimořádné úrovni. Celkový výkon hnací soustavy činí 266 kW/362 k. Specialitou BMW i8 je nejen schopnost zrychlit z klidu na 100 km/h během pouhých 4,4 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h, ale také kombinovaná spotřeba paliva, která činí jen 2,1 l/100 km.

BMW i8

BMW i8


Propracovanost a novátorství je jasně patrné také z řešení vnitřního prostoru, který se vyznačuje vzdušností a robustností. Za pozornost stojí použité materiály, jež jsou vyrobené s ohledem na ochranu přírody. To platí jak pro plasty vyráběné z recyklovaných materiálů, tak i pro proces činění kůží. Ergonomie uspořádání ovládacích prvků vychází z dlouholetých zkušeností a přístupů BMW a je pro ni typické výrazné zaměření na řidiče. Součástí bohaté standardní výbavy je kromě jiného navigační systém Professional a s ním také rozsáhlý balíček služeb z programu BMW ConnectedDrive.

Fotogalerii BMW i8 najdete na našem Facebooku!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW i8


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.