Přeposlat Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!

11.03.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honba za co nejvyšším výkonem je na poli automobilů běžná a v současné době se všechny pokusy upírají k poražení Bugatti Veyronu, což je taková ikona výkonných vozů. Švédská firma Koenigsegg to vzala hezky od podlahy a představila model, který zadupe do země všechny automobily současnosti.

Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!

Bugatti Veyron samozřejmě již několikrát poražen byl, nicméně varianta s přídomkem Super Sport, která má 1200 koní, je opravdu těžký kalibr a překonat ji je určitě výzva. Švédský malosériový výrobce Koenigsegg se do toho pořádně obul a představil hypersport s označením One:1, který nejenom že bez problémů utekl Veyronu Super Sport, ale hraje si úplně jinou, svou soukromou ligu. Po stránce dynamických schopností tento automobil nemá vůbec žádnou konkurenci, nicméně to není jenom kladivo schopné jet rychle v přímce a podle výrobce by měl být One:1 velmi schopný také v zatáčkách. Na technické specifikace se ale podíváme až později a ze začátku se vrhneme na design. Přiznejme si to na rovinu, většina hyperaut moc krásy nepobrala a většinou se jedná o ne úplně vzhledné nebo atraktivní vozy, což samozřejmě platí také o několikrát zmíněném Veyronu. A Koenigsegg One:1 je na tom podobně. Určitě není ošklivý, ale do nějakého atraktivního elegána má také pořádně daleko a všechno zde bylo podřízeno co možná nejvyššímu výkonu a nejlepší aerodynamice.

Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!

Ve vysokých rychlostech vás bude na silnici držet přední splitter, ohromný difuzor na zádi a samozřejmě nesmí chybět ani přítlačné křídlo až komických rozměrů, které je prostě nezbytné. Výrobce uvádí, že při rychlosti 260 km/h činí přítlak okolo 610 kg, takže funkčnost aerodynamických prvků je nezpochybnitelná. Hned na první pohled je vidět, že byla na karoserii použita spousta karbonových doplňků a to ve výsledku znamená, že tento šílený hypersport váží pouhých 1360 kg. Je tedy zhruba stejně těžký, jako lépe vybavený hatchback nižší střední třídy. Z karbonu jsou vyrobena také kola, která mají průměr 19 palců vpředu, 20 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Cup. Kotoučové brzy jsou pak karbon-keramické, což je na takto výkonném voze samozřejmostí. Interiér je také plný karbonu a je prakticky celý čalouněný alcantarou, což vypadá v kontrastu s oranžovým prošíváním velmi zajímavě. Trojramenný sportovní volant má plochou spodní část a dostatečné držení těla pak zajistí závodní skořepinové sedačky. Pojďme se ale vrhnout na motor, který je na tomto voze to zdaleka nejzajímavější.

Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!

O pohon tohoto hypersportu se stará přeplňovaný osmiválec o objemu 5 litrů, který nabídne ohromujících 1360 koní a točivý moment čítající 1371 Nm. Maximální výkon hezky rozšifruje označení vozu One:1 a znamená to, že tento Koenigsegg disponuje poměrem mezi hmotností a výkonem 1:1 (jeden kůň na 1 kg hmotnosti). Motor si vyvinula sama automobilka a je jasné, že s takovým výkonem nebude mít po stránce dynamiky One:1 vůbec žádnou konkurenci. Výrobce ani neudává zrychlení z 0-100 km/h, protože to je bezpředmětné a uvádí rovnou zrychlení z 0-400 km/h a zpátky na nulu. Takže, z 0-400 km/h to tento hypersport zvládne za šílených 20 sekund a z této rychlosti zpátky na nulu zastavíte o dalších 10 sekund později. Maximální rychlost pak čítá 440 km/h, nicméně se mluví o tom, že maximálka je ještě vyšší a stopku na této hodnotě vystavila limitace použitých pneumatik. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a zvládne spalovat také bioethanol E85. Koenigsegg postaví pouze šest exemplářů One:1 a všechny jsou již rozprodané, takže pokud po nějakém produktu této švédské automobilky toužíte, budete muset sáhnout po konvenčnějším modelu, jako je například Agera.

Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Koenigsegg One:1: 1360 koní vs. 1360 kg!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.