Přeposlat Audi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtější

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Audi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtější

06.03.2014 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě bude k vidění spousta očekávaných novinek a jedním z nejočekávanějších automobilů je určitě kupé Audi TT v nové generaci. Audi představilo i ostrou verzi TTS, tak se pojďme podívat na to, v čem se nová generace liší od té předchozí.

Audi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtější

Jedná se již o třetí generaci tohoto populárního kupé a hned na první pohled si lze všimnout toho, že Audi s designem příliš neexperimentovalo a celkový styl nového TT je velmi podobný první generaci. To určitě chválíme, protože není mnoho aut, které by si zachovávaly svůj typický charakter přes všechny generace a velmi často se setkáváme s různými experimenty, které ne úplně vždy vyjdou. Design nové generace TT si vzal lehkou inspiraci u supersportu R8 a celkově je vzhled podstatně agresivnější a dravější, než u předchozí generace. Proti ní se samozřejmě změnily také rozměry a nejvýraznější je o 20 mm kratší délka (4180 mm). Výška 1353 mm zůstala zachována, nicméně novinka je o 10 mm širší (1832 mm), sedí o 10 mm níž k silnici a nabídne také o 37 mm větší rozvor náprav (2505 mm). Kratší karoserie a větší rozvor znamenají, že kola jsou uložena více v rozích a nová generace TT tak působí příjemně svalnatým dojmem. Přídi dominuje ostře řezaná maska chladiče, která je doplněna světlomety se zajímavou grafikou a za příplatek budou k dispozici také světla Matrix Beam. Verze TTS má pak proti standardní variantě podstatně agresivnější nárazník a také více chromu na masce.

Audi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtějšíAudi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtější

Rozdíly mezi standardní a ostrou variantou jsou samozřejmě také na zádi, kde si můžeme všimnout hned čtyř koncovek výfuku u TTS, zatímco obyčejné TT bude mít výfuky pouze dva. Ostrá varianta dostane také mnohem výraznější difuzor. Zadní spoiler, který se bude automaticky vysouvat po překročení 120 km/h, mají obě verze shodný. Jedna z nejdůležitějších novinek je redukce hmotnosti, přičemž nová generace bude až o 50 kg lehčí, než ta předchozí. Úbytku hmotnosti bylo dosaženo pomocí rozsáhlejšího použití hliníku, přičemž kromě střechy a kapoty jsou z tohoto materiálu také boční panely. Proti předchozí generaci se můžeme těšit i na nepatrně větší zavazadlový prostor, který narostl o 13 litrů (305 litrů). Interiér vsadil na minimalistický styl a moderní prvky, takže ve výsledku vypadá opravdu povedeně. Možná nebudí příliš mnoho emocí, jak by se na správné sportovní kupé slušelo, nicméně jeho přímočaré pojetí je určitě plusem a tento interiér jen tak nezestárne. Líbí se nám hlavně atraktivní trojramenný volant a středový panel s výraznými výdechy klimatizace. Palubní deska je kompletně digitální a samozřejmě nechybí ani sportovní sedačky s výrazným bočním vedením.

Audi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtějšíAudi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtější

Nyní se přesuneme k motorům, které můžou roztáčet buď pouze přední, nebo všechna kola. Základní pohonná jednotka je zastoupena naftovým čtyřválcem 2.0 TDI, který nabídne nejvyšší výkon 184 koní a příznivou normovanou spotřebu 4.2 litru na 100 km jízdy. Ani s tímto motorem ale nebude TT žádný louda a můžeme se těšit na zrychlení z 0-100 km/h za 7.2 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Na úspornou variantu to nejsou vůbec špatné hodnoty. Podstatně lepší dynamiku ale nabídne verze s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TFSI naladěným na 230 koní a 370 Nm. S předním pohonem a klasickým šestistupňovým manuálem se tato varianta dostane z 0-100 km/h za 6 sekund a může pokračovat až k maximální rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezená. Pokud si dopřejete pohon všech kol a dvouspojkovou převodovku S tronic, zrychlení z 0-100 km/h bude dílem pouhých 5.3 sekundy. Současným vrcholem nabídky bude verze TTS, která disponuje motorem 2.0 TFSI naladěným na 310 koní a pohonem všech kol v základu. Tato varianta zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4.7 sekundy a v nabídce budou, stejně jako u slabší verze TFSI, obě převodovky. Postupem času pravděpodobně přibude také ještě drsnější varianta s klasickým označením RS, nicméně o té se zatím nic neví.

Audi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtějšíAudi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtější

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Audi TT nové generace: kratší, lehčí a dynamičtější


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.